Jump to content

Silnik od otwierania/zamykania szyby kierowcy.


Primi
 Share

Recommended Posts

Rok temu wymieniałem na gwarancji silnik od podnośnika szyby kierowcy. W zeszłym tygodniu szyba w drzwiach kierowcy ponownie odmówiła współpracy :evil: Umówiłem się na środę do serwisu, ale w sobotę zdjąłem boczek z drzwi, żeby sprawdzić czy może coś się nie odłączyło, zacieło itp. :idea::mrgreen: Wszytsko OK, kilkadziesiąt krótkich prób otwarcia i nic. Dzisiaj znowu kilka prób + ruszanie szybą w różnych płaszczyznach i nic. Zamykałem już samochód, ale jeszcze raz przycisnąłem i działa :shock: otwiera się i nawet zamyka :roll:

Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną takiego zachowania :???: Dodam tylko, że auto stoi w garażu więc na pewno to nie był dziadek mróz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Primi, zapyziały przełącznik.
Chyba nie, bo przy naciskaniu było słychać przekaźnik. Obstawiałbym raczej mechaniczne zakleszczenie/zablokowanie szyby. Tylko martwi mnie to, że już jeden silnik padł i problem powraca. Może to trzba jakoś nasmarować, aby lżej chodziło :???:
Link to comment
Share on other sites

Uważaj z tymi próbami.

 

Mi kiedyś w Accordzie szyba pasażera się zakleszczyła (nie mam pojęcia jak, normalnie chodziła sobie, aż przestała) zrobiłem kilka prób góra/dół, szyba stała w miejscu, ale silnik dał jej radę i pękła :!: Te silniki są naprawdę mocarne.

 

powodzenia.

Bananaboy

Link to comment
Share on other sites

Masz w drzwiach szyny, w których chodzi szyba. Po opuszczeniu na maxa na dół można odkręcić szybę kluczem nasadowym (T) 10mm i wtedy zobaczyć, jak chodzi szyba z napędem ręcznym, jak się gdzieś blokuje, można poprawić ustawienie szyn, kąt po jakim sie porusza, oraz pochylenie w stosunku do uszczelki, jak jest za duże, też może się blokować, ale przy owartych drzwiach powinna chodzić normalnie. Sprawdź, czy któraś kostka nie jest zapleśniała, bo przekaźnik może sobie działać, ale jak jest gdzieś słaby kontakt, silnik może szwankować. A jak silnik jest do wymiany, nie ma problemu... :smile:

Link to comment
Share on other sites

A jak silnik jest do wymiany, nie ma problemu... :smile:

 

Emotorsport zna szrot, przepraszam, komis...:) gdzie dają dobre i tanie części :)

Świadczę własnym doświadczeniem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Masz w drzwiach szyny, w których chodzi szyba. Po opuszczeniu na maxa na dół można odkręcić szybę kluczem nasadowym (T) 10mm i wtedy zobaczyć, jak chodzi szyba z napędem ręcznym, jak się gdzieś blokuje, można poprawić ustawienie szyn, kąt po jakim sie porusza, oraz pochylenie w stosunku do uszczelki, jak jest za duże, też może się blokować, ale przy owartych drzwiach powinna chodzić normalnie.
I tej wersji będę się trzymać. Zasypię ASO wiedzą techniczną :mrgreen: , może mnie nie odeślą z kwitkiem :wink:
A jak silnik jest do wymiany, nie ma problemu...
Jak na razie nie ma problemu bo auto jest jeszcze na gwarancji :mrgreen:

 

Dzięki za rady :cool:

 

-- 26 kwi 2011, o 12:00 --

 

No i problem powrócił jak bumerang, 3 silnik padł :evil:

Niestety szyba jest prawie zamknięta, a jak wszyscy wiemy prawie robi różnicę.

Brakuje ok. 3-4cm

 

Czy jest jakiś szybki sposób na ręczne podniesienie szyby?

 

-- 26 kwi 2011, o 14:47 --

 

OK widzę, że trudne pytanie :mrgreen:

 

Może teraz inaczej :wink:

Czy silnik do podnoszenia szyby z bloba będzie pasował do hawka :?:

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_28/body_equipment_exterior/door_parts_glass_and_regulator/illustration_1/

 

 

Czy ktoś może mi powiedzieć jak zdjąć szybę, w sytuacji zepsucia silnika w pozycji gdy szyba jest podniesiona?

Jak odkręcę silnik to po opuszczeniu szyby, silnik się o nią blokuje i nie chcę na siłę nic robić (opuszczać dalej) z obawy o szybę, a jak jej nie opuszczę to chyba nie mam możliwości odkręcenia :?

Link to comment
Share on other sites

mzy, jakieś dojście do śrub trzymających szybę znalazłem. Zakładam, że są tylko dwie śruby i po ich odkręceniu powinienem móc ją wyjąć. Jak dostanę nowy mechanizm to będzie mi łatwiej ocenić sytuację, teraz wszystko jest słabo widoczne :wink:

 

Czym najlepiej posmarować szyny :?:

Ten smar, który został nałożony w aso jest dość "ciężki/lepki", wolałbym coś z większym poślizgiem :mrgreen:

W ogóle to 3 silniki w 3 lata to jakaś masakra jest, teraz postaram się to poskładać w miarę 'luźno", może dłużej wytrzyma :roll:

 

-- 27 kwi 2011, o 13:35 --

 

Przejrzałem te pdfy i pomuk poleciał :D

Link to comment
Share on other sites

A dziękuję, wydrukuj tych kilka stron, weź kilka kluczy i na Plejadach opanujemy temat ;) Może do tego czasu nie będzie padać :D

Drzwi mam juz rozbebeszone i właśnie ogladam wydruki, do plejad chyba nie wytrzymam z wymianą :mrgreen:

 

Lubię to
http://allegro.pl/urodziny-lubie-to-pieczatka-facebook-prezent-i1574535861.html :twisted:

 

Nie lubię FB i nie używam, ale właśnie wpadł mi pomysł na oklejenie naszych aut na plejady w takie napisy Lubię to :idea::lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...