Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

 

Natomiast nie słyszałem aby komus udało sie nawet w terenie przegrzać Haldexa od generacji 2 wzwyż ...

 

 

Niestety B) pacjent to tiguan 4x4 tiptronik przebieg 90 kkm..

W grudniu przy -4 st. na podjeździe Kitzbühel - Mittersil /jazda po ubitym śniegu, łańcuchy na 4 kołach/ haldex przegrzał się,

dodatkowo pękła tarcza pośrednia przed tylnym mostem.

Jazda bez szaleństw, w cztery osoby i z dużym boxem na dachu, automat na D.

Kosztowne doświadczenie ^_^

 

Jak byliśmy w tym roku na Słowacji to jeden Słowak jak usłyszał, że mamy Forestera, powiedział : "Eee, fajne auto i nawet policja nie przyczepia się do braku łańcuchów bo Subaru ma stały napęd na 4 koła". INICJALNIE STAŁY NA 4 KOŁA  - i to jest różnica do reszty świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru AWD jest jednym z najlepszych na rynku, z tym, ze trzeba pamietac, ze jest to AWD, sprawdza sie w 90% sytuacji w ktorych ludzie jezdza. Nie jest to 4WD, czyli nie jest to samochod terenowy,

 

 

Terenowy może nie, ale 4WD - tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Natomiast nie słyszałem aby komus udało sie nawet w terenie przegrzać Haldexa od generacji 2 wzwyż ...

 

 

Niestety B) pacjent to tiguan 4x4 tiptronik przebieg 90 kkm..

W grudniu przy -4 st. na podjeździe Kitzbühel - Mittersil /jazda po ubitym śniegu, łańcuchy na 4 kołach/ haldex przegrzał się,

dodatkowo pękła tarcza pośrednia przed tylnym mostem.

Jazda bez szaleństw, w cztery osoby i z dużym boxem na dachu, automat na D.

Kosztowne doświadczenie ^_^

 

Nie wiem jak w VW, ale chyba instrukcji Forestera było napisane, aby łańcuchy zakładać tylko na przenie koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Ja tam jestem obiektywny
  :question: 

Dobrze wiedzieć. Ale czy istotnie jest obiektywnym pisanie o CVT w przypadku 5A/T ?

Czy też prezentowanie czysto subiektywnych określeń ( bo przecież nie argumentów ) w odniesieniu do obiektywnej oceny "zadanego" filmiku ? 

Myślę, że matros1 , sam jest w stanie obiektywnie udzielić sobie odpowiedzi  :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie podstawowa różnica między stałym napędem na obie osie, a dołączanym jest taka, że w napędach z serii dołączanych to uslizg kół jednej osi powoduje zadziałanie AWD. Stały napęd AWD do tego poślizgu nie dopuszcza (lub bardzo go ogranicza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Wg. mnie podstawowa różnica między stałym napędem na obie osie, a dołączanym jest taka, że w napędach z serii dołączanych to uslizg kół jednej osi powoduje zadziałanie AWD
 

Zapominamy o bardzo wielu rozwiązaniach klasycznych, gdzie napęd drugiej osi dołączany jest manualnie ( czysto mechanicznie, czy też elektrycznie i różne tego typu kombinacje ). Szczególnie w klasycznych samochodach terenowych ( Wiilys Jeep :) ), ale także ( dawniej !) w wielu osobowych. Także pierwsze napędy na 4 koła Subaru były dołączane .

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po spięciu każdego rodzaju napędu, wszystkie są stałe? Tylko sposób tego spięcia sprawia że coś jest mniej lub bardziej sprawne?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zapominamy o bardzo wielu rozwiązaniach klasycznych, gdzie napęd drugiej osi dołączany jest manualnie
Nie mozna sie nie zgodzić. :) Moja wypowiedź była faktycznie zbyt ogólna, dotyczyła współczesnych aut typu delikatny SUV/crossover którego napęd jest zalączany jedynie automatycznie np Haldex.

To oczywiste, że rozwiazania napędu z modeli Land Cruisser'a, czy Pajero nie wrzucam do wspólnego worka z Haldexem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do LandCruisera to przeglądałem ostatnio cennik :blink: i zauważyłem, że niektóre dodatki "terenowe" w napędzie są dostępne jedynie w najwyższej wersji. Ciekawa polityka. :huh:

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena LandCruisera moim zdaniem jest przesadzona. Szczególnie jak chce się mieć różne dodatki terenowe. Ocieranie się o granicę 300 tyś to lekka przesada.

Tym bardziej że jakością wykończenia np. środka jakoś nie powala.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...