Jump to content

Co się stanie jak wydmucham paliwo do zera???


Thomas
 Share

Recommended Posts

Witam

Pytanie jak w temacie.

Zabraknie mi paliwa gdzieś na trasie, wydmucham wszystko do zera i stanę. Czy jak zaleję z karnistra to bez problemów odpalę i pojadę dalej? W instrukcji piszą, że jak się jeździ na rezerwie to można katalizator załatwić. Jakoś za bardzo nie mogę skumać zależności braku paliwa i katalizatora. Czy chodzi o to, że silnik dostanie ubogą mieszankę?

 

Jedynie pompa paliwa może chyba tego nie przeżyć? Ale chyba powinna byc przystosowana, że co jakiś czas pracuje "na sucho".

Samochód, który może zostanie poddany próbie to Forester 2.5XT.

 

dzieki za info

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem wersje, że lepiej nie dopuszczać do wysuszenia baku ze względu na syf z paliwa który się zbiera w zbiorniku i w jakiś tam sposób ostatnie działki mogą zapchać to i owo.

Tak czy inaczej nie dopuszczam do suszy w zbiorniku bo to jakaś wiocha stanąć na środku drogi z takiego powodu.

Może OT ale dawno temu super fiatem 126p pojechałem na ustną mature. Tatusia pytam paliwa wystarczy? Usłyszałem, że wystarczy. Na szczęście w nieszczęściu w drodze powrotnej popylałem 2km z karnisterkiem :)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Thomas, na stacji benzynowej można zakupić kanister z tworzy z lejkiem - około 5l, wsadź to do bagażnika (pełne) i jak widzisz, że rezerwa Ci się pali od dłuższego czasu a nie wiesz czy dociągniesz do stacji to sobie uzupełnij zanim silnik sam zgaśnie z braku wachy. Bo o, że auto się zatrzyma z braku paliwa z powodu nieprzewidzianych - czasem tak bywa, ale jak dzieje się to przy pełnej świadomości kierowcy - to już obciach.

Link to comment
Share on other sites

Ciągle słyszę i czytam syfie na dnie . Przecież ten syf cały czas miesza się z paliwem w czasie jazdy i pompa go zaciąga . Chyba , że macie na myśli np. piasek albo coś znacznie cięższego od paliwa ?

Link to comment
Share on other sites

Ciągle słyszę i czytam syfie na dnie . Przecież ten syf cały czas miesza się z paliwem w czasie jazdy i pompa go zaciąga . Chyba , że macie na myśli np. piasek albo coś znacznie cięższego od paliwa ?

 

np woda...

Link to comment
Share on other sites

Jedynie pompa paliwa może chyba tego nie przeżyć? Ale chyba powinna byc przystosowana, że co jakiś czas pracuje "na sucho".

 

Przy małej ilości paliwa w baku wystarczy niesprzyjające nachylenie terenu i pompa będzie pracować na sucho non stop.

Link to comment
Share on other sites

np woda...

Woda miesza się z paliwem w wyniku chlupania . To filtr paliwa wychwytuje wodę z paliwa . Trzeba zadbać o filtr na zimę , bo może zamarznąć , ale nie przypominam sobie wody w zbiorniku . Może wtedy zbierze się woda jeśli dłuższy czas nie używamy auta ? Rozwiązaniem jest denaturat wlany do zbiornika , ale nie wiem czy nie zaszkodzi na kata ?

Link to comment
Share on other sites

na kata

 

Chyba na kaca... :grin: woda miesza się z alkoholem, z dynksem też....i z benzyną, i jako taka mieszanka się spala, jak wlejesz 0,5L denaturatu na 45 czy 50L benzyny, nic sie nikomu i niczemu nie stanie. Woda w zbiorniku bierze się z atmosfery, skrapla się z powietrza (fizyka) i im mamy mniej paliwa w zbiorniku, tym wieksze są szanse na powstawanie wody w zbiorniku przy zmiennej jesienno-zimowej pogodzie.

Link to comment
Share on other sites

oda miesza się z alkoholem, z dynksem też....i z benzyną, i jako taka mieszanka się spala, jak wlejesz 0,5L denaturatu na 45 czy 50L benzyny,

po ile teraz denaturat? może by w ramach oszczędzania połówkę do każdego baku lał? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

oda miesza się z alkoholem, z dynksem też....i z benzyną, i jako taka mieszanka się spala, jak wlejesz 0,5L denaturatu na 45 czy 50L benzyny,

po ile teraz denaturat? może by w ramach oszczędzania połówkę do każdego baku lał? :mrgreen:

Droższy niż benzynka. Kiedyś znajomy poszedł kiedyś na stację i kupił do rozpalenia ogniska pól litra za jakieś 4 czy 5 zł. Pamiętam, że opieprzyłem, że benzyna tańsza i ładniej pachnie :lol:

Link to comment
Share on other sites

zgadza się, ten do -22 jest spoko, ale ten do -17 wali dyktą i kojarzy mi się z bimbrem po którym rzygałem dalej niż widziałem.

Dlatego czym prędzej zmieszałem go z tym z Lidla, bo tam zapaszek bardzo przyjemny :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jaki wpływ ma denaturat na katalizator , więc zastrzegłem . Nigdy do subaru nie lałem tego , bo nie było takiej potrzeby . Nawet impreza przez 17 lat nie była pijana . Gdyby występował problem z wodą , to dawno bym o tym się przekonał . Nie demonizujecie z tym "syfem" bo czasy tamtych stacji minęły .

Link to comment
Share on other sites

A ja ciągle mam challenge ile przejadę na rezerwie i jak bardzo wskazówka wychyli się poniżej pozycji E :mrgreen:

 

Generalnie po zapaleniu się rezerwy raczej od razu szukam stacji ale czasami mam dni, że masakrycznie nie chce mi się jechać tankować, szczególnie jak już prawie do domu dojeżdżam. Nie macie też tak czasem ??

Dodatkowo zniechęca mnie to, że już 2 razy zdarzyło mi się, że mi odrzuciło kartę na stacji benzynowej i miałem problem z zapłaceniem za pełny bak. Dlatego preferuję tankowanie jak wracam w weekend późną nocą od dziewczyny. Pusta stacja, ładna noc, wszystko banki działają, czasem sobie red bulla jeszcze kupię albo piwko na sen :) A jak jadę w południe albo rano to zawsze dreszczyk, że znów trafi mi się awaria banku i będzie trzeba kombinować.

Link to comment
Share on other sites

jak bardzo wskazówka wychyli się poniżej pozycji E :mrgreen: .

to mnie właśnie bardzo interesuje. I dlatego korci mnie żeby raz wydmuchać wszystko do zera żeby zobaczyć te cholerną wskazówkę opadniętą na maxa. To bym potem wiedział "na co mnie stać" jadąc na rezerwie.

 

już 2 razy zdarzyło mi się, że mi odrzuciło kartę na stacji benzynowej i miałem problem z zapłaceniem za pełny bak.

Nie mam takich problemów. Z resztą, zawsze mam przy sobie dwie karty kredytowe i bankomatową. Jak jedna nie pójdzie to jest druga. Ale zawsze "idzie" pierwsza bez kłopotu. No, chyba że wyczerpę limit, ale to muszę się specjalnie postarać.

 

Dlatego preferuję tankowanie jak wracam w weekend późną nocą od dziewczyny.

 

Ha, ha, to masz dwa "zbiorniki" puste. Jeden w samochodzie, a drugi... Pozdrowienia dla Dziewczyny! Akurat ten zbiornik uwielbiam mieć pusty... :grin:

Link to comment
Share on other sites

moze i sie nic nie stanie, a moze padnie pompa paliwowa - co przerabial juz jeden forumowicz, ktory wzial ode mnie moja pompke bo jego stanelo od braku paliwa w baku.

 

Mialem przygode u siebie, pompa sie spalila, spusiclem paliwo do zera, zmienilem pompe, wlalem paliwo, przekrecilem zaplon, chwilke odczekalem dluzej az pompa zassie porzadnie i zapalil.

Link to comment
Share on other sites

Mnie tam nigdy nie zgasl z braku benzyny, ale mialem juz awaryjna jazde do nastepnej stacji (na pierwszej terminale platnicze nie dzialaly). Z drzacym sercem jechalem parenascie kilometrow po trasie. Jak dojechalem to wlalem bez dolewek, czyli pierwszego wybicia pistoletu, pamietam, 54,11 litra :mrgreen: Cyli zostalo naprawde malo.

 

Zazwyczaj wlewam jakies 51-52 litry.

 

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 8:30 pm ]

Thomas, na stacji benzynowej można zakupić kanister z tworzy z lejkiem - około 5l, wsadź to do bagażnika (pełne) i jak widzisz, że rezerwa Ci się pali od dłuższego czasu a nie wiesz czy dociągniesz do stacji to sobie uzupełnij zanim silnik sam zgaśnie z braku wachy.

 

Probowalem takiego patentu. Po pierwsze, to w co by nie owijac ten kanisterek to i tak w samochodzie po jakims czasie smierdzi benzyna jak w starym gruchocie. Poza tym jakos strach wozic w bagazniku benzyne jak sie nagrzewa czasami w lato na sloncu cala karoseria do calkiem niemalych temperatur. Wiem, wiem, ze w baku sie przeciez wozi i nic, ale mimo wszystko jakos strach. Ja tam zrezygnowalem.

Link to comment
Share on other sites

54,11 litra

 

Ja raz wlałam 59,95 do odbicia, nieciekawe uczucie, więcej mi się nie zdarzyło :razz: :roll:

 

Wlałaś tyle do Forestera, czy do "OBK MY04 z nowym sercem"?!?

 

Bo jak do Forestera to wynik na prawdę mistrzowski!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...