Skocz do zawartości

subaru impreza 2 czy warto kupic?


sysysimpa

Rekomendowane odpowiedzi

przymierzam sie do kupna imprezy wrx 2001-2002 czy ktos mi napisze na co zwrocic uwage przy kupnie?

czy ten model jest awaryjny i jakie sa rzeczywiste koszty utrzymania. autem chce sie poruszac na codzien bez upalania... jak z wytrzymaloscia skrzyni napedow itd.

z gory dziekuje za konkretne odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymierzam sie do kupna imprezy wrx 2001-2002 czy ktos mi napisze na co zwrocic uwage przy kupnie?

czy ten model jest awaryjny i jakie sa rzeczywiste koszty utrzymania. autem chce sie poruszac na codzien bez upalania... jak z wytrzymaloscia skrzyni napedow itd.

z gory dziekuje za konkretne odpowiedzi

po pierwsze witanko w linku już podanym, po drugie najpierw poczytaj inne wątki w "technicznym", tam znajdzies odpowiedzi na swoje pytania. poświęć trochę czasu, jak czegoś nie znajdziesz, to ... poszukaj raz jeszcze, bo na pewno już było omawiane ;)

 

polecam tu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121806

 

idąd dalej tym tropem tu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=445771#445771

 

no i cały techniczny, chronologia dowolna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten model jest awaryjny i jakie sa rzeczywiste koszty utrzymania. autem chce sie poruszac na codzien bez upalania... jak z wytrzymaloscia skrzyni napedow itd

 

Naturalnie to wszystko już było omawiane wielokrotnie, w tym różnice pomiędzy WRXem a STI i maglowae od góry do dołu. Ale tak na szybko to te auta się nie psują. Psują je ludzie nie dbający o nie należycie. Często to typ "młody gniewny" który sprowadza, jeździ miesiąc, sprzedaje, następny właściciel oczywiście przekonany że poprzednik zmienił oleje filtry itp. itd. już tego nie robi (no bo poprzednik mówił, że cacy, że bez wkładu można jeździć), zarzyna auto od świateł do świateł, potem kupuje to w dobrej wierze ktoś, kto chcę tym dłużej jeździć i po roku eksploatacji zaczynają się kosztowne problemy... Zasadniczo jeżeli ktoś jeździ tak jak Ty chcesz jeździć i jest na przykład od dłuższego czasu właścicielem i ma kwity na wszystkie przeglądy i naprawy, to to chyba najlepsze wyjście - najpewniejszy strzał, ale... ale trudno takie auto znaleźć :neutral:

 

Idąc dalej tym tropem... jak z toyotą - jak auto jest zadbane i się nie psuje, to eksploatacja jest tania. Jak wdepniesz w g.... i się wóz zacznie sypać, to zaczniesz żałować, że nie kupiłeś A3 TDI quattro. Seryjna skrzynia i napędy zasadniczo wytrzymują bez pierdnięcia normalną eksploatację, nawet szybszą i dynamiczną jazdę na co dzień. Wiele osób, które upalają regularnie twierdzi, że wtedy zaczynają się jakieś tam problemy - to padnie, tamto padnie. Sytuacja podobnie wygląda przy podnoszeniu mocy - seryjne podzespoły przeniesienia napędu WRXa tego nie lubią i tu już zasadniczo ryzykujesz.

 

Koszty? :roll: Hmmm... Ciężko powiedzieć. Bardziej zależy od tego jak jeździsz. Może być podobnie albo nieznacznie drożej niż inne auto tej wielkości, a może być i dużo drożej. Zależy kogo na co stać, bo do modyfikowania auta mnie na przykład łapy strasznie świerzbią :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam, trochę odkopie żeby nie zakładać innego tematu. 

Zastanawiam sie nad kupnem Imprezy 2, z silnikiem wolnossącym 2.0 125KM. Przekonuje mnie do tego znajomy, który bardzo sobie chwali tą jednostke w Forester, że bezawaryjna itp. Mógłby mi ktoś troszke przybliżyć jak wygląda sprawa ekspolatacji tego auta na codzień? Pancerność którą jest ten silnik owiany bardzo mnie do niego przekonuje, jednak jak to jest na prawdę? 

Na auto chciałbym wydać w granicach 10tyś może trochę więcej jak ze świeżym gazem. I tu jeszcze pytanie, jak ze spalaniem w mieście i mieszanym, to że do oszczędnych nie należy to wiem :D

Czy może lepiej za te pieniądze kupić GC ?

Edytowane przez Szopenq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rok temu za naprawde zadbane gc z dobrym gazem i tym silnikiem dalem 8,5 k. Czy znajdziesz zadbanego buga w kwocie 10k ciężko powiedziec.Ja wolalem GC bo lżejsze i jakos z tym silnikiem "jedzie",bugowi podobno juz ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stoi na wyprawkach lakierniczych,ale to wiedziałem kupując i to sa pierdoly.Od zakupu z awarii to pompa wspomagania(ale to z mojej winy raczej -nie wytrzymala trudów OeSu i mojej regeneracji;-)) Poza tym czysta eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem 115 koni I procz wymiany gum I serwosow olejowo filtrowych to przez 3 lata wymienilem Amory tyl I czujnik stukowy na uzywke.gaz zakladalem, palil 10 z klima 11 i sprzedałem za 8 a byl kombi, niebieski na złotych alu i bulgotal:) i zaluje do konca zycia będę żałował...ale zmienilem prace i kupiłem wrx ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem...pol roku temu kupiłem WRX ..dalem 20 za sedan.zmienilem rozrząd itd..tydzien temu zalozylem gaz..dzis tankowanie i wyszlo 10,4 litra..wydatki się robią jak się paluje auto jak większość tutaj..od normalnej i czasami dynamicznej jazdy się panewki nie obracaja;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szopenq - przymierzałem się do WRX'a a skończyłem na N/A w kombi. Kupiłem z dość dobrze znaną historią, lekko zaniedbany i w tej chwili "robię pod siebie". Wymieniam wszelkie rzeczy które prędzej czy później by wyszły.

Jeżeli szukasz ciekawego auta do codziennej jazdy i nie masz zamiaru bawić się w upalanie, to myślę że 125KM wystarcza do tego.

Nie wygrasz z każdym wyścigu spod świateł, ale do w miarę dynamicznej jazdy nie potrzeba więcej...

A koszty eksploatacji jak na AWD są bardzo spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sworek, przekonałem sie już do Imprezy, czekam aż ktoś teraz mój obecny wóz kupi :) Nie mam zamiaru ścigać sie spod świateł, zawsze chcialem subaru hehe. Najbardziej by mi pasował sedan gc w miare stanie, podoba mi sie jego wygląd chociaż wiadomo gd też nie pogardze i w kombi :) MMógłbyś mi powiedzieć ile zapłaciłeś? I jak jest z kosztami instalacji gazu(wiadomo sekwencja) w nieuturbionych boxerach ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 10k moze dorwiesz kombi, na sedana ciezko trafic, ale jesli jestes cierpliwy to sie da, GD zbiera sie nieco wolniej niz GC, ale nie gnije, jest nowsze, ja postawilem na pol sekundy wiecej do setki bo mi nie bedzie gnic jak GC, ktore przyspieszeniem i tak nie grzeszy, a taka roznica w przyspieszeniu i tak wielkiego znaczenia nie ma. No i nie wiem czy tylko ja trafialem przy ogledzinach na takie GC czy one takie sa - mowa o slabszych hamulcach i hmm gorszym zawieszeniu niz w GD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru ścigać sie spod świateł,

 

hehe tak się mówi, póki nie masz gwiazdek na kierownicy przed oczami ;-)

 

I jak jest z kosztami instalacji gazu(wiadomo sekwencja) w nieuturbionych boxerach ?  :)

 

 

jak we wszystkich innych typach silników 4 cyl - około 2.5k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczepie się pod temat z pytaniem

Ile teraz trzeba wydać żeby kupić impreze I WRX (ew. STI) W przyzwoitym stanie.

 

Są takie za 12k i  za 40, nie chciałbym przepłacić ani kupić skarbonki. Chodzi mi o taką uczciwą cenę.  Warto kupować STI do codziennej jazdy? Chyba WRX  wystarczy...

 

 

 

I czy duża jest różnica w pieniażkach  międzzy imprezą 1 a 2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...