Jump to content

Hamowanie i związane z nim problemy...


Raga

Recommended Posts

Kto pamięta ten pamięta - kto nie, to krótkie streszczenie:

 

W moim WRX 04 US-Specyfykejszyn miałem problem, że dohamowanie na zakręcie stawiało bokiem samochód. Były różne domysły w odpowiednim wątku, teraz już wiem o co kaman:

 

Przy hamowaniu pełnym butem (odłączony ABS) blokuje mi wszystkie koła, a gdy hamuje "półbutem" to potrafi zblokować tylko tył. Szukałem pod samochodem korektor hamowania, ale go nie znalazłem...

 

Włączyłem ABS i narazie jeżdżę, choć czuję, że samochód słabiej hamuje - ABS się szybciej włącza...

 

Ręczny na tarczobębnach nie blokuje - na podnośniku koło kręci się ładnie w rękach. Liczę na pomoc, bo już nie wiem co robić :(

Link to comment
Share on other sites

przecież to normalne :cool: , korektora nie znajdziesz w samochoddach z ABS, bo własnie on pełni tą role. Tył Ci sie blokuje to tez normalne bo jest odciążony, masz trzy wyjścia, jezdzić z ABS, pokombinowac z mieszankami klocków, załozyć korektor siły hamowania :cool:

Link to comment
Share on other sites

Acha :) Tylko, że zauważyłem to zamiatanie tyłkiem dopiero od około miesiąca - wcześniej jeździłem bez ABS i aż tak źle nie było...

 

A teoretyzując:

 

- założenie hamulca z WRX EU czyli 4 tłoczki przód 2 tłoczki tył - przy wyłączonym ABS'ie pomoże odczuwalnie na objawy kiepskiego hamulca w US-Spec

 

czy

 

- od razu iść w hamowanie z STI, choć wiadomo, że wiąże się z dużymi przeróbkami.

 

Nie upalam jakoś strasznie i nie wiem czy hamulec z STI nie byłby "na wyrost" moich wymagań i możliwości :)

Link to comment
Share on other sites

Raga, na początek sugerował bym też:

 

pokombinowac z mieszankami klocków,

 

Też tył próbował mnie wyprzedzać na łukach z dohamowywaniem, gdy na przodzie miałem Red stuffy na zacisku brembo a na tyle DS2500 na zacisku WRX :shock:

Link to comment
Share on other sites

Kuba, kurczę wszystko super, ale napisz jeszcze małe wyjaśnienie po naszemu (co da ta regulacja) :)

 

Kolega na PW napisał jeszcze, że gdzieś czytał o odpinaniu ABS nie bezpiecznikowo, ale eliminując czujniki przy zaciskach - że wtedy korektor pod machą dalej pracuje... ale nie wiem czy pod maską nie jest sam rozdzielacz ABS bez korektora, co wtedy nie uzasadniało by usuwanie czujników...

Link to comment
Share on other sites

ja mam abs odlaczany zwyklym przelacznikiem dwustanowym, jezeli ktos chce, moge dokladnie sprawdzic, jak to jest dokladnie rozwiazane. na pewno dziala - na wlaczonym zaplonie rowniez daje sie wlaczyc i wylaczyc, odlaczenie sygnalizowane jest zapaleniem diody abs.

 

pozdrawiam,

 

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

burzum, to daj może znać, jak do czegoś dojdziesz, bo wiem że sporo osób ma to tak rozwiązane, a tak grzebać pod maską za każdym razem jak się chce to wyłączyć i włączyć, to też tak średnio

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...