kalimus20 Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Witam wszystkich, mam pytanie czy składał ktoś kiedyś silnik od legacy 2.0 turbo na głowicach od forestera 2.0 Sturbo? Chciałem zmontować silnik od turbodziadka ale nie mam oryginalnych głowic i pomyślałem że gdybym zamontował te od forestera z wałkami i kpl rozrządem to powinno grać bo technicznie niby pasują tylko ciekawe jak fazy rozrządu czy nie są inne w Foresterze? No i ECU też by został od legacy. Z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi. Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!! [ Dodano: Pią Paź 09, 2009 10:10 pm ] Zapomniał bym o ważnej rzeczy głowice pochodzą z modelu 2000r Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Fazy rozrządu mogą być inne, ale to nie powinno być aż taką przeszkodą, gabarytowo wszystko powinno pasować, ale zwróć uwagę, że Turbodziadek jest na ,,szmacianych" uszczelkach, a Forester MY 2000 powinien już być raczej na metalowych....jeżeli tak, to te dwa silniki ze względu na kształt tłoków i głowic, po zamianie głowic powinny mieć inny stopień sprężania, i trzeba by najpierw było sprawdzić, czy tłoki nie będa kolidowały z głowicami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Do 99 głowice były bezkolizyjne , potem weszły zmiany - nie upieram się ale mogą być problemy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Marku, chyba źle Cie zrozumiałem, chodziło Ci z ta bezkolizyjnością o możliwość (lub jej brak) zamontowania nowszych głowic do starszego silnika? Bo kolizyjne są raczej wszystkie Boxery Subaru, z tego co wiem...Ja rozróżniam tylko głowice ,,stare" montowane na grubą ,, szmacianą " uszczelkę i ,,nowe", montowane na metalową. Gdzieś słyszałem, że przy zakładaniu tej nowszej główicy na stary silnik (np. od Turbodziadka) trzeba coś majstrować z tłokami (podtaczać?) bo mogą się spotkać z głowicami, ale sam tego nie robiłem i nie wiem na 100pro, jak to jest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Dobrze kombinujesz :razz: Przy starych głowicach było 1mm luzu między zaworem a tłokiem . Tak miałem w forku 122 KM a w OBK już jest kolizyjna . Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Czyli toczenie tłoków.... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Czyli toczenie tłoków.... :grin: mozną jeszcze wyciać kawałek korbowodu i pospawać go potem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Czyli toczenie tłoków.... :grin: mozną jeszcze wyciać kawałek korbowodu i pospawać go potem :wink: trochę skomplikowane, ale wykonalne.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalimus20 Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 Dzięki za pomoc tylko ciekawe ile ma obiętości oryginalna glowica od turbodziadka? jeżeli ktoś ma taką głowicę to proszę to zmierzyć przez zalanie cieczą i podać ile mililitrów weszlo w komorę spalania. Z góry dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
igor_bb Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Najlepszym, sprawdzonym rozwiązaniem są głowice z GT/WRX 94-96. trzeba wymienić razem z tłokami żeby kompresja się nie zmieniła. W Australii wykonywali taki swap na gwarancji, ze względu na klepiące popychacze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Najlepszym, sprawdzonym rozwiązaniem są głowice z GT/WRX 94-96. trzeba wymienić razem z tłokami żeby kompresja się nie zmieniła. W Australii wykonywali taki swap na gwarancji, ze względu na klepiące popychacze. fajnie, tylko w kosztach zaczyna się robić mało śmiesznie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
igor_bb Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 fajnie, tylko w kosztach zaczyna się robić mało śmiesznie.... Czemu?? Przecież to chyba najtańsze głowice. Problem tylko z tymi tłokami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Zaraz . Może jednak ta z 2000 r będzie pasować ? Może wymienić z tłokami i bądzie ok ? Zdaje się , że tłoki mają inne denko , ale wtedy będą kolizyjne . Do tego może dojść rozrząd i uszczelka . No może faktycznie nieopłacalne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 fajnie, tylko w kosztach zaczyna się robić mało śmiesznie.... Czemu?? Przecież to chyba najtańsze głowice. Problem tylko z tymi tłokami... 1.głowice za darmo, a niech tam.... 2.tłoki 4x500=2000 3.uszczelki 2x250=500 2500 plus robota..... używany, sprawdzony silnik...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
igor_bb Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 1.głowice za darmo, a niech tam.... 2.tłoki 4x500=2000 3.uszczelki 2x250=500 2500 plus robota..... Nie mówiłem że będzie tanio... Ale jak zamontuje głowice z Forka, to jeszcze może dojść, wiązka, ECU itp. itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Nowy olej , szpilki , rozrząd , pompa wody i co jeszcze - straciłem rachubę , ale może jednak warto ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 to może lepiej i szybciej kupić używany, sprawdzony silniczek z rozbitego/UK autka? niż rzeźbić tygodniami w gównie.... [ Dodano: Nie Paź 11, 2009 12:58 am ] i taniej..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 i taniej..... Za pomuka ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 za pomuka to najwyżej dobre słowo i trochę darmowej myśli technicznej.... :smile: a za dobry motorek to trzeba 2-4tys pln sypnąć.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 to może lepiej i szybciej kupić używany, sprawdzony silniczek z rozbitego/UK autka? sprawdzony z rozbitka? to tylko dla w czepku urodzonych. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Chłopaki przestańcie ! Tylko my trzej wytrwaliśmy na forum . Może lepiej przenieść sie do klubu nocnych marków ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 1.głowice za darmo, a niech tam.... 2.tłoki 4x500=2000 3.uszczelki 2x250=500 2500 plus robota..... Nie mówiłem że będzie tanio... Ale jak zamontuje głowice z Forka, to jeszcze może dojść, wiązka, ECU itp. itd. jak to się łatwo pisze: wiązka, ECU....przekładałeś kiedyś wiązkę w aucie? wstrzymuję się od komentarza.....skoncentruj się TYLKO na liczniku....żeby go dopasować do deski albo dopasować wiązkę do innego licznika....i już jesteś siwy i poarszczony....trochę trwało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
igor_bb Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 jak to się łatwo pisze: wiązka, ECU....przekładałeś kiedyś wiązkę w aucie? wstrzymuję się od komentarza.....skoncentruj się TYLKO na liczniku....żeby go dopasować do deski albo dopasować wiązkę do innego licznika....i już jesteś siwy i poarszczony....trochę trwało... Piszę tak bo wiem jaka to jest męczarnia i koszty. Proszę nie wyrażaj się na temat tego co robiłem a co nie, bo robię dużo sam z moim samochodem. Czepiasz się mnie cały czas, nieważne co napisze. Weź się odczep. Ja nie komentuje twoich wypowiedzi mimo że, mam inne zdanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalimus20 Posted October 11, 2009 Author Share Posted October 11, 2009 Znalazłem na Australijskiej stronie hybrydę na bloku EJ22 N/A i głowice od GT i ponoć to działało a średnica tłoków jest różna między ej22 a ej20 i ten wynalazek dysponował mocą 165KM albo i bajki napisali, umknął mi adres tej strony ale jak ją odnajdę to podam link. Jak taki wynalazek ma prawo bytu i sprawnie działa to myślę że Turbodziadek na głowicach od forka tym bardziej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Były takie auta na tamten rynek 2,2 doładowane i miały 165KM . Taki sam szedł na rynek USA . W autach od 1,8 do 2,2 były takie same wały . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now