kalimus20 Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Witam wszystkich, mam pytanie czy składał ktoś kiedyś silnik od legacy 2.0 turbo na głowicach od forestera 2.0 Sturbo? Chciałem zmontować silnik od turbodziadka ale nie mam oryginalnych głowic i pomyślałem że gdybym zamontował te od forestera z wałkami i kpl rozrządem to powinno grać bo technicznie niby pasują tylko ciekawe jak fazy rozrządu czy nie są inne w Foresterze? No i ECU też by został od legacy. Z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi. Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!! [ Dodano: Pią Paź 09, 2009 10:10 pm ] Zapomniał bym o ważnej rzeczy głowice pochodzą z modelu 2000r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Fazy rozrządu mogą być inne, ale to nie powinno być aż taką przeszkodą, gabarytowo wszystko powinno pasować, ale zwróć uwagę, że Turbodziadek jest na ,,szmacianych" uszczelkach, a Forester MY 2000 powinien już być raczej na metalowych....jeżeli tak, to te dwa silniki ze względu na kształt tłoków i głowic, po zamianie głowic powinny mieć inny stopień sprężania, i trzeba by najpierw było sprawdzić, czy tłoki nie będa kolidowały z głowicami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Do 99 głowice były bezkolizyjne , potem weszły zmiany - nie upieram się ale mogą być problemy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Marku, chyba źle Cie zrozumiałem, chodziło Ci z ta bezkolizyjnością o możliwość (lub jej brak) zamontowania nowszych głowic do starszego silnika? Bo kolizyjne są raczej wszystkie Boxery Subaru, z tego co wiem...Ja rozróżniam tylko głowice ,,stare" montowane na grubą ,, szmacianą " uszczelkę i ,,nowe", montowane na metalową. Gdzieś słyszałem, że przy zakładaniu tej nowszej główicy na stary silnik (np. od Turbodziadka) trzeba coś majstrować z tłokami (podtaczać?) bo mogą się spotkać z głowicami, ale sam tego nie robiłem i nie wiem na 100pro, jak to jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Dobrze kombinujesz :razz: Przy starych głowicach było 1mm luzu między zaworem a tłokiem . Tak miałem w forku 122 KM a w OBK już jest kolizyjna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Czyli toczenie tłoków.... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Czyli toczenie tłoków.... :grin: mozną jeszcze wyciać kawałek korbowodu i pospawać go potem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Czyli toczenie tłoków.... :grin: mozną jeszcze wyciać kawałek korbowodu i pospawać go potem :wink: trochę skomplikowane, ale wykonalne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalimus20 Opublikowano 10 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Dzięki za pomoc tylko ciekawe ile ma obiętości oryginalna glowica od turbodziadka? jeżeli ktoś ma taką głowicę to proszę to zmierzyć przez zalanie cieczą i podać ile mililitrów weszlo w komorę spalania. Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Najlepszym, sprawdzonym rozwiązaniem są głowice z GT/WRX 94-96. trzeba wymienić razem z tłokami żeby kompresja się nie zmieniła. W Australii wykonywali taki swap na gwarancji, ze względu na klepiące popychacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Najlepszym, sprawdzonym rozwiązaniem są głowice z GT/WRX 94-96. trzeba wymienić razem z tłokami żeby kompresja się nie zmieniła. W Australii wykonywali taki swap na gwarancji, ze względu na klepiące popychacze. fajnie, tylko w kosztach zaczyna się robić mało śmiesznie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 fajnie, tylko w kosztach zaczyna się robić mało śmiesznie.... Czemu?? Przecież to chyba najtańsze głowice. Problem tylko z tymi tłokami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Zaraz . Może jednak ta z 2000 r będzie pasować ? Może wymienić z tłokami i bądzie ok ? Zdaje się , że tłoki mają inne denko , ale wtedy będą kolizyjne . Do tego może dojść rozrząd i uszczelka . No może faktycznie nieopłacalne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 fajnie, tylko w kosztach zaczyna się robić mało śmiesznie.... Czemu?? Przecież to chyba najtańsze głowice. Problem tylko z tymi tłokami... 1.głowice za darmo, a niech tam.... 2.tłoki 4x500=2000 3.uszczelki 2x250=500 2500 plus robota..... używany, sprawdzony silnik...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 1.głowice za darmo, a niech tam.... 2.tłoki 4x500=2000 3.uszczelki 2x250=500 2500 plus robota..... Nie mówiłem że będzie tanio... Ale jak zamontuje głowice z Forka, to jeszcze może dojść, wiązka, ECU itp. itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Nowy olej , szpilki , rozrząd , pompa wody i co jeszcze - straciłem rachubę , ale może jednak warto ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 to może lepiej i szybciej kupić używany, sprawdzony silniczek z rozbitego/UK autka? niż rzeźbić tygodniami w gównie.... [ Dodano: Nie Paź 11, 2009 12:58 am ] i taniej..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 i taniej..... Za pomuka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 za pomuka to najwyżej dobre słowo i trochę darmowej myśli technicznej.... :smile: a za dobry motorek to trzeba 2-4tys pln sypnąć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 to może lepiej i szybciej kupić używany, sprawdzony silniczek z rozbitego/UK autka? sprawdzony z rozbitka? to tylko dla w czepku urodzonych. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Chłopaki przestańcie ! Tylko my trzej wytrwaliśmy na forum . Może lepiej przenieść sie do klubu nocnych marków ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 1.głowice za darmo, a niech tam.... 2.tłoki 4x500=2000 3.uszczelki 2x250=500 2500 plus robota..... Nie mówiłem że będzie tanio... Ale jak zamontuje głowice z Forka, to jeszcze może dojść, wiązka, ECU itp. itd. jak to się łatwo pisze: wiązka, ECU....przekładałeś kiedyś wiązkę w aucie? wstrzymuję się od komentarza.....skoncentruj się TYLKO na liczniku....żeby go dopasować do deski albo dopasować wiązkę do innego licznika....i już jesteś siwy i poarszczony....trochę trwało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 jak to się łatwo pisze: wiązka, ECU....przekładałeś kiedyś wiązkę w aucie? wstrzymuję się od komentarza.....skoncentruj się TYLKO na liczniku....żeby go dopasować do deski albo dopasować wiązkę do innego licznika....i już jesteś siwy i poarszczony....trochę trwało... Piszę tak bo wiem jaka to jest męczarnia i koszty. Proszę nie wyrażaj się na temat tego co robiłem a co nie, bo robię dużo sam z moim samochodem. Czepiasz się mnie cały czas, nieważne co napisze. Weź się odczep. Ja nie komentuje twoich wypowiedzi mimo że, mam inne zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalimus20 Opublikowano 11 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Znalazłem na Australijskiej stronie hybrydę na bloku EJ22 N/A i głowice od GT i ponoć to działało a średnica tłoków jest różna między ej22 a ej20 i ten wynalazek dysponował mocą 165KM albo i bajki napisali, umknął mi adres tej strony ale jak ją odnajdę to podam link. Jak taki wynalazek ma prawo bytu i sprawnie działa to myślę że Turbodziadek na głowicach od forka tym bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Były takie auta na tamten rynek 2,2 doładowane i miały 165KM . Taki sam szedł na rynek USA . W autach od 1,8 do 2,2 były takie same wały . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się