Jump to content
TP_S

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?

Recommended Posts

 

Natomiast nie słyszałem aby komus udało sie nawet w terenie przegrzać Haldexa od generacji 2 wzwyż.

Dobrze chłodzony ;)

 

Odpowiednio dobrana pojemność cieplna sprzęgła lepkościowego i ilości oleju i musi działać - podobnie ja w Subaru z automatem/CVT bez dyfra centalnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie w CRV czy RAV4 to sie dzieje często, ale te napędy są totalnie gówniane. Natomiast nie słyszałem aby komus udało sie nawet w terenie przegrzać Haldexa od generacji 2 wzwyż.

O CRV słyszałem ale RAV4 pierwsze słyszę. 1 i 2 generacja miała stały napęd a pozostałe jak dobrze pamiętam sterowane elektronagnetycznie sprzęgło płytkowe (a nie wiskozę jak w CRV) podobne do tego jakie miałem w Koleosie (identyczne z tym z X-Traila). Nigdy mi się napęd nie zagotował a funkcja blokady napędu kilka razy mi zadek uratowała.

Tutaj filmik pokazujący jak radzi sobie Subaru z CVT vs Koleos vs Land Cruiser na mokrym podjeździe

 

Takich filmików jest wiele w internecie i po obejżeniu kilku zdecydowałem się na skrzynię manualną żeby mieć stałe 4x4, choć pewności i tak nie mam czy tak do końca rozwiązuje to sutuację. Za to przy piwnych dyskusjach mam się czym znajomym pochwalić ;)

Przy CVT subaru samo na swojej stronie pisze że napęd może być przekazywany w proporcjach od 60:40 (przód:tył) do 100:0 lub 50:50. Kupując subaru chciałem mieć prwność że mam napędzane 4 łapy przez cały czas i żaden komputer mi się w to nie wpiernicza.

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że to Reno miało chyba trochę lepsze opony. Zwłaszcza na trawę. Zresztą LC bez zblokowanego centralnego dyfra (czego nie ma w Subaru MT) też słabo jechał.

Edited by przemekka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewaga Renault to właśnie wymuszona blokada tego sprzęgła płytkowego co daje efekt jak blokada centralnego dyfra (oczywiście na krótki czas bo sama instrukcja mówi że w pewnych wypadkach może dojść do przegrzania tego sprzęgła) + wykorzystanie hamulców do przyblokowywania kół. Taki napęd potrafi być naprawdę sprawny.

A subaru z MT to przypadkiem nie mają przy centralnym dyfrze blokady automatycznej opartej na wiskozie zwiększającym tarcie czy coś takiego?

 

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

A subaru z MT to przypadkiem nie mają przy centralnym dyfrze blokady automatycznej opartej na wiskozie?

Mają, ale ja bym nie nazwał tego blokadą. Napęd z STI z DCCD lepiej by się sprawdził :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pewnym sensie i w pewnym stopniu. Ne jest to typowa blokada mechaniczna. I też może się przegrzać.

 

Pytanie jak sprawdziłby sie taki napęd Reno gdyby musiał przejechać więcej niż jeden krótki podjazd, kiedy by się przegrzał.

Poza tym ta blokada chyba rozpina się powyżej jakiejś prędkości i nie da się jej spiąć (nie wiem ile dokładnie, ale pewnie gdiześ w okolicach 40 km/h). W tej sytuacji (jezdżąc głownie po drogach asfaltowych) wolę patent Subaru (choć nie ukrywam, że MT z DCCD w XT-ku to byłoby coś co wielu tu piszących chciałoby mieć) ;)

 

Zresztą nie są to auta terenowe (z wyjątkiem LC of kors) więc jest to trochę akademicka dyskusja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy siak nie ma bata w terenie na sztywne napędy z blokadami (no chyba że gąsienice). Poza tym jak to mówią: im bardziej terenowy samochód tym dalej będzie musiał jechać ciągnik.

W codziennym użytkowaniu przeciętny Kowalski i tak nie zwróci uwagi czy ma wiskozę, sprzęgło płytkowe czy stały napęd. Każde z tych rozwiązań będzie wystarczające.

Reszta to już głównie sprawny marketing i "niezależne" testy.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że byłem wolniejszy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szwagier twierdzi że najbardziej terenowy samochód to jego służbowa Fabia ;) Jeszcze nie było miejsca gdzie by tym z dobrego rozpędu nie wjechał.

Wiadomo najlepsze, najszybsze i najbardziej terenowe samochody to służbowe ;) a jeszcze jak to Skoda to już w ogóle szczyt motoryzacyjnej elity.

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny filmik i kolejne nieporozumienie: jeśli w aucie mielą 4 koła (tak jak w Forku stronę temu i tutaj w OBK ) to niezależnie czy MT, A/T, CVT, haldex pierwszej czy setnej generacji, układ spełnił zadanie a auto nie może podjechać z zupełnie innego powodu (opony, masa, opór np. z powodu szorowania podwoziem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tutaj filmik pokazujący jak radzi sobie Subaru z CVT vs Koleos vs Land Cruiser na mokrym podjeździe http://m.youtube.com...h?v=jC8MaUZHJKs

  :facepalm:  Od kiedy to OBK 3.6 miał CVT ?

OBK 3.6 5A/T posiada centralny dyferencjał z ograniczeniem poślizgu elektronicznie sterownym sprzęgłem wielopłytowym mokrym.

 

Przejdźmy jednak do uważnego przyglądania się cytowanemu filmikowi.

W czasie 56" do 1' a nawet 1'06" widać bardzo ładnie bieżnik opon zamontowanych w Renault. rofil wygląda zdecydowanie na AT, co w tych warunkach daje odczuwalną przewagę. Można też zauważyć, że w Renault nie dołącza tylnego napędu (standardowa sytuacja w tym napędzie, gdzie w normalnych warunkach 100% idzie na przód ), brak jakiegokolwiek poślizgu przednich kół ( musiałby przy tym napędzie wystąpić, aby dołączyć tył ). Brak też komentarza na temat statusu systemu ( a taki komentarz występuje i przy OBK i w Toyocie !). Wniosek jest prosty - "blokada" sprzęgła wielopłytowego była dołączona przed   próbą. Kolejny element to sposób najazdu na wzniesienie. Renault najeżdża prostopadle do wzniesienia ( widoczny brak odciążenia któregokolwiek koła ). Innymi słowy obydwa koła przednie i obydwa tylne mają taką samą trakcję. Powiedzmy prosto - w takich warunkach ( opony, sposób najazdu ) nawet CRV dałby rady :).

Teraz przyjrzyjmy się, w jaki sposób wzniesienie atakuje OBK i Toyota. Najpierw myślałem, że w przypadku OBK najazd pod kątem  był spowodowany obawą o przedni zderzak ( gorszy kąt natarcie, niż Renault ). Ale nie - Toyota została w ten sam sposób potraktowana. A więc w czasie 1'22" widać najazd pod kątem ( OBK ). W czasie 1'40" i dalej np. w 2'18" widać bardzo ladnie odciążenie przedniego prawego koła ( czyli również - choć nie pokazane - tylnego lewego ). Innymi słowy OBK ma do czynienia z podjazdem diagonalnym, gdzie de facto obciążone jest tylko koło przednie lewe i tylne prawe. Co przy standardowym bieżniku powoduje obracanie się kół, lecz z niewielkim efektem ( choć finalnie i tak dał rady ).

I na koniec Toyota + tu to samo co w OBK. 2'44" - najazd diagonalny, odciązenie tylnego lewego ( czyli też przedniego prawego) to i efekt podobny.  Jak się uprę to podobnie udowodnię, ze BRZ trakcyjnie pobije Forka I lub II generacji, czy też Patrola Y60 lub 61 z dołączonym napędem przodu  :P  ( ktoś wie jak :question:  :biglol:  ).

 

Pozdrowienia 

Edited by Dyrekcja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaaaa jak zwykle opony, kierownik nie taki, wiatr wiał, trawa nie w tą stronę rosła ;)

Prawda jest taka że dla większości kierowców nie ma znaczenia jaki rodzaj napędu 4x4 ma w aucie bo i tak go nie wykorzysta w pełni. Świadomych kierowców jest naprawdę niewielu a i w śród tych tylko niewielki procent pcha się swoimi autami w teren czy polatać na torze. Reszta nie ma pojęcia co się w podwoziu dzieje. Na zasadzie nic nie stuka, samochód jedzie do przodu to jest git. Ma ładnie wyglądać i sasiada denerwować. Dodatkowo fajnie byłoby gdyby w broszurce ktoś opisał super zalety samochodu w jakiś poetycki sposób to i przy piwie kumplom będzie można zaimponować.

 

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koleś próbował wjechać z włączonym VDC. No, nieźle ale to Rosjanin więc wszystko co jest bardziej skopmlikowane od młota i sierpu stanowi problem. Tak, jestem rósofobem :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla tych, którzy kupują Subaru rodzaj napędu ma znaczenie. :)

 

Ale to są właśnie ci nieliczni świadomi (oczywiście nie liczę właścicieli aut terenowych i ew. Audi) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taaaaa jak zwykle opony, kierownik nie taki, wiatr wiał, trawa nie w tą stronę rosła

Jeżeli to ma się odnosić do moich wyjaśnień - to komentarz nietrafiony. Albowiem nie odnosi się do przedstawionych ( widocznych na filmie) faktów, lecz stanowi ogólną krytykę na zasadzie "bo tak". :toobad:

 

 

Świadomych kierowców jest naprawdę niewielu

Jesteśmy na Forum Subaru - śmiem twierdzić, że tutaj świadomych kierowców jest ... naprawdę wielu

Niejednego Forumowicza miałem okazję obserwować choćby na Zlocie i powiem prosto : czapki z głów :hi:

 

Pozdrowienia

Edited by Dyrekcja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaaaa jak zwykle opony, kierownik nie taki, wiatr wiał, trawa nie w tą stronę rosła ;)

Prawda jest taka że dla większości kierowców nie ma znaczenia jaki rodzaj napędu 4x4 ma w aucie bo i tak go nie wykorzysta w pełni. Świadomych kierowców jest naprawdę niewielu a i w śród tych tylko niewielki procent pcha się swoimi autami w teren czy polatać na torze. Reszta nie ma pojęcia co się w podwoziu dzieje. Na zasadzie nic nie stuka, samochód jedzie do przodu to jest git. Ma ładnie wyglądać i sasiada denerwować. Dodatkowo fajnie byłoby gdyby w broszurce ktoś opisał super zalety samochodu w jakiś poetycki sposób to i przy piwie kumplom będzie można zaimponować.

 

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

 

 

To brzmi trochę jak: "moja prawda jest najmojsza". Dostałeś logiczne i rzetelne argumenty od Dyrekcji, RoadRunnera. Przeczytaj co piszą, obejrzyj jeszcze raz filmik, kierunki najazdu. Nawet sposób obchodzenia się z pedałem gazu da się odczytać. Czemu piszesz o CVT? Do tego w filmie jest uwaga, że Outback ma "VDC on". Akurat ten system  należy na śliskim dezaktywować.

Edited by yossarian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaaaa jak zwykle opony, kierownik nie taki, wiatr wiał, trawa nie w tą stronę rosła ;)

Prawda jest taka że dla większości kierowców nie ma znaczenia jaki rodzaj napędu 4x4 ma w aucie bo i tak go nie wykorzysta w pełni. Świadomych kierowców jest naprawdę niewielu a i w śród tych tylko niewielki procent pcha się swoimi autami w teren czy polatać na torze. Reszta nie ma pojęcia co się w podwoziu dzieje. Na zasadzie nic nie stuka, samochód jedzie do przodu to jest git. Ma ładnie wyglądać i sasiada denerwować. Dodatkowo fajnie byłoby gdyby w broszurce ktoś opisał super zalety samochodu w jakiś poetycki sposób to i przy piwie kumplom będzie można zaimponować.

 

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Dlatego nie dla większości kierowców jest dedykowane Subaru, a przynajmniej niektóre modele. Jak wiesz SIP wraz z SJS robi nauki jazdy dla Forka XT, BRZ czy STI czy też dla SBD właśnie dlatego żeby kierowcy wiedzieli jak wpełni i we właściwy sposób wykorzystać walory tych aut, a także aby nie popełniać błędów, takich jak w/w przytoczonym "teście". Oczywiście dużo osób lekceważy te nauki uważając, że świadczom o feralności tych aut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(a nie wiskozę jak w CRV) 

 

Pierwsze słyszę ,że w CRV była/jest wiskoza :huh: Poprzednie modele miały wielotarczowe sprzęgło włączane hydraulicznie a obecnie elektronicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Pierwsze słyszę ,że w CRV była/jest wiskoza  Poprzednie modele miały wielotarczowe sprzęgło włączane hydraulicznie a obecnie elektronicznie.

Tak jest. Wiskozy brak .

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast nie słyszałem aby komus udało sie nawet w terenie przegrzać Haldexa od generacji 2 wzwyż ...

 

 

Niestety B) pacjent to tiguan 4x4 tiptronik przebieg 90 kkm..

W grudniu przy -4 st. na podjeździe Kitzbühel - Mittersil /jazda po ubitym śniegu, łańcuchy na 4 kołach/ haldex przegrzał się,

dodatkowo pękła tarcza pośrednia przed tylnym mostem.

Jazda bez szaleństw, w cztery osoby i z dużym boxem na dachu, automat na D.

Kosztowne doświadczenie ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie przekonywać nie musicie ;) końcu sam kupiłem Subaru więc już jestem przekonany :)

Tylko na każdym forum jest udawadnianie że mojsze jest najmojsze i to forum nie różni się od innych. Tak jak STI vs EVO ;)

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Jadąc w tym roku na narty zaliczyłem parę przełęczy po śniegu i nie odczułem przegrzania napędu.

A wolno nie jechałem. :)

 

Nawet filmik o tym był w odpowiednim wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Mnie przekonywać nie musicie końcu sam kupiłem Subaru więc już jestem przekonany Tylko na każdym forum jest udawadnianie że mojsze jest najmojsze i to forum nie różni się od innych. Tak jak STI vs EVO

 

No i na tym polega zdrowy patriotyzm lokalny ;)

 

Tym niemniej, jeśli dyskutujemy na argumenty, to staramy się być obiektywni, a nie podważamy inny punkt widzenia "dla zasady".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...