Skocz do zawartości

Pytanie z dziedziny tych filozoficznych ;)


Mont

Rekomendowane odpowiedzi

Forek też nie jest święty bo ma przód otwarty a na tyle słabutkie lsd ale daje radę bo jak kretyn nie odłącza silnika

 

wlasnie, mysle to jest ukryta istotna zaleta naszych aut - brak elektroniki... naped jest oparty na mechanice. a elektronika to przewaznie zlo w sensie jakosci i awaryjnosci. niestety stary forek to juz byl ostatni mohikanin i wiecej takich juz nie bedzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nowy tez ma mechanikę. Nie wiem jak tam szpery itd

 

no własnie jak pamietam nie ma szpery - zamiast tego esp blokuje koła. pewnie dalej jest lepszy od wiekszosci konkurencji ale kierunek zmian mi sie nie podoba tj. rezygnacja z mechaniki na rzecz elektroniki... nie mowiac juz o calej reszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast tego esp blokuje koła

 

aha to w ten sposób wprowadzili esp, zastanawiałem się jak sobie poradzili mechaniką.

 

ciekawe czy tylko hamuje czy też odłącza moc silnika tak jak to w normalnym esp jest. Własnie przez to volvo nie jest wstanie podjechać, bo co chwile stwierdza uślizg i odłącza silnik, zachowuje się tak jak na odcince.

 

ta moja szpera raczej jest symboliczna bo jak się w zinmie zakopałem to jedno koło stało a drugie się kręciło. Próbowałem tylko krótko kręcić aby czegoś nie zepsuć aż w końcu podjechałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy tylko hamuje czy też odłącza moc silnika tak jak to w normalnym esp jest

 

jedno i drugie... zastosowałem hmm uproszczenie myslowe z tym 'blokowaniem' :smile:

 

mozesz zajrzec tutaj:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

 

gdzie jest m.in. wypowiedz Dyrekcji o VDC (czyli subarowym esp):

"Cytowany z innego wątku przykład wskazuje sytuację, w której VDC wręcz przeszkadza.

Dla przypomnienia z podstaw jazdy w terenie -

Układy kontroli trakcji powinny byc wyłaczone m.in. w nastepujących warunkach:

- konieczność pokonania określonego odcinka trasy wykorzystując pęd samochodu i maksymalnie dostęopy moment obrotowy (np. podjazd pod krótki, lecz bardzo stromy podjazd o znanych parametrach, czyli braku. b.nieprzyjemnych niespodzianek; podjazd pod wydmę/stok piaszczysty)

- przejazd przez teren o bardzo nieskiej przyczepności i wysokich oporach toczenia i/lub nuerównej nawierzchni (cytowany przykład; przejazd przez kopny śnieg).

 

W tym drugim przykładzie uślizg kół spowodowany bardzo niską przyczepnością nawierzchni i/lub nierównościami powoduje aktywację VDC łącznie z (niepożądanym !) ograniczewniem momentu obrotowego. Działanie zresztą pdobne do przykłądu pierwszego z podobnie niekorzystnym skutkiem.

 

W większości przypadków jednak VDC pomaga (np. podjazd pod długi, nierówny stok o b.zmiennnej przyczepności, podjazd pod wzniesienie ośnieżone/oblodzone itp), szczególnie w trudnych warunkach drogowych.

 

Aby być bardziej precyzyjnym w powyższych opisach chodzi szczególnie o jeden z elementów VDC, a konkretnie o system kontroli trakcji.

VDC jest oczywiście odłączalne ... "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze rav4 jest podobne do forestera

 

RAV4 z 4x4 ma tyle wspólnego co Kawasaki Ninja z enduro :grin:

 

nie przesadzaj.

rav4 i forek maja centralny dyfer (zadkosc w tej klasie)

oba maja podobnej mocy silniki wolnossace 2.0 i 2.5

oba sa made in japan

oba sa porownywalnie bezawaryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro da się wyłączyć esp to chyba nie ma problemu

 

ale z tym wyłączaniem to nie był bym taki pewny - zdaje sie ze calkiem sie nie da odlaczyc i wtedy moze byc problem w pewnych warunkach gdzie elektronika głupieje... ale najlepiej jakby uzytkownik nowego forestera ktory ma jakies testy za sobą sie wypowiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...