Jump to content

paliwo statoil diesel gold


slesz
 Share

Recommended Posts

...czy lepiej normalny supradiesel?

Podepne sie pod watek. Otoz wg mnie Subaru powinno przemyslec te marketingowa sztame ze Statoilem, bo z moich doswiadczen, to niestety diesla maja niskiej jakosci. Oczywiscie, trudno kontrolowac co dzieje sie z paliwem na kazdej stacji (a podejrzewam, ze tam dochodzi do "pogorszenia jakosci"). Ale od kiedy tankuje na innych stacjach, srednia "trafien" zdecydowanie sie poprawila.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
czy zalecacie to paliwo dla boxer diesel?

w końcu jest staoilowskie? czy lepiej normalny supradiesel?

 

Informacyjnie: statoil diesel gold produkowany jest (zgaduję, że m.in.) przez rafinerię Lotos w Gdańsku.

Może kogoś to zachęci, lub wręcz przeciwnie :)

Link to comment
Share on other sites

czy zalecacie to paliwo dla boxer diesel?

w końcu jest staoilowskie? czy lepiej normalny supradiesel?

 

Informacyjnie: statoil diesel gold produkowany jest (zgaduję, że m.in.) przez rafinerię Lotos w Gdańsku.

Może kogoś to zachęci, lub wręcz przeciwnie :)

 

Jeśli dla kogoś miejsce produkcji paliwa jest wyznacznikiem jego jakości - to się po prostu nie zna.

Link to comment
Share on other sites

czy zalecacie to paliwo dla boxer diesel?

w końcu jest staoilowskie? czy lepiej normalny supradiesel?

 

Informacyjnie: statoil diesel gold produkowany jest (zgaduję, że m.in.) przez rafinerię Lotos w Gdańsku.

Może kogoś to zachęci, lub wręcz przeciwnie :)

 

Jeśli dla kogoś miejsce produkcji paliwa jest wyznacznikiem jego jakości - to się po prostu nie zna.

 

Co masz na myśli? Jestem bardzo ciekawy :lol: o jakości paliwa mogę bardzo chętnie porozmawiać ;)

Miejsce produkcji ma zasadnicze znaczenie, bo w różnych rafineriach różnie dochodzi się do parametrów fizykochemicznych określonych w przepisach, m.in. mam na myśli sposoby doprowadzenia do właściwej liczbie oktanowej, oraz mają różne marginesy bezpieczeństwa poszczególnych parametrów... itd...

 

O jakości paliwa na konkretnej stacji decyduje na ogół coś zupełnie innego, i jeśli ktoś zatrzymuje się tylko na oznaczeniu jakości paliwa dla klienta końcowego, to... ma takie prawo, w końcu wszyscy jesteśmy konsumentami.

Link to comment
Share on other sites

Łącze się w bólu i stwierdzam, że STATOIL ON-a to ma niezbyt wysokiej jakości. W firmie to nam załatwił już Sprintera i Clio, a Forek na nim bardzo kiepsko chodzi - jakiś takiś niechętny do jazdy. Ja leje V-Power Diesel - super paliwko polecam.

Ale muszę przyznać się, że przejechałem Szwecję i Norwegię tankując tam tylko ONa na STATOILu no i narzekać nie mogłem nawet spalanie miałem około litra mniejsze niż u nas w kraju.

Link to comment
Share on other sites

STATOIL ON-a to ma niezbyt wysokiej jakości.

Benzynę raczej też ! Niedawno zatankowałem we Wrocławiu (na wlocie od autostrady, kiedyś ta stacja była pod inną marką). Wracałem do Katowic jakby innym samochodem, tzn. nie forkiem 2,5xt tylko np. clio 1,4. Masakra ! Nie mówię, że STATOIL jest cały do d..., ale ta stacja na pewno !

Link to comment
Share on other sites

zatankowałem to paliwo i..... moim zdaniem jest słabe - samochod dymi wiecej i jakos mnie chetnie idzie. Jak zatankowałem Shell Vpowera to roznica jest znaczna

No widzisz, ja dokladnie piec razy tankowalem VPower Diesel i dwa razy byla porazka :twisted: Od ok. miesiaca nalewam przedmiotowe Diesel Gold i jest przyzwoicie.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

[..].... moim zdaniem jest słabe - samochod dymi wiecej i jakos mnie chetnie idzie. [..]
Samochód mocniej dymi? Z DPF'em :?:

 

Pozdrawiam

Ibex

 

u mnie jest DPF półzamknięty wiec dymi jak mu sie mocniej przycisnie, w szczególnosci jak sie wczesniej jezdzialo po miescie

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
a z czego wynikają te rozbieżności w opiniach? tak kiepsko jest u nas z dobrymi stacjami? czy coś innego?

Myślę, że w przeważającej części przypadku jest to niechlujstwo dostawcy paliw na stację i później albo ignorancja albo działanie z premedytacją obsługi stacji paliwowej. A w czym to się objawia to wszyscy wiemy z mediów i z życia. Dlatego uważam, że w przypadku naszego rynku to każde nowe paliwo wprowadzane na rynek to tylko zabieg marketingowy - paliwo zawsze powinno być jak najlepsze i wcale użytkownik nie musi wiedzieć, że tak jest - wprowadzanie nowego paliwa jest tylko pretekstem do podniesienia na nie ceny i to umożliwia.

Link to comment
Share on other sites

swoją drogą DT mógłby jednym słowem odpowiedzieć na pytanie sprzed 2 miesięcy :roll:

No cóż Ci mogą odpowiedzieć. Ja bym powiedział tak: skoro Supra mogła już być, to i Gold jakoś ujdzie :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

heh, temat lekko leciwy, ale... Ja na Sprinterze CDI testowałem wszystkie "ulepszane" diesle i wg mnie i mojego sprintka najlepiej wypadał Dynamic lotosowy. Moc minimalnie lepsza, za to spalanie spadało średnio ok 1 litr na 100km (z 10,2-10,5 na 9,0-9,2/100km). Testowane kilkukrotnie z całego baku (lane do ful, tankowane na rezerwie). I cały czas te sam trasy. Także jak tankuje polepszone paliwko to na Lotosie.

Link to comment
Share on other sites

heh, temat lekko leciwy, ale... Ja na Sprinterze CDI testowałem wszystkie "ulepszane" diesle i wg mnie i mojego sprintka najlepiej wypadał Dynamic lotosowy. Moc minimalnie lepsza, za to spalanie spadało średnio ok 1 litr na 100km (z 10,2-10,5 na 9,0-9,2/100km). Testowane kilkukrotnie z całego baku (lane do ful, tankowane na rezerwie). I cały czas te sam trasy. Także jak tankuje polepszone paliwko to na Lotosie.

 

Kiedys w Seacie myslalem podobnie, albo to placebo, albo tak jest, bo mi sie fajnie jezdzilo na tym paliwie. Teraz troche daleko mam do stacji Lotosu. Z racji tego ze stacja w dosc slabym miejscu jest to Dynamic tam kiedys kosztowal tyle ile zwykle paliwo na innych stacjach.

Link to comment
Share on other sites

Ale muszę przyznać się, że przejechałem Szwecję i Norwegię tankując tam tylko ONa na STATOILu no i narzekać nie mogłem nawet spalanie miałem około litra mniejsze niż u nas w kraju.

 

Spalanie miałeś mniejsze, bo musiałeś przestrzegać przepisów. Wtedy mi dieselek też pali poniżej polskiej "normy".

Na tutejszego Statoila nie narzekam. A diesel gold już 2 pełne baki przepaliłem i uważam, że to dobre paliwo na duże mrozy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Spalanie miałeś mniejsze, bo musiałeś przestrzegać przepisów

Zawsze przestrzegam przepisów: w domu czy w gości. I uwzględnij, że teren w Norwegii mocno górzysty - zjazdy i podjazdy do 12%. Ale niech będzie: jestem nieobiektywny :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

U mnie zaś ostatnio po tankowaniu ON gold na Statoil w Łomży silnik jakby słabszy i dwukrotnie mi zgasł. Zatankowałem na Statoil przy Puławskiej w Wwie i znowu jest ok... Chyba mocno to od stacji zależy. A Lotos Dynamic też bardzo dobrze wspominam...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...