Jump to content
TP_S

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?

Recommended Posts

Ja tam jestem obiektywny i obiektywnie przymierzam się do nowego STI ;) bo napęd ma najmojszy.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś tu pachnie Madoxem :P  :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Natomiast nie słyszałem aby komus udało sie nawet w terenie przegrzać Haldexa od generacji 2 wzwyż ...

 

 

Niestety B) pacjent to tiguan 4x4 tiptronik przebieg 90 kkm..

W grudniu przy -4 st. na podjeździe Kitzbühel - Mittersil /jazda po ubitym śniegu, łańcuchy na 4 kołach/ haldex przegrzał się,

dodatkowo pękła tarcza pośrednia przed tylnym mostem.

Jazda bez szaleństw, w cztery osoby i z dużym boxem na dachu, automat na D.

Kosztowne doświadczenie ^_^

 

Jak byliśmy w tym roku na Słowacji to jeden Słowak jak usłyszał, że mamy Forestera, powiedział : "Eee, fajne auto i nawet policja nie przyczepia się do braku łańcuchów bo Subaru ma stały napęd na 4 koła". INICJALNIE STAŁY NA 4 KOŁA  - i to jest różnica do reszty świata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

INICJALNIE STAŁY NA 4 KOŁA  - i to jest różnica do reszty świata.

 

 

W tigu mam haldex IV gen. który jest systemowo spięty p.90 / t.10 z maksymalnym 90 na tył.

Tak czy siak nawalił ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

A oliwe i filtr wymieniałeś?

Prawda taka że każde rozwiazanie może sie zepsuć, nawet Subarowe SAWD czasami pada

Edited by lukass

Share this post


Link to post
Share on other sites

A oliwe i filtr wymieniałeś?

 

Tak, po 60.kkm miał wymieniony olej plus filtr plus przegląd napędów.

Tak, w ASO ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru AWD jest jednym z najlepszych na rynku, z tym, ze trzeba pamietac, ze jest to AWD, sprawdza sie w 90% sytuacji w ktorych ludzie jezdza. Nie jest to 4WD, czyli nie jest to samochod terenowy,

 

 

Terenowy może nie, ale 4WD - tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Natomiast nie słyszałem aby komus udało sie nawet w terenie przegrzać Haldexa od generacji 2 wzwyż ...

 

 

Niestety B) pacjent to tiguan 4x4 tiptronik przebieg 90 kkm..

W grudniu przy -4 st. na podjeździe Kitzbühel - Mittersil /jazda po ubitym śniegu, łańcuchy na 4 kołach/ haldex przegrzał się,

dodatkowo pękła tarcza pośrednia przed tylnym mostem.

Jazda bez szaleństw, w cztery osoby i z dużym boxem na dachu, automat na D.

Kosztowne doświadczenie ^_^

 

Nie wiem jak w VW, ale chyba instrukcji Forestera było napisane, aby łańcuchy zakładać tylko na przenie koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ja tam jestem obiektywny
  :question: 

Dobrze wiedzieć. Ale czy istotnie jest obiektywnym pisanie o CVT w przypadku 5A/T ?

Czy też prezentowanie czysto subiektywnych określeń ( bo przecież nie argumentów ) w odniesieniu do obiektywnej oceny "zadanego" filmiku ? 

Myślę, że matros1 , sam jest w stanie obiektywnie udzielić sobie odpowiedzi  :)

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za pozdrowienia i również pozdrawiam :)

 

EOT

 

 

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak w VW, ale chyba instrukcji Forestera było napisane, aby łańcuchy zakładać tylko na przenie koła.

 

 

Wg instrukcji vw:

- łańcuchy należy zakładać na 4 koła, w przypadku posiadania tylko dwóch łańcuchów - na przód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg. mnie podstawowa różnica między stałym napędem na obie osie, a dołączanym jest taka, że w napędach z serii dołączanych to uslizg kół jednej osi powoduje zadziałanie AWD. Stały napęd AWD do tego poślizgu nie dopuszcza (lub bardzo go ogranicza).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wg. mnie podstawowa różnica między stałym napędem na obie osie, a dołączanym jest taka, że w napędach z serii dołączanych to uslizg kół jednej osi powoduje zadziałanie AWD
 

Zapominamy o bardzo wielu rozwiązaniach klasycznych, gdzie napęd drugiej osi dołączany jest manualnie ( czysto mechanicznie, czy też elektrycznie i różne tego typu kombinacje ). Szczególnie w klasycznych samochodach terenowych ( Wiilys Jeep :) ), ale także ( dawniej !) w wielu osobowych. Także pierwsze napędy na 4 koła Subaru były dołączane .

 

Pozdrowienia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli po spięciu każdego rodzaju napędu, wszystkie są stałe? Tylko sposób tego spięcia sprawia że coś jest mniej lub bardziej sprawne?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Czyli po spięciu każdego rodzaju napędu, wszystkie są stałe?

Nie.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

A coś więcej na temat, żeby wytłumaczyć to laikowi. Poproszę.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Zapominamy o bardzo wielu rozwiązaniach klasycznych, gdzie napęd drugiej osi dołączany jest manualnie
Nie mozna sie nie zgodzić. :) Moja wypowiedź była faktycznie zbyt ogólna, dotyczyła współczesnych aut typu delikatny SUV/crossover którego napęd jest zalączany jedynie automatycznie np Haldex.

To oczywiste, że rozwiazania napędu z modeli Land Cruisser'a, czy Pajero nie wrzucam do wspólnego worka z Haldexem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do LandCruisera to przeglądałem ostatnio cennik :blink: i zauważyłem, że niektóre dodatki "terenowe" w napędzie są dostępne jedynie w najwyższej wersji. Ciekawa polityka. :huh:

Edited by przemekka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena LandCruisera moim zdaniem jest przesadzona. Szczególnie jak chce się mieć różne dodatki terenowe. Ocieranie się o granicę 300 tyś to lekka przesada.

Tym bardziej że jakością wykończenia np. środka jakoś nie powala.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pokrzepienie serc ;)

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten lepszy :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...