Matej Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 chodzi mi bardziej o pojemność, mam jeszcze oryginalny jest na nim napisane 85 czy musi byc taki czy moze byc mniejszy, centra mowi w katalogu ze moze byc nawet 60 prawda to czy nie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Może być, tylko po co? Producent auta wiedział jaki jest potrzebny i taki zamontował, to co ma centra do tego? Mniejszy jest gorszy, mimo, że parę groszy tańszy, załóż odpowiednik oryginału i nie będziesz miał problemów z prądem :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matej Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Może być, tylko po co? Producent auta wiedział jaki jest potrzebny i taki zamontował, to co ma centra do tego? Mniejszy jest gorszy, mimo, że parę groszy tańszy, załóż odpowiednik oryginału i nie będziesz miał problemów z prądem :grin: Dzieki:) kupie 85 akurat nie chodzi mi o cene bo 100 w to czy w ta nie robi różnicy, poprostu niewiedziałem komu wierzyc każdy mowi co innego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Pod warunkiem, że był zamontowany właściwy. Często ludziki bezwiednie tuningują elektykę zakłdając za duży aku. Katalogi podają w większości 60Ah, jeden z producentów podaje także 70Ah. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Ja chcialem kupic Panasonica, czyli taki jak jest oryginalnie w Aubaru, ale byl problem z kupnem w PL no i ta cena Odpuscilem i kupilem Varte, ktora wymiary i parametry miala zgodne z zaleceniami. Z Centra i ZAPem cos mi nie pasowalo, tzn 2 lata temu jak kupowalem nie bylo aku pasujacego do OBK - nie pamietam juz czy chodzilo o prad czy jego wymiary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Po prostu trzeba kupić coś zbliżonego, jak bedzie mała odchyłka to nic nikomu się nie stanie, jak będzie za mały, może czasem zabraknąć prądu, a jak za duży to niepotrzebna waga i trochę przerost formy nad treścią, bo jak alternator dobrze ładuje, nie potrzeba prądu na zapas...wiadomo, że na ogól im drożej, tym lepsza jakość, chociaż nie zawsze.... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 kupie 85 akurat nie chodzi mi o cene bo 100 w to czy w ta nie robi różnicy, poprostu niewiedziałem komu wierzyc każdy mowi co innego.Wystarczy , że zadbasz o sprawność pozostałej części auta i nie musisz mieć wielkiego akumulatora . Jeśli pali bez problemów , to nawet mniejszy Ci wystarczy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
adalien Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 nie do końca macie racje....( nadmieniam że sprzedaje akumulatory ( kilkunastu marek )od 12 lat i co nieco wiem na ten temat ) oczywiscie 80% zalezy od auta ale ważne też jest gdzie auto jeździ jesli auto było przeznaczone na rynek gdzie nie ma zimy lub jest łagodna to wystarczy mu np 60ah ale jeśli auto będzie jeździło gdzieś gdzie są zimy np -15 czy -20 musisz mieć lepszy i mocniejszy akumulator poczynając od temp 0st C akumulator traci około 10%swojej mocy na każde 5 stopni wdół na nasze warunki pogodowe przy aucie w benzynie 2,5L powinien być akumulator pomiedzy 70 a 80 Ah .....tylko teraz jesli kupiłęś auto np z US to nie wsadzisz tam 70 ani 80 bo jest tam miejsce co najwyżej na 60Ah( no chyba ze tam ktoś zamówił sobie auto z większym aku ) -sam mam taki i jezdze na 55Ah bo nic większego tam nie wsadze najważniesze to nie kupowac aku w supermarkecie tylko w normalnym sklepie np rolniczym czy samochodowym ( no i nie w serwisie bo tam mają te same aku tylko oklejone innym logo i są o 50% droższe ) ..........ale i tak 80% to prawidłowy stan elektryki w aucie pozdrawiam jeśli ktoś potrzebuje porady co do firmy jaką kupić a jakiej nie to prosze na prv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Mam aku 60Ah i na północy Szwecji nie mam problemu z zakręceniem silnika i odpaleniem zimą . No Alaska to nie jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
adalien Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 daltego napisałem że 80% zależy od auta :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 daltego napisałem że 80% zależy od auta :-) Parę linijek wyże to napisałem . :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
capricorn Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 adalien, Szukam akumulatora typu AGM P+ 60Ah :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ania i tomek Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Kup orginal i tyle.W sensie takich samych parametrów. Nie wyraziłem sie jasno,przepraszam. Kup akumulator o takich samych parametrach jakie miał akumulator umieszczony przez fabryke Subaru w Twoim SUBARU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 a od kiedy subaru robi akumulatory? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adalien Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 o to właśnie chodzi że żadna firma produkująca auta nie robi aku..tylko okleja swoją naklejką i dodaje do ceny 100% dlatego lepiej kupić aku o podobnych parametrach a normalenj firmy 9 tak jak ktoś napisał to wcześniej ) :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ania i tomek Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Ja nie widze tu zadnego problemu.Sprawdz na orginalnym pojemnosc (w ah)i moc rozruchowa (A). Kup akumulator o jak najbardziej zblizonych parametrach.Duzy silnik potrzebuje mocy i 60ah bardzo słabo widze na dłuzszy czas bo moc rozruchowa bedzie mała i w okresach nizszych temperatur moze byc odczuwalne mniej ochocze kręcenie i odpalanie.Producent to indywidualna sprawa zasobnosci kieszeni.Najlepiej wybierz coś z środka cennika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Najwazniejsza jest data produkcji. Akumulator, ktory dlugo lezal w magazynie rozladowany i pozniej zostal podladowany, juz nie bedzie mial orginalnych parametrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ania i tomek Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 100% racji KUBY, zapomniałem o tym wspomnieć.Jak sie pilnujesz to Cie na kazdy kroku próbuja oszukać Link to comment Share on other sites More sharing options...
adalien Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 i tu znowu musze coś dodać jeśli sprawdzać prąd rozruchu to trzeba pamiętać że rózne firmy podają go qw różnych jednoastkach i nei zawsze jest to porównywalne...wystarczy patrzeć na pojemność i to wystarczy prą rozruchu i tak będzie porównywalny co do daty produkcji ..... jeśłi akumulator stoi rozładowany chodzby przez miesiąć to już nic z niego nie będzie i podładowanie mu nie pomoże jeśli jest natomiast naładowany i nawet jeśli stoi przez rok...i ( pod warunkiem że ktoś sprawdz stan jego naładowania i wrazie potrzeby go podładuje ) to taki akumulator będzie w pełni sprawny i można go spokojnie kupić co do wielkości aku to pisałem wcześniej że w 2,5 na nasze warunki powinien być ok 80ah ale większość subaru ma 60 bo większy nie wejdzie ( ale subaru jest tak świetnym autem że znakomicie sobie radzi nawet przy 60ah ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ania i tomek Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 i tu znowu musze coś dodać jeśli sprawdzać prąd rozruchu to trzeba pamiętać że rózne firmy podają go qw różnych jednoastkach i nei zawsze jest to porównywalne...wystarczy patrzeć na pojemność i to wystarczy prą rozruchu i tak będzie porównywalny :shock: Prąd zimnego rozruchu podaje sie tylko w AMPERACH. Napisz w jakich jeszcze podaja jednostkach bo bardzo mnie to ciekawi-przyda sie na przyszłość wiedziec takie rzeczy :grin: . Co do podawania parametrow mierzonych w super korzystnych warunkach sie juz chyba wszyscy przyzwyczaili.Wazne aby parametry (prad rozruchu był podawany przy tej samej temperaturze). Bosch S6 AGM 70 Ah=760A Moll M3 plus 71 Ah=590 A Ta sama pojemnosc a prad zimnego rozruchu o 170 amperow rozny. Przeładowanie i niedoładowania spowodawane innymi parametrami to zmniejszenie jego zywotnosci. Mozna by toczyc długa rozmowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adalien Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 ok wszystko podaje się w amperach ale według różnych norm np 50Ah może miec napisane że ma prąd rozruchu EN 270A = DIN 450A = IEC 320A różnie napisane a to ten sam akumulator :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now