Jump to content

opony - jedna opona w innym rozmiarze


misiorek
 Share

Recommended Posts

Witam,

Na początek "dzien dobry"... ponieważ jestem tu nowy.

A teraz pytanie problemik : przed paroma dniami chciałem zmienić koła na zimowe, zauważyłem że jedną oponę chyba uszkodziłem w poprzednim sezonie (na bocznej powierzchni jest rysa dł. 15cm). Znalazłem identyczną oponę zamienną używaną o wysokości bieżnika 9mm. w pozostałych trzech kółkach będą miał bieżnik 7mm.

Czy różnica w wysokości bieżnika na jednym kole ma znaczenie ??

 

pozdro mb

Link to comment
Share on other sites

licząc obwód koła to: 163,6cm to opona z bieżnikiem 7mm i 164,9 to opona z bieżnikiem 9mm. Z tego wynika że mamy 1.3cm różnicy na obwodzie. więc na dystansie ok. 160 m jedno z kółek zrobi trase o długości 130cm więcej od pozostałych. czy to nie będzie miało wpływu na wiskozę ???

Link to comment
Share on other sites

Proponuję założyć oponę na lewą stronę i brać więcej zakrętów w lewo, to dystans się wyrówna :wink:

 

A tak na poważnie, to taka różnica raczej nie wpływa źle na napęd, a jeśli już to na dyfer a nie wiskozę, bo różnica będzie pomiędzy kołami na jednej osi.. Gorzej jakby np założyć na przód koła 16" a na tył 17"...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

dopiero wczoraj załozyłem kółka zimowe. prawy przód załozona ta nowsza guma i....

...czuje przy wiekszej predkosci ze auto zjezdza w prawo zwlaszcza przy dodawaniu gazu. jak jedzie na luzie to luzik...

Moze to tylko jakies subiektywne wrazenie - bede jeszcze testowal.

Z drugiej strony takie sa moje pierwsze wrazenia.

pozdrawiam.

 

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 6:49 pm ]

aaa... sprostowanie - ta nowa oponka jest zupełna nóweczka.

Link to comment
Share on other sites

Proponuję założyć oponę na lewą stronę i brać więcej zakrętów w lewo, to dystans się wyrówna :wink:

Lepiej prawe zakrety to sie szybciej dotrze :mrgreen:

 

misiorek, daj sie oponie ulozyc, oczyscic z warstwy ochronnej itp. Jesli to jest ten sam model, ten sam rozmiar, ten sam indeks predkosci i masz identyczne cisnienie co w kole po drugiej stronie, to te 2mm wiecej nie maja znaczenia. Zreszta na przodzie masz chyba otwarty dyferencjal :cool:

Link to comment
Share on other sites

O jak dobrze, że ktos zapytał o coś o co ja miałem zapytac, a Forumowicze rozwiali wszelkie wątpliwości, Dziękuję :mrgreen: Teraz pojadę do pana wulkanizatora, zarzuce hasło "otwarty dyfer" poparte przenikliwym spojrzeniem i każe mu wrzucic nowa oponke na przód.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...