Andrzej Koper Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 OBK: sekcja zwłok zrobiona, zabita pompa olejowa, zużyte pierścienie i tłoki, panewki złom, musiał być katowany na starym albo gównianym oleju, albo ktoś (poprzednik, bo wiem, jak dbaliście o gruzawika...) nie kontrolował stanu oliwy. W motorze szlam jakby jeździł na mineralnym albo nawet na kujawskim z trzeciego tłoczenia....jutro pomiar wału i podejmę jakąś wiążącą decyzję. jakby co na wszelki wypadek mam już znaleziony dobry motor... To jakis specjalista sie wypowiedzial.... :wink:.... od znajdowania uzywanych ale dobrych silnikow. :cool: ....Moim zdaniem zawsze lepiej remontowac , przynajmniej wie sie co sie ma . W pani przypadku wal z panewkami , pierscienie i uszczelniacze zaworowe załatwilby sprawę. AK ps. na te zabrudzenia olejowe ( foto ) prosze nie zwracac uwagi , po oczyszczeniu i umyciu czesci beda wygladaly prawie jak nowe.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 ps. na te zabrudzenia olejowe ( foto ) prosze nie zwracac uwagi , po oczyszczeniu i umyciu czesci beda wygladaly prawie jak nowe.... Nie chcę się wtrącać w nie swoją sprawę, ale to co widać na zdjęciu, to nie są zabrudzenia. Miałem wątpliwą przyjemność oglądania i dotykania tego "czegoś" i to jest zastygnięty mazut, przepalona smoła, twardy węgiel. Jakieś resztki pozostałości węglowodorowej z tego, co zostało po oleju silnikowym. Tego się nie da umyć, to jest ciało stałe, przyklejone (zgrzane!) z elementami silnika. Trzeba by to chyba zeskrobać albo odłupać dłutem, co pewnie na precyzję elementów silnika by nie wpłynęło korzystnie. A słowo "prawie" którego Pan użył robi WIELKĄ różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Trzeba by to chyba zeskrobać albo odłupać dłutem, Rózne sa metody czyszczenia czesci z nagarow wynikajacych z tego , ze silnik zuzywa olej , niemniej , zeby cos pomierzyc trzeba to oczyscic..... Wiekszosc silnikow do remontu , zuzywajacych olej , wyglada podobnie.....a tekst o "zabitej pompie olejowe" jest powalajacy :roll: AK ps. dodam tylko , ze jezeli to jest to auto co mysle to do momentu sprzedazy jezdzilo wylacznie na mobilu1.....ktory akurat swietnie myje silnik wewnatrz. I pewnie wszystko byloby OK gdyby akurat trafila sie własciwa uzywaka ( silnik ).....a tak nie wiadomo jak z tego wybrnac... Koszt naprawy (nowe czesci ) starego silnika wynióslby +- 7000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 29 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 dodam tylko , ze jezeli to jest to auto co mysle to do momentu sprzedazy jezdzilo wylacznie na mobilu1.....ktory akurat swietnie myje silnik wewnatrz. Panie Andrzeju, dziękuję za udział w dyskusji, tak to jest to auto, ono jeździlo później też na Mobilu1, tym samym. Na chwilę - około 4 tys. km zalany był Motul 300V, którego szybko się pozbyłam jednak. To teraz ma mniejsze dla mnie znaczenie, gdyż mam silnik ze zmiennymi fazami, który się nie nadaje do mojego samochodu i ten problem chciałabym rozwiązać... tym bardziej, że już starego silnika nie mam, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 że już starego silnika nie mam, niestety. Moze głowice , gdzies sa AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 29 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 No niestety, nic nie zostało :sad: oprócz 1 panewki, którą mam przy kluczykach do OBKa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 No niestety, nic nie zostało No to trzeba szukac głowic kompletnych...do starszego modelu AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Apal, różnica w pomiarach to dramat. Nie interesowałem się wersjami wolnossącymi, ale możliwe, że wałki ssące są ustawione niezmiennie na dużym wyprzedzeniu co daje wzrost osiągów w niskim zakresie obrotów i dużą stratę przy wyższych obrotach.Załóż głowice z poprzedniego silnika. Jeżeli zawory zostały w "dolnej pozycji", to wykres z hamowni nabiera sensu. carfit, czy głowice muszą być tylko i wyłącznie takie jak w starym silniku? Zastanawiam się czy możliwe jest dopasowanie jakiś innych (tak jak robi się np. z silnikiem 2.5 STI i głowicami 2.0 STi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 ono jeździlo później też na Mobilu1, tym samym. Na chwilę - około 4 tys. km zalany był Motul 300V, którego szybko się pozbyłam jednak. na którym Mobil1 i na którym 300V jeśli można spytać z czystej ciekawości? Skąd decyzja pozbycia się 300V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 ono jeździlo później też na Mobilu1, tym samym. Na chwilę - około 4 tys. km zalany był Motul 300V, którego szybko się pozbyłam jednak. na którym Mobil1 i na którym 300V jeśli można spytać z czystej ciekawości? Skąd decyzja pozbycia się 300V? Stary motór jeździł najpierw na M1 a potem 300V, przecież jest wyraźnie napisane w poście Apal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 29 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Dokładnie na M1 5W50 i 300V 15W50, Motula też brał, a poza tym mam problem z katalizatorem (check mi wyskakuje od czasu do czasu) i doczytałam gdzieś, że on może tylko pogarszać sprawę :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Dokładnie na M1 5W50 Wszystkie moje subaru jeżdziły i jeżdżą na tym oleju . Silnik imprezy ma 535kkm i wziernikiem sprawdzali mi stan komory spalania - wszystko jest czyste i cylindry nie porysowane . Oleju mi nie bierze /wyżej pisałem/. Taki stan , to nie jest wina oleju . Zapytaj poprzedniego właściciela ile razy wymienił olej . Ile razy przegazował na zimnym silniku . Książkę serwisową wrzuć do śmietnika . Dziwi mnie , że auta nie sprawdziłaś w ASO , bo wymiana oleju przed zakupem dała by Ci obraz silnika . Wystarczyło obejrzeć korek spustowy . Poczekaj trochę a silnik się znajdzie , albo głowica kompletna i będzie jeżdził prawie jak nowy . Gdybyś po pierwszym wpisie o dolewkach oleju dostała informację z forum , że to nie jest norma ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Wystarczyło obejrzeć korek spustowy Czasem wystarczy poczytac ze zrozumieniem...... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Dobrze , że Pan to napisał :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Dokładnie na M1 5W50 i 300V 15W50, Motula też brał, a poza tym mam problem z katalizatorem (check mi wyskakuje od czasu do czasu) i doczytałam gdzieś, że on może tylko pogarszać sprawę Poziom Sulfated Ash 300V 15W-50 ma nawet niższy (0,97%) od M1 5W-50 (1,3% a poprzednia wersja SL może nawet i wyżej) - więc to raczej nie typ oleju ale jego spalana ilość miała negatywny wpływ na kata i nie tylko.. chyba nawet olej "low-saps" by kata nie uratował przy takiej konsumpcji oleju. Gdybyś po pierwszym wpisie o dolewkach oleju dostała informację z forum , że to nie jest norma ...... nic dodać / nic ująć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Poziom Sulfated Ash 300V 15W-50 ma nawet niższy (0,97%) od M1 5W-50 (1,3% a poprzednia wersja SL może nawet i wyżej) - więc to raczej nie typ oleju ale jego spalana ilość miała negatywny wpływ na kata i nie tylko.. chyba nawet olej "low-saps" by kata nie uratował przy takiej konsumpcji oleju. :shock: A teraz na po ludzku proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Błagam, błagam. Dajcie spokój z tymi olejami. Apal stara się dowiedzieć co zrobić z silnikiem a nie jaki wlewać olej - teraz to może nawet lotos city wlać, bo i tak będzie go brał i kopcił jak oszalały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 lotos city Nota bene bardzo dobry olej np do polonezów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 niumen, odp już padła kilka razy - znaleźć stare głowice na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Harvester, ja nie szukam odpowiedzi, po prostu nie chciałbym, żeby fajny wątek zmienił się w debatę olejową. Czy ja napisałem, że nic się do tej pory nie wyjaśniło? niumen, odp już padła kilka razy - znaleźć stare głowice. Gdzie znaleźć? Pod kanapą? Kupić odpowiednie głowice to jedna sprawa, ale problemu brania oleju i dymienia na niebiesko to nie załatwi. Dlatego dyskusja powinna toczyć się we właściwym kierunku. :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 po prostu nie chciałbym, żeby fajny wątek zmienił się w debatę olejową.Zasadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Harvester, zamiast się czepiać to lepiej byś zszedł do garażu, odpiął w OBK AVLS i sprawdził, czy jest tragedia na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Harvester, zamiast się czepiaćDzisiaj muszę A AVLSu na kilka dni przed sprzedażą pozwól, że nie będę odpinał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 niumen napisał/a:Harvester, zamiast się czepiać Dzisiaj muszę Masz "te dni"? A AVLSu na kilka dni przed sprzedażą pozwól, że nie będę odpinał Kilka dni?? Tiaaa... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Masz "te dni"? Wyrabiam normę na następne pół roku kiedy się nie czepiam :razz: Kilka dni?? Tiaaa... :roll: A chcesz kopa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się