Jump to content

KRAKÓW - Spotkania forumowe


Recommended Posts

  • Replies 8.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dzięki za spotkanie. Trochę nas było tym razem.     

Filmik i fotki od brata      

Jeszcze raz wszystkiego najlepszego młodej parze @aplam13!  I podziękowania za dzisiejszy zlot w dość nietypowym miejscu jak na forumowe standardy    Niżej macie zdjęcia ode mnie, po peł

Posted Images

W dniu 18.11.2020 o 22:21, Dj Brabus napisał:

@lordqik jeśli chodzi o kluczyki i piloty, to polecam Leszka Sowińskiego na Malborskiej - współpracowałem z nim wiele lat, spec w swojej dziedzinie: http://www.kluczyk.krakow.pl/page7.html

 

EDIT

 

@lordqik natomiast w drugiej kwestii dałem cynk na fb grupę USA CARS Kraków, może ktoś się zgłosi, kto Ci pomoże. Jak coś, dam znać na PW.

 

Dzięki

 

Sprawa pierwsza nadal czeka, ale pewnie będę się kontaktował z Panem Leszkiem skoro polecasz.

Sprawa druga załatwiona. Pomógł @bombelllooo i takie ustawienie powrotu żeby koniecznie wypić kawę we Wrocławiu ;) 

Link to post
Share on other sites

Hej, mam pytanko, bardziej techniczne. Zamierzam wymienić amortyzatory tylne w swoim Forku 2006, wiem, że część z Was ma to za sobą. Co polecicie, co założyliście? Oczywiście jakieś zamienniki :)

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, > raven < napisał:

Hej, mam pytanko, bardziej techniczne. Zamierzam wymienić amortyzatory tylne w swoim Forku 2006, wiem, że część z Was ma to za sobą. Co polecicie, co założyliście? Oczywiście jakieś zamienniki :)

Kyb + kyb. Jest na ten temat cały wątek, o tu

 

Link to post
Share on other sites

@> raven < jestem świeżo po tej operacji ;) Zrobione u Andrzeja, dokładnie ten zestaw, o którym napisał Radek (kyb + kyb). Tył się delikatnie podniósł i mam wrażenie że te amortyzatory i sprężyny są sztywniejsze, ale to może mi się tylko wydawać. Generalnie raczej jestem zadowolony ;) 

Edited by MasteROOT
Link to post
Share on other sites

@MasteROOTkupowałeś sam zestaw? ile Cię ta przyjemność kosztowała? tu podają info, że jest to zestaw do 2005 roku(na stronach sklepów) ale zakładam, że wszyscy montują w też w liftach ten zestaw:

- AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER PR - 334344

- AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER LE - 334345

- ODBOJ/OSLONA AMORTYZATORA - TYL SUBARU - KYB 910046

- SPREZYNA ZAWIESZENIA TYL SUBARU - KYB RC6431

 

@Kiwi 4ester:coffee:dużo tego, rozpórki:facepalm::D

Link to post
Share on other sites

Często składam siedzenia, wrzucam rower, pomyśle nad rozpórkami...podliczyłem sklepowe ceny za tylne amory z całym osprzętem czyli:

sprężyny KYBRC6431 x2 - 136 złx2
amory KYB334344/45+ montażowy KYB910046 jest to w zestawi 735 zł

Nie wiem jak poduszki czy będą do wymiany<_<

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, > raven < napisał:

Hej, mam pytanko, bardziej techniczne. Zamierzam wymienić amortyzatory tylne w swoim Forku 2006, wiem, że część z Was ma to za sobą. Co polecicie, co założyliście? Oczywiście jakieś zamienniki :)

Sprężyny Kayaba + amortyzatory Sachs. Koszt w 2018 r. ok. 1950 zł (ale miałem tam jeszcze przechowalnię kół, wymianę kół i ważenie, a cenę znam ogólną, bez rozdziału na "operacje"). Nie jestem zadowolony, tj. robota OK, ale auto wg mnie źle (nadal, bo na SLS-ach było równie źle) wybiera dziury, strasznie podskakuje i telepie, za to na zakrętach tył się kładzie tak, że na początku omal nie miałem przez to "problemów". SLS-y (nawet zużyte) były lepsze (tylko już dobiłem tyłem do dna), a do zawieszenia marzeń (np. starsze Fordy Focus czy hydrauliczne w Citroenach) to mu brakuje całe lata świetlne :-( Ale cóż, jaki portfel, takie jeżdżenie.

Link to post
Share on other sites

To też dorzucę się do tematu. Ja mam amortyzatory Kayaba + sprężyny Lesjoforce HD + osłony i odboje Kayaba.

 

Znajomy skomentował, że jest bardziej twardo niż u niego, ale jeździ się pewnie.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, > raven < napisał:

Co polecicie, co założyliście?

Temat rzeka, łącznie z poszukiwaniem sprężyn o właściwej średnicy, ilości zwojów etc. Ja mam w tym roku założony zestaw KYB + KYB (taki jak podałeś) + podkładki 2 cm. Przesiadka z wcześniej zamontowanych chyba Peddersów.  Wrażenia: wyżej, sztywniej, pewniej, wybieranie nierówności... mogłoby być lepsze, ale to zawsze subiektywne odczucie. Generalnie zestaw KYB do polecenia, ale nie wiem czy przy ponownej wymianie nie zamontowałbym innych sprężyn. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Dr Zyber napisał:

@LosioDriver jak się sprawdzają?

 

Nie mam zastrzeżeń, kupiłem Forka już z nimi. Przejechały już trochę i żyją. Jedyne co ze znajomym oceniliśmy, że są nieco twardsze.

Jak byś chciał sprawdzić to wiesz gdzie szukać :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Temat rzeka, łącznie z poszukiwaniem sprężyn o właściwej średnicy, ilości zwojów etc. Ja mam w tym roku założony zestaw KYB + KYB (taki jak podałeś) + podkładki 2 cm. Przesiadka z wcześniej zamontowanych chyba Peddersów.  Wrażenia: wyżej, sztywniej, pewniej, wybieranie nierówności... mogłoby być lepsze, ale to zawsze subiektywne odczucie. Generalnie zestaw KYB do polecenia, ale nie wiem czy przy ponownej wymianie nie zamontowałbym innych sprężyn. 
W ogóle to wymieniając amory, osłony jest potrzeba wymiany sprężyn? Co to warunkuje skoro np nie jest pęknięta? Chodzi o sztywność, wysokość auta i tym dobijania? Rozjaśnijscie

Wysłane z mojego LDN-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
31 minut temu, > raven < napisał:

W ogóle to wymieniając amory, osłony jest potrzeba wymiany sprężyn? Co to warunkuje skoro np nie jest pęknięta? Chodzi o sztywność, wysokość auta i tym dobijania? Rozjaśnijscie emoji28.png

Wysłane z mojego LDN-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Przy wstawianiu nowego zawiasu koszt nowych sprężyn jest relatywnie niski i robi się całość na raz, a nie że za chwilę znowu ściągasz zawias. Pamiętaj, że po każdej takiej ingerencji pasuje zrobić geometrię.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, > raven < napisał:

W ogóle to wymieniając amory, osłony jest potrzeba wymiany sprężyn? Co to warunkuje skoro np nie jest pęknięta? Chodzi o sztywność, wysokość auta i tym dobijania? Rozjaśnijscie emoji28.png

 

Sprężyny decydują w dużej mierze o twardości i to one są elementem podwyższającym zawieszenie.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...