Raga Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Kto pamięta ten pamięta - kto nie, to krótkie streszczenie: W moim WRX 04 US-Specyfykejszyn miałem problem, że dohamowanie na zakręcie stawiało bokiem samochód. Były różne domysły w odpowiednim wątku, teraz już wiem o co kaman: Przy hamowaniu pełnym butem (odłączony ABS) blokuje mi wszystkie koła, a gdy hamuje "półbutem" to potrafi zblokować tylko tył. Szukałem pod samochodem korektor hamowania, ale go nie znalazłem... Włączyłem ABS i narazie jeżdżę, choć czuję, że samochód słabiej hamuje - ABS się szybciej włącza... Ręczny na tarczobębnach nie blokuje - na podnośniku koło kręci się ładnie w rękach. Liczę na pomoc, bo już nie wiem co robić Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 przecież to normalne :cool: , korektora nie znajdziesz w samochoddach z ABS, bo własnie on pełni tą role. Tył Ci sie blokuje to tez normalne bo jest odciążony, masz trzy wyjścia, jezdzić z ABS, pokombinowac z mieszankami klocków, załozyć korektor siły hamowania :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raga Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Acha Tylko, że zauważyłem to zamiatanie tyłkiem dopiero od około miesiąca - wcześniej jeździłem bez ABS i aż tak źle nie było... A teoretyzując: - założenie hamulca z WRX EU czyli 4 tłoczki przód 2 tłoczki tył - przy wyłączonym ABS'ie pomoże odczuwalnie na objawy kiepskiego hamulca w US-Spec czy - od razu iść w hamowanie z STI, choć wiadomo, że wiąże się z dużymi przeróbkami. Nie upalam jakoś strasznie i nie wiem czy hamulec z STI nie byłby "na wyrost" moich wymagań i możliwości Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andremil Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Raga, na początek sugerował bym też: pokombinowac z mieszankami klocków, Też tył próbował mnie wyprzedzać na łukach z dohamowywaniem, gdy na przodzie miałem Red stuffy na zacisku brembo a na tyle DS2500 na zacisku WRX :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Ręczny na tarczobębnach nie blokuje - na podnośniku koło kręci się ładnie w rękach. Liczę na pomoc, bo już nie wiem co robić Pod tym linkiem jest troche powiekszony rysunek. http://www.scoobymods.com/attachment.ph ... 1077030745 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raga Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Kuba, kurczę wszystko super, ale napisz jeszcze małe wyjaśnienie po naszemu (co da ta regulacja) Kolega na PW napisał jeszcze, że gdzieś czytał o odpinaniu ABS nie bezpiecznikowo, ale eliminując czujniki przy zaciskach - że wtedy korektor pod machą dalej pracuje... ale nie wiem czy pod maską nie jest sam rozdzielacz ABS bez korektora, co wtedy nie uzasadniało by usuwanie czujników... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Raga, ciekawe stwierdzenie. Jak będziesz wiedzieć coś więcej o pominięciu ABS to daj znać - przetestuje się :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 ABS w moim STI został pominięty kompleksowo....grucha leży w śmietniku... :grin: i wcale mi nie przeszkadza brak ABSu (nie mam aktywnych dyfrów) ani korektora....hamuje całkiem normalnie... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 ja mam abs odlaczany zwyklym przelacznikiem dwustanowym, jezeli ktos chce, moge dokladnie sprawdzic, jak to jest dokladnie rozwiazane. na pewno dziala - na wlaczonym zaplonie rowniez daje sie wlaczyc i wylaczyc, odlaczenie sygnalizowane jest zapaleniem diody abs. pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 burzum, to daj może znać, jak do czegoś dojdziesz, bo wiem że sporo osób ma to tak rozwiązane, a tak grzebać pod maską za każdym razem jak się chce to wyłączyć i włączyć, to też tak średnio Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 http://www.scoobymods.com/abs_switch-t1288.html?t=1288 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 owoc666, no tak... prościej się chyba nie da Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now