Jump to content

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


Recommended Posts

S-AWD jest swietne, nie przereklamowane, poprostu dziala jesli jedzie sie z glowa. W polaczeniu z zimowkami to normalnie czolg. Dodge Charger jest dostepny z systemem AWD, ale ewidentnie nie egzemplarz na filmie... tak czy inaczej fajnie ze WRX dal rade. Samochody marki Subaru sa najbardziej popularnymi samochodami w stanach Kolorado i Vermont gdzie warunki zimowe sa zawsze dosc trudne.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 790
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Taka przygoda mnie dzisiaj spotkała, myślę że warto się podzielić, bo pewnie gdyby nie to że jechałem Forkiem to by mnie wyciągali z rowu... Jadę sobie piękną prostą (choć wąską drogą), przede mną cię

raz jeszcze: nie o swietosc chodzi. Silna marka, tak jak i silna osobowosc, zwykle czyms sie wyroznia z tlumu. Dla jednych to jest niezwykle poczucie humoru, dla innych to jest QUATTRO, dla niektorych

gdzie tam, przeciez wraca niedlugo w nowym RX         Oj, no to teraz dostaniesz bana juz na pewno  

Posted Images

Subaru AWD jest jednym z najlepszych na rynku, z tym, ze trzeba pamietac, ze jest to AWD, sprawdza sie w 90% sytuacji w ktorych ludzie jezdza. Nie jest to 4WD, czyli nie jest to samochod terenowy, ale tez potrafi sobie poradzic w terenie.

Ja jezdze z rodzina w gory, gdzie czesto dojazd do domu jest po drogach pokrytych 15-20 cm warstwa sniegu, czasem nawet wiecej, i nigdy, (ostatnie 8 lat) nie mialem jeszcze problemu dojechac gdzie chcialem sie dostac.

Jezdze manualnym poniewaz ma 50/50 stale rozlozenie mocy pomiedzy przodem i tylem, w porownaniu z auto, ktore ma dynamiczne rozlozenie mocy, nawet do 90/10

Subaru jest jednym z niewielu AWD, ktore zawsze ma naped na przod i tyl, wiele innych AWD jest naprawde 2WD do momentu kiedy kola napedzane traca przyczepnosc i komputer reaguje zmieniajac 2WD na 4WD

 

Link to post
Share on other sites

Skoro ktoś odkopał wątek, powiem tyle: jeżdżę służbowym korpodieslem RWD, z wszystkimi "systemami" (w najnowszej wersji) i dość przeciętną jak na dzisiejsze czasy mocą (184 KM). Mimo dobrych nowych opon i systemów, każda próba dynamiczniejszego startu - a pomijam tu próby dynamicznejszego wejścia w zakręt - kończy się wyświetleniem kontrolki systemu przeciwpoślizgowego. AWD rulez :twisted:.

Link to post
Share on other sites

potwierdzam :) C-Klassa i jak sucho to nawet fajniej od AWD bo bez podsterownosci ale jak troszke slisko to myk i ciagle dupa ucieka. Uczcie bardzo nieprzjemne bo nie czujesz auta . Nie dam sie prywatnie namowic na kupno FWD lub RWD

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

O ile dalej po piachu pojedzie forek 2,5 z CVT od CRVałki też z CVT?

Mniej więcej o jeden metr ;)

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=SwqCJJghL08#t=671

Jeździliśmy po pustyni jadąc na Krym. Ani razu się nie zakopalismy jeżdżąc po jeszcze bardziej stromych górkach. Zalecam unikania mocnego operowania gazem. Należy tak operować pędzlem gazu aby auto było na granicy jazdy/ zatrzymania. Jak tylko zaczną koła buksowac w takim piachu to koniec jazdy: przy tej masie i takich oponach momentalnie siada w piachu jak kot w kuwecie.

Link to post
Share on other sites

 

O ile dalej po piachu pojedzie forek 2,5 z CVT od CRVałki też z CVT?

Mniej więcej o jeden metr ;)

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=SwqCJJghL08#t=671

Jeździliśmy po pustyni jadąc na Krym. Ani razu się nie zakopalismy jeżdżąc po jeszcze bardziej stromych górkach. Zalecam unikania mocnego operowania gazem. Należy tak operować pędzlem gazu aby auto było na granicy jazdy/ zatrzymania. Jak tylko zaczną koła buksowac w takim piachu to koniec jazdy: przy tej masie i takich oponach momentalnie siada w piachu jak kot w kuwecie.

 

 

A może to jednak kwestia automatu? Sam dobrze wiem jak pięknie Legac przemierzał ciężki piach na "głębokiej"plaży mimo,że byłem mocno sceptyczny czy dobrze zrobiłem tam się pchając :huh:

 

Sam się zdziwiłem tym porównaniem z CRV której 4x4 uważane jest za najgorsze w segmencie SUV.

Link to post
Share on other sites

Ale przecież Izotom ma XT z CVT i sprawdził to na własnej skórze.

Widziałem ten test już jakiś czas temu i choć jestem jeszcze terenowym laikiem to tez bym tak nie wjechał w piach z gazem w podłodze.

Link to post
Share on other sites

Hmmm,to już nie wiem czemu ten koleś nie dał rady :( Dotychczas wydawało mi się ,że jakiekolwiek SAWD jest dużo lepsze w terenie niż rozwiązanie z CRV w szczególności a tu......metr dalej :wacko:


W dodatku forek ma lepszy prześwit o jakieś 7 cm :mellow:

Link to post
Share on other sites

Ten film to jakaś ściema.

Podobne warunki i sporo dłuższy i chyba bardziej stromy podjazd w głębokim,sypkim piachu,były na jednej z prób trasy terenowej w Cedzynie.Próbę pokonało przynajmniej 90% Forków w różnej konfiguracji,nawet Z SBD. :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
Hmmm,to już nie wiem czemu ten koleś nie dał rady

Ten film to faktycznie jakaś wroga propaganda ;)

Honda to praktycznie osobówka o wyglądzie SUVa zarówno jesli chodzi o prześwit, jak napęd.

Jest mnóstwo filmów na YT, które tę przepaść w możlowościach SAWD vs. reszta stawki pokazują.

Zakopać się na własne życzenie można każdym autem.

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites

Nie znam rosyjskiego, a możliwe że pojawił się tam taki racjonalny komentarz - zwróćcie uwagę na jedną istotną kwestię w tym porównaniu, albo dwie :).

Po pierwsze - w Hondzie kręci się jedno koło (tzn. widać, że kręci się jedno koło na osi), nie kręci się w ogóle tył. W Forku widać (oprócz spalania 50/100 ;) ) , że napęd 4x4 działa - kręcą się 4 koła. A to już spora różnica/przewaga.

Po drugie - oba auta mają drogowe opony "ślizgające" się i zakopujące przy jeździe po piachu. Śmiem twierdzić, że na takim suchym i grząskim piachu większość 4x4 padnie bez porządnych opon. Nie ma przyczepności, nie ma jazdy. 

Link to post
Share on other sites

Nie znam rosyjskiego, a możliwe że pojawił się tam taki racjonalny komentarz - zwróćcie uwagę na jedną istotną kwestię w tym porównaniu, albo dwie :).

Po pierwsze - w Hondzie kręci się jedno koło (tzn. widać, że kręci się jedno koło na osi), nie kręci się w ogóle tył. W Forku widać (oprócz spalania 50/100 ;) ) , że napęd 4x4 działa - kręcą się 4 koła. A to już spora różnica/przewaga.

Po drugie - oba auta mają drogowe opony "ślizgające" się i zakopujące przy jeździe po piachu. Śmiem twierdzić, że na takim suchym i grząskim piachu większość 4x4 padnie bez porządnych opon. Nie ma przyczepności, nie ma jazdy. 

Dokładnie. Dla nas jest piasek, śnieg. Dla Skandynawów z północy jest kilkanaście rodzajów śniegu różniących się przyczepnością, gęstością itp. Podobnie jest z piaskiem dla kogoś kto mieszka w rejonach mocno piaszczystych. Tak więc argument, że coś tu nie tak z filmem bo na plejadach to Forek dał radę a innym razem wyciągałem łódkę i też dał radę, jest nieprawdziwy.

Forek mieli czterema kołami więc napęd zrobił swoje. Reszta to kwestia przyczepności podłoża, rodzaju opon itp.

Link to post
Share on other sites

 

 

Nie znam rosyjskiego, a możliwe że pojawił się tam taki racjonalny komentarz - zwróćcie uwagę na jedną istotną kwestię w tym porównaniu, albo dwie .
Tak pojawił się - znam rosyjski dość dobrze(pracowałem z Rosjanami kilka lat).

Komantarz jest mniej wiecej taki:

W Hondzie od razu widać, ze pracują tylko koła przedniej osi, tył nie bierze udziału w walce. Dlaczego? Odpowiedż mamy spogladajac na deske rozdzielczą, gdzie lampka sygnalizuje przegrzanie sprzegła. Dziennikarz dodaje: nie wiemy jednak jak ten system mógł sie przegrzać, jezeli wogóle sie nie załączył?'

Co do odległości o która Forek wjechał na górke dalej jest to 4 metry, a nie 1 metr (dziennikarz mówi wyraźnie: mietra czetyrie - o cztery metry dalej).

Dziennikarz uczciwie dodaje też, że z podjazdem mogłyby miec kłopot również prawdziwe terenówki.

Tylko po jaką cholere taki test, który jak sam przyznaje jest nie do pokonania nieprzygotowanym autem? Chyba aby sprawdzić który dalej.

 

Co do przegrzanego sprzegła odpowiedź dlaczego sie przegrzalo, skoro nie pracowało jest równiez dość prosta. Napęd sie załączył, ale nie zdołał poruszyć tylnymi kołami i doszło do przegrzania/odłączenia. Taki scenariusz jest dość czesty na filmikach porównujacych Subaru z resztą stawki typu 'załączany AWD'. Ten system ma zadzaiałać przy lekkim uslizgu przednich kół, a nie służyć pomoca w piachu/ terenie.

Link to post
Share on other sites

Nie jestem ekspertem od języka rosyjskiego chociaż w tym przypadku to był ukraiński ale z tego co zrozumiałem to jednym z celów tego podjazdu było pokazanie że bez odpowiednich opon i mechanicznych możliwości zblokowaniu mostu nawet tak dobry napęd jak S-AWD nie daje rady w takim piachu. Facet pokazał że o ile to że CR-V się zakopał nikogo nie powinno dziwić to należy pamiętać że NAWET subarowski napęd w pewnych warunkach musi się poddać... chociaż mieli wszystkimi kołami.... 

Link to post
Share on other sites

 

Co do odległości o która Forek wjechał na górke dalej jest to 4 metry, a nie 1 metr (dziennikarz mówi wyraźnie: mietra czetyrie - o cztery metry dalej).

 

A nie 1,4m(metra na czetyra)? 4 metry to byłaby długość całego samochodu a na animacji dokładnie samochody są mniej więcej w połowie.

 

Nie chce mi się całego słuchać,ale chyba mówi,że Land cruiser wjechał do końca.

 

PS.Rosyjskiego uczyłem się jakieś 12 lat ale było to baaaaaaaaaaaaaaardzo dawno temu ;)

Link to post
Share on other sites
A nie 1,4m(metra na czetyra)? 4 metry to byłaby długość całego samochodu a na animacji dokładnie samochody są mniej więcej w połowie.

может быть, я согласен  ;)  :P  :lol:

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites

 

 

Napęd sie załączył, ale nie zdołał poruszyć tylnymi kołami i doszło do przegrzania/odłączenia. Taki scenariusz jest dość czesty na filmikach porównujacych Subaru z resztą stawki typu 'załączany AWD'. Ten system ma zadzaiałać przy lekkim uslizgu przednich kół, a nie służyć pomoca w piachu/ terenie.

Faktycznie w CRV czy RAV4 to sie dzieje często, ale te napędy są totalnie gówniane. Natomiast nie słyszałem aby komus udało sie nawet w terenie przegrzać Haldexa od generacji 2 wzwyż.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...