Skocz do zawartości

Hamowanie i związane z nim problemy...


Raga

Rekomendowane odpowiedzi

Kto pamięta ten pamięta - kto nie, to krótkie streszczenie:

 

W moim WRX 04 US-Specyfykejszyn miałem problem, że dohamowanie na zakręcie stawiało bokiem samochód. Były różne domysły w odpowiednim wątku, teraz już wiem o co kaman:

 

Przy hamowaniu pełnym butem (odłączony ABS) blokuje mi wszystkie koła, a gdy hamuje "półbutem" to potrafi zblokować tylko tył. Szukałem pod samochodem korektor hamowania, ale go nie znalazłem...

 

Włączyłem ABS i narazie jeżdżę, choć czuję, że samochód słabiej hamuje - ABS się szybciej włącza...

 

Ręczny na tarczobębnach nie blokuje - na podnośniku koło kręci się ładnie w rękach. Liczę na pomoc, bo już nie wiem co robić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież to normalne :cool: , korektora nie znajdziesz w samochoddach z ABS, bo własnie on pełni tą role. Tył Ci sie blokuje to tez normalne bo jest odciążony, masz trzy wyjścia, jezdzić z ABS, pokombinowac z mieszankami klocków, załozyć korektor siły hamowania :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha :) Tylko, że zauważyłem to zamiatanie tyłkiem dopiero od około miesiąca - wcześniej jeździłem bez ABS i aż tak źle nie było...

 

A teoretyzując:

 

- założenie hamulca z WRX EU czyli 4 tłoczki przód 2 tłoczki tył - przy wyłączonym ABS'ie pomoże odczuwalnie na objawy kiepskiego hamulca w US-Spec

 

czy

 

- od razu iść w hamowanie z STI, choć wiadomo, że wiąże się z dużymi przeróbkami.

 

Nie upalam jakoś strasznie i nie wiem czy hamulec z STI nie byłby "na wyrost" moich wymagań i możliwości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raga, na początek sugerował bym też:

 

pokombinowac z mieszankami klocków,

 

Też tył próbował mnie wyprzedzać na łukach z dohamowywaniem, gdy na przodzie miałem Red stuffy na zacisku brembo a na tyle DS2500 na zacisku WRX :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, kurczę wszystko super, ale napisz jeszcze małe wyjaśnienie po naszemu (co da ta regulacja) :)

 

Kolega na PW napisał jeszcze, że gdzieś czytał o odpinaniu ABS nie bezpiecznikowo, ale eliminując czujniki przy zaciskach - że wtedy korektor pod machą dalej pracuje... ale nie wiem czy pod maską nie jest sam rozdzielacz ABS bez korektora, co wtedy nie uzasadniało by usuwanie czujników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam abs odlaczany zwyklym przelacznikiem dwustanowym, jezeli ktos chce, moge dokladnie sprawdzic, jak to jest dokladnie rozwiazane. na pewno dziala - na wlaczonym zaplonie rowniez daje sie wlaczyc i wylaczyc, odlaczenie sygnalizowane jest zapaleniem diody abs.

 

pozdrawiam,

 

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...