Jump to content

Witam! jaki akumulator polecacie do OBK??


Matej

Recommended Posts

Może być, tylko po co? Producent auta wiedział jaki jest potrzebny i taki zamontował, to co ma centra do tego? Mniejszy jest gorszy, mimo, że parę groszy tańszy, załóż odpowiednik oryginału i nie będziesz miał problemów z prądem :grin:

Link to comment
Share on other sites

Może być, tylko po co? Producent auta wiedział jaki jest potrzebny i taki zamontował, to co ma centra do tego? Mniejszy jest gorszy, mimo, że parę groszy tańszy, załóż odpowiednik oryginału i nie będziesz miał problemów z prądem :grin:

Dzieki:) kupie 85 akurat nie chodzi mi o cene bo 100 w to czy w ta nie robi różnicy, poprostu niewiedziałem komu wierzyc każdy mowi co innego.

Link to comment
Share on other sites

Ja chcialem kupic Panasonica, czyli taki jak jest oryginalnie w Aubaru, ale byl problem z kupnem w PL no i ta cena :cry: Odpuscilem i kupilem Varte, ktora wymiary i parametry miala zgodne z zaleceniami. Z Centra i ZAPem cos mi nie pasowalo, tzn 2 lata temu jak kupowalem nie bylo aku pasujacego do OBK - nie pamietam juz czy chodzilo o prad czy jego wymiary.

Link to comment
Share on other sites

Po prostu trzeba kupić coś zbliżonego, jak bedzie mała odchyłka to nic nikomu się nie stanie, jak będzie za mały, może czasem zabraknąć prądu, a jak za duży to niepotrzebna waga i trochę przerost formy nad treścią, bo jak alternator dobrze ładuje, nie potrzeba prądu na zapas...wiadomo, że na ogól im drożej, tym lepsza jakość, chociaż nie zawsze.... :grin:

Link to comment
Share on other sites

kupie 85 akurat nie chodzi mi o cene bo 100 w to czy w ta nie robi różnicy, poprostu niewiedziałem komu wierzyc każdy mowi co innego.
Wystarczy , że zadbasz o sprawność pozostałej części auta i nie musisz mieć wielkiego akumulatora . Jeśli pali bez problemów , to nawet mniejszy Ci wystarczy .
Link to comment
Share on other sites

nie do końca macie racje....( nadmieniam że sprzedaje akumulatory ( kilkunastu marek )od 12 lat i co nieco wiem na ten temat )

 

oczywiscie 80% zalezy od auta ale ważne też jest gdzie auto jeździ

 

jesli auto było przeznaczone na rynek gdzie nie ma zimy lub jest łagodna to wystarczy mu np 60ah ale jeśli auto będzie jeździło gdzieś gdzie są zimy np -15 czy -20 musisz mieć lepszy i mocniejszy akumulator

poczynając od temp 0st C akumulator traci około 10%swojej mocy na każde 5 stopni wdół

 

na nasze warunki pogodowe przy aucie w benzynie 2,5L powinien być akumulator pomiedzy 70 a 80 Ah .....tylko teraz

 

jesli kupiłęś auto np z US to nie wsadzisz tam 70 ani 80 bo jest tam miejsce co najwyżej na 60Ah( no chyba ze tam ktoś zamówił sobie auto z większym aku ) -sam mam taki i jezdze na 55Ah bo nic większego tam nie wsadze

 

najważniesze to nie kupowac aku w supermarkecie tylko w normalnym sklepie np rolniczym czy samochodowym ( no i nie w serwisie bo tam mają te same aku tylko oklejone innym logo i są o 50% droższe ) ..........ale i tak 80% to prawidłowy stan elektryki w aucie

 

pozdrawiam

 

jeśli ktoś potrzebuje porady co do firmy jaką kupić a jakiej nie to prosze na prv.

Link to comment
Share on other sites

o to właśnie chodzi że żadna firma produkująca auta nie robi aku..tylko okleja swoją naklejką i dodaje do ceny 100% dlatego lepiej kupić aku o podobnych parametrach a normalenj firmy 9 tak jak ktoś napisał to wcześniej ) :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja nie widze tu zadnego problemu.Sprawdz na orginalnym pojemnosc (w ah)i moc rozruchowa (A).

Kup akumulator o jak najbardziej zblizonych parametrach.Duzy silnik potrzebuje mocy i 60ah bardzo słabo widze na dłuzszy czas bo moc rozruchowa bedzie mała i w okresach nizszych temperatur moze byc odczuwalne mniej ochocze kręcenie i odpalanie.Producent to indywidualna sprawa zasobnosci kieszeni.Najlepiej wybierz coś z środka cennika.

Link to comment
Share on other sites

i tu znowu musze coś dodać

 

jeśli sprawdzać prąd rozruchu to trzeba pamiętać że rózne firmy podają go qw różnych jednoastkach i nei zawsze jest to porównywalne...wystarczy patrzeć na pojemność i to wystarczy prą rozruchu i tak będzie porównywalny

 

 

co do daty produkcji .....

 

jeśłi akumulator stoi rozładowany chodzby przez miesiąć to już nic z niego nie będzie

 

i podładowanie mu nie pomoże

 

jeśli jest natomiast naładowany i nawet jeśli stoi przez rok...i ( pod warunkiem że ktoś sprawdz stan jego naładowania i wrazie potrzeby go podładuje ) to taki akumulator będzie w pełni sprawny i można go spokojnie kupić

 

co do wielkości aku to pisałem wcześniej że w 2,5 na nasze warunki powinien być ok 80ah ale większość subaru ma 60 bo większy nie wejdzie ( ale subaru jest tak świetnym autem że znakomicie sobie radzi nawet przy 60ah )

Link to comment
Share on other sites

i tu znowu musze coś dodać

 

jeśli sprawdzać prąd rozruchu to trzeba pamiętać że rózne firmy podają go qw różnych jednoastkach i nei zawsze jest to porównywalne...wystarczy patrzeć na pojemność i to wystarczy prą rozruchu i tak będzie porównywalny

 

:shock:

Prąd zimnego rozruchu podaje sie tylko w AMPERACH.

Napisz w jakich jeszcze podaja jednostkach bo bardzo mnie to ciekawi-przyda sie na przyszłość wiedziec takie rzeczy :grin: .

Co do podawania parametrow mierzonych w super korzystnych warunkach sie juz chyba wszyscy przyzwyczaili.Wazne aby parametry (prad rozruchu był podawany przy tej samej temperaturze).

Bosch S6 AGM 70 Ah=760A

Moll M3 plus 71 Ah=590 A

Ta sama pojemnosc a prad zimnego rozruchu o 170 amperow rozny.

Przeładowanie i niedoładowania spowodawane innymi parametrami to zmniejszenie jego zywotnosci.

Mozna by toczyc długa rozmowe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...