Jump to content

Dojazdówka WRX na zacisk STI


wodnik

Recommended Posts

Czy ktoś wie czy dojazdówka z WRX da się załozyć na zacisk STI (chociażby tył, o przodzie nie marzę nawet).

 

Tak mnie ostatnio taka myśl dopadła czy jest w ogóle sens to wozić w bagazniku, czy trzba pomyśleć o innym rozwiązaniu.

 

Wiem, moge sam sprawdzić, ale może ktoś już to sprawdził ;-)

Link to comment
Share on other sites

Chyba nie bardzo z tym zapasem sti, przecież jest inny rozstaw śrub chyba? Czy sie mylę:?: Ja też mam zmienione zaciski z przodu, wprawdzie nie brembo tylko 6 tł. tarox, ale dojazdówka też nie wejdzie, dlatego podglądnąłem ten temat, może wyrzucić ten zapas, hmm? W sumie byłoby lżej o pare kg :lol: Tylko co zamiast?

Link to comment
Share on other sites

emotorsport, pomuka dostaniesz, jak mi taką znajdziesz ;-)

 

Ewentualnie dodatkowy komplet felg STI 5x100, to wrzucę na nie sliki, jedno koło do bagażnika i zapas jak znalazł :-)

 

SZWED, pierwsze roczniki STI new age EU miały 5x100 i to pięknie pasuje do WRX.

 

Wow, ilu zainteresowanych:

link do forum kupię/sprzedam

 

Może to trzeba zacząć produkować? :-)

Link to comment
Share on other sites

wlasnie sobie kupilem jakis siuwaks do pompowania przebitej opony -za jakies 21 plnow

 

Ja też takowy mam w aucie (całkiem nieświadomie) - teraz wiem że może się :roll: przydać

Link to comment
Share on other sites

wlasnie sobie kupilem jakis siuwaks do pompowania przebitej opony -za jakies 21 plnow

 

No też się zastanawiam nad tą opcją.

Czy aby jednak brak dojazdówki w bagazniku nie wpłynie na balans auta. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Taaaa - dobrze, że mam chociaż ubezpieczenie Fuuuuul asistance

 

Też tak myślałem - kurczę, obłożony jestem ze wszystkich stron...

 

A jak co do czego przyszło, to tutaj holujemy tylko do xxkm, tutaj ewentualnie za dopłatą itp. itd.

 

imgw napisał/a:

wlasnie sobie kupilem jakis siuwaks do pompowania przebitej opony -za jakies 21 plnow

 

 

No też się zastanawiam nad tą opcją.

 

No tak - działa przy uszkodzeniu typu gwoździk, kamyk itp. A co jak się przy^&*$(oli w kamol albo krawężnik i opona nie nadaje się do jazdy, felga krzywa itd.? Pełnowymiarowa zapasówka nigdy Cię nie zawiedzie!

Link to comment
Share on other sites

Uwaga! :smile: używałem kiedyś tego g...kupy zwanego Reifendoktor, czyli powietrze plus syfilis w puszce aerozolowej, niby do zalepiania dziur w oponach, niby takie coś zamiast koła zapasowego....małe dziury lepi, prawda, dziury po śrubie 8mm - nie....ale najciekawsze jest to, ze po zastosowaniu tego specyfiku można oponę wyrzucić na śmietnik, żaden wylkanizator jej już nie naprawi.... :sad: kupa i tyle....zastanawiam się czy te puszki dawane przez producentów do luksusowych samochodów zamiast koła zapasowego (nawet chyba do smarka :smile: ) są też takiej gównianej jakości jak te sprzedawane na stacjach i w sklepach moto.? :shock: :grin:

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam się czy te puszki dawane przez producentów do luksusowych samochodów zamiast koła zapasowego (nawet chyba do smarka :smile: ) są też takiej gównianej jakości jak te sprzedawane na stacjach i w sklepach moto.? :shock: :grin:

 

niestety tak :idea: w RS4 złapałem kapcia, tam rezerwy nie ma, jest kompresor i spray gówno warty, musiałem jeżdzic taxówka zeby znaeźć w woj. bielskim wulkanizatora zeby miał opone uzywke 255/35/R19, generalnie dramat :evil:

Link to comment
Share on other sites

Ja złapałem w niemczech śrubę 8mm w oponę...na stacji benzynowej....wylatała pewno jakiemuś rodakowi... :grin: usłyszałem tupanie i zatrzymałem się....patrzę, śruba....nie chciało mi się zmieniać koła, w tv widziałem jak to cudo z puszki działa....kupiłem, wyciagnąłem śrubę, wpsikałem to łajno do środka, wyleciało całe przez dziurę :smile: a opona się nie ruszyła....no i trzeba było zmienić kółko...następnego dnia u wulkanizatora dowiedziałem się, że nie da rady już nic zrobic z oponą, bo to coś zniszczyło zewnętrzną warstwę gumy wewnątrz (trochę nielogo...) tej opony i mogę ją wyrzucić....powinno być zakazane.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

nie tylko w RS4 nie ma dojazdówki BMW tez to wprowadza u mnie nie ma koła zapasowego jest spray i uwazaja,ze skoro daja run flaty w kazdym aucie to sie dojedzie do serwisu...na szczescie odpukac nie musialam tego stosowac w zadnym aucie...

Link to comment
Share on other sites

No bo w sumie jak się podejdzie do tego globalnie, to wychodzi na no to, że fabryce się bardziej opłaca wrzucić taki zestaw naprawczy, niż koło, nawet dojazdowe. Z drugiej strony, z punktu widzenia użytkownika (nowego audi, bmw), to wydaje mi się, że i tak ich większość sama koła nie zmienia, tylko wzywa assistance.

 

Po chwili zastanowienia wyszło mi, że ja awaryjnie zmieniałem koło w WRX raz (przez 4 lata użytkownia auta), a rocznie robię około 25tys. (czyli wyszło 1 na 100tys przebiegu). Pamiętam do dziś - był to środek zimy, śniegu po pas, ja w cholernych włoskich pantoflach i garniturze - do tej pory pamiętam jak zmarzłem. A jeszcze wtedy dopiero zauważyłem, że w serwisie mi założyli nakrętki zabezpieczające 17, a inne śruby i klucz były 19tki (albo odwrotnie).

 

Jaki wnioski?

1. Włosi nie mają pojęcia o robieniu butów :-)

2. Jak jest zimno i jest kapeć - wsiąść do ciepłego środka i assistance.

3. Jak na assistance trzeba za długo czekać - jechać na feldze do domu/wulkanizatora i mieć wszystko w dupie.

 

Niemniej chciałbym mieć tą dojazdówkę, na wypadek scenariusza, że łapię kapcia, a jestem gdzieś, gdzie do cywilizacji daleko i na feldze się nie dojedzie.

 

Aha, znam przynajmniej jedno inne auto, gdzie w instrukcji jest napisane, że jak guma z przodu, to dojazdówka na tył, a tył na przód.

 

Kolejna refleksja - obyśmy tylko takie gumy łapali. Eh życie.. ;-)

Link to comment
Share on other sites

nie tylko w RS4 nie ma dojazdówki BMW tez to wprowadza u mnie nie ma koła zapasowego jest spray i uwazaja,ze skoro daja run flaty w kazdym aucie to sie dojedzie do serwisu...na szczescie odpukac nie musialam tego stosowac w zadnym aucie...

 

Nikt tylko nie wspomina że na Run Flacie do serwisu dojedziesz ale jak to jest dłuższy odcinek to ta opona jest do wyrzucenia bo się ring zdeformuje :(

 

Jedyny plus Run Flatów to to ze można torowiska na profilu 45 przelatywać bez zwalniania :P

No i to ze jak ci guma przednia strzeli przy 2 zł na liczniku to rolki nie zrobisz.

Link to comment
Share on other sites

Aha, znam przynajmniej jedno inne auto, gdzie w instrukcji jest napisane, że jak guma z przodu, to dojazdówka na tył, a tył na przód.

 

 

tak sie zasadniczo robi w FWD.

Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda kompatybilność dojazdówki np z legaca?

 

:idea: Może ktoś się orientuje czy dojazdówka 125/70R17 z ET38 (oczywiście 5x100) podejdzie pod zaciski STI - takie chociażby jak z Toyoty Avensis :?:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...