Jump to content

Wszystkie plyny w subaru do wymiany


vONvOiO

Recommended Posts

Hey, dzis sobie jade i nagle eee... silnik cos baaardzo wolno kreci na jalowym ze ssaniem... i pierwsza mysl co jest ?? a potem O KUR...

 

Specyfikacja mojego samochodu nie przewidywala temperatur UJEMNYCH a my w europie mamy przeciez nawet do -30 :/

 

I teraz WSZYSTKIE plyny do wymiany :/ - olej silnikowy, skrzyni biegow, mozliwe ze od wspomagania, hamulcowe, chlodnicy - jak sie zorientowalem to mnie ZIMNY POT OBLAL...

 

I teraz pytanie - CZY mozecie mi podac jakie plyny oleje wlac do samochodu ?? - MOGLBYM oczywiscie pojechac do salonu ale tam mnie skosza ze 30% za to ze przyjechalem do subaru + wcale nie sadze zeby wlali najlepsze.

 

Slyszalem ze VALVOLINE jest lepszy od CASTROL'a i wole wlac go NIE w ASO do samochodu zamiast placic tyle samo i wlac CASTROLa w SALONIE SUBARU.

 

Co do innych plynow, chlodniczy, wspomagania itp... to nie wiem ALE CHCIALBYM sie dowiedziec nim bedzie eee... pufff OOPS...

 

dzieki z gory

 

JAKA to specyfikacja - BLISKI WSCHOD ( temp pod maska ok 80oC min to ok 10oC )

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, skąd taka opinia o ASO....za jakość się płaci......a co do rodzaju oleju, to tyle jest opinii, ilu użytkowników, wybierz sobie, którego chciałbyś posłuchać? :smile: ......więc najlepiej zdaj się na swój najbliższy sklep z olejami, mają tabele odpowiedników wszystkich olejów, jakie potrzeba do Twojego auta, a chyba dostałeś też z samochodem instrukcje obsługi z podanymi specyfiakcjami, otwórz na tej stronie i wszystko będziesz wiedział. Nie napisałes, do czego służy Ci auto, czy nim upalasz, gdzie dokladnie zamierzasz nim jeździć, to trochę mało, żeby uzyskać precyzyjną i fachową poradę.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

vONvOiO, zasadniczo tak, jak pisze emotorsport,

 

Z tego co tak a szybko pamiętam, to w ASO dali mi wytyczne do mojego WRXa 2.0T:

- olej silnikowy: 5W40 - 4,5l w pełni syntetyczny, choć niektórzy forumowicze twierdzą, że 5W30 starcza. Dowiedz się, czy dany olej jest na pewno w pełni syntetyczny, bo wyraz "syntetyczny" nie jest znakiem zastrzeżonym i producenci używają go jak chcą i przez to nawet sprzedawcy głupieją i nieświadomie źle doradzają. Na przykład mi raz pan chciał wcisnąć olej Mobil (a nie Mobil1) jako syntetyczny... W skrócie wystrzegaj się wszystkiego typu HC-synthese, SuperSynThese, Techno-syntese, Sratatasyntese itp. :lol: Aaaaa... no i sprawdzaj często poziom, skoro zmieniasz typ oleju (a pewnie zmienisz bo jak napisałeś masz coś dziwnego zalane), bo może się okazać, że zacznie brać nawet, jeśli nie brał wcześniej.

- olej do skrzyni biegów (+ dyfra): 75W90 - 3,5+1=4,5l

- tylny most: 80W90 - 1l

- płyn chłodniczy - jakiś dobry do aluminiowych układów chłodzenia - 5l, nie rozrzedzaj zbytnio, jeżeli kupisz koncentrat, bo czasem zima potrafi zaskoczyć

- płyn hamulcowy - j.w. DOT 5 - 0,5l - lepiej zmieniać częściej niż okres przeglądowy, np. raz na rok, albo w połowie przebiegu między przeglądami, jeżeli mało jeździsz (<10kkm rocznie) - ta uwaga też tyczy się oleju silnikowego.

 

Dla pewności możesz zadzwonić do ASO i się zapytać, jakie leją konkretnie do Twojego modelu, bo widzę po podpisie że to

1) bez turbo

2) śjakiś taki nowy

Więc lepiej się upewnij - wykonanie telefonu aż tyle nie kosztuje.

 

Jak już takie zalejesz, to raczej masz pewność, że wóz się nie rozpadnie w najbliższym czasie. Potem na spokojnie przeczesz forum, zobacz kto co doradza i jak to uzasadnia i pewnie za jakiś stwierdzisz to samo co ja - że czego nie zalejesz to i tak będzie albo dobrze, albo źle.

Link to comment
Share on other sites

...ech te szybkie palce :mrgreen:

 

Naturalnie płynu ma być nie 0,5 tylko 5l - tyle mi kazali kupić. A że do aluminiowych to nie wiem o co chodzi - nie znam się. Wiem tylko, że są takie i takie i mi kazali akurat wziąć do aluminiowych. Więc może się kolego rozeznaj, czy na 100% też taki potrzebujesz. Jak napisałem - jeden telefon...

Link to comment
Share on other sites

płyn chłodniczy - jakiś dobry do aluminiowych układów chłodzenia - 5l, nie rozrzedzaj zbytnio, jeżeli kupisz koncentrat,

Najlepiej kupić gotowy, nie jest masakrycznie drogi, wymienia się go co kilka lat i masz "firmówkę". Wbrew pozorom to nie jest obojętne, bo -oprócz temperatury zamarzania- ważne są jeszcze właściwości konserwująco-antykorozyjne. Większość nowych płynów jest do chłodnic aluminiowych, takie są zresztą w nowych autach. Dynagel, Qual, Prestone - dobre i wcale nie drogie.

płyn hamulcowy - j.w. DOT 5 - 0,5l - lepiej zmieniać częściej niż okres przeglądowy, np. raz na rok

DOT 5, czy DOT 5.1? Bo różnica jest zasadnicza... DOT 5 jest na bazie silikonowej i jest niemieszalny z płynami DOT 3,4, 5.1, a DOT 5.1 może być stosowany jako ich zaminnik, jest na bazie niesilikonowej. Także do cywila polecam DOT 5.1 - ma lepsze właściwości, niż DOT 4 -którego jest rozwinięciem - wyższy punkt wrzenia, etc, etc. Należy oczywiście pamiętać o tym, że płyn hamulcowy jest higroskopijny ("ciągnie" wilgoć) i przez to z czasem ma gorsze właściwości. Nawet, jeśli w zbiorniczku badanie wykaże, że jest OK, warto odpowietrzyć i wylać trochę z przewodów, gdzie najszybciej traci właściwości (bo najbardziej się grzeje).

 

Układ przed zmianą warto przepłukać i tak, ale nie wiem, czy to wystarczy dla zmiany na DOT 5...

Link to comment
Share on other sites

Qba25, ja do WRXa mam DOT3/4. Tak jak napisałeś, wlanie DOT5 wiąże się z dokładnym przepłukaniem układu.

Widzisz niumen, do "normalnej" jazdy wystarczy regularnie zmieniany DOT 4. Jeśli ktoś chce DOT 5.1, spokojnie można to zamienić. I tak zmieniając płyn na nowy mechanik powinien "przelać" cały uklad, żeby byl w nim tylko nowy płyn. Nie pamiętam jednak dokładnie, co bylo z DOT 5 - polecany był do mocno "poprawianych" układów hamulcowych i ze wzgledów-których-teraz-nie-pamiętam nie był polecany do samochodów cywilnych. Nie jestem pewien, czy wystarczy samo przepłukanie ukladu, żeby przejść na ten plyn, zwłaszcza, że jego baza jest calkiem inna. Ale pewności nie mam, więc i mądrzyć się nie będę... :wink:

Link to comment
Share on other sites

DOT 5 is very different--it's silicone based, doesn't absorb water, isn't

corrosive, is bad for some seals, is hard to bleed, and is not miscible

with 3 or 4. Stay away from it--it needs a system designed for it. And it

comes as stock item in Harley's, so it must be terrible. :->

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, skąd taka opinia o ASO....za jakość się płaci......a co do rodzaju oleju, to tyle jest opinii, ilu użytkowników, wybierz sobie, którego chciałbyś posłuchać? :smile: ......więc najlepiej zdaj się na swój najbliższy sklep z olejami, mają tabele odpowiedników wszystkich olejów, jakie potrzeba do Twojego auta, a chyba dostałeś też z samochodem instrukcje obsługi z podanymi specyfiakcjami, otwórz na tej stronie i wszystko będziesz wiedział. Nie napisałes, do czego służy Ci auto, czy nim upalasz, gdzie dokladnie zamierzasz nim jeździć, to trochę mało, żeby uzyskać precyzyjną i fachową poradę.... :lol:

 

BO W ASO PLACISZ JAK BY bylo trzeba miec licencje i certyfikat na wlewanie oleju przy uzyciu laserowego celownika wlewu paliwa z 3ma zyroskopami na wypadek chinczykow ktorzy zle przeprowadzili probe jadrowa utrzymuje idealna pozycje przez caly czas wlewania.

 

W ASO zalatwia sie sprawe typu cos z komputerem, zabawa z tylnim dyferem, skrzynia bo nie kazdy umie dlubac tam gdzie jest pelno elektroniki z napedem.

 

ALE dzieki za pomoc :) (bez ironii)

Link to comment
Share on other sites

Qba25, my bad :roll:

 

Dokładnie - powinno być 5.1. Takiego zresztą używam.

 

A co do różnicy w olejach lanych do skrzyni biegów i do dyfra to się szczerze mówiąc nie znam aż tak bardzo... Napisałem, co mi w ASO doradzili. Takie wtedy lali (inny do skrzyni i inny do tylnego dyfra) do tego konkretnego modelu i takie kupiłem na wymianę. Nie pamiętam już szczerze mówiąc jakie, ale pamiętam, że do skrzyni był 75W90 a do dyfra 80W90 i od 15kkmjest wszystko w jak najlepszym porządku. Ale czy to jakaś różnica w sumie? Chyba nie, bo wiem, że dużo ludzi leje taki sam (np jakiś tam shell 75W90)do skrzyni i do tylnego dyfra i jest OK.

Link to comment
Share on other sites

A co do różnicy w olejach lanych do skrzyni biegów i do dyfra to się szczerze mówiąc nie znam aż tak bardzo... Napisałem, co mi w ASO doradzili.

Mi też takie w gdańskim ASO poradzili, a raczej - zalali bez mojej wiedzy do tylnego dyfra inny, niż im dałem. Stwierdzili, że 75W90 jest "za rzadki", a skoro już zalali, to nie będę się z nimi bił o 30 zł różnicy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...