lesio Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Witam ponownie... Mam pewien problem z hamelujcami i potrzebuję jakiejś sugestii. Blokuje się hamulec , po dłuższym przytrzymaniu auta na hamulcu (np na skrzyżowaniu) podczas podjeżdżania w korku itp puszczam hamulec a subarek nie rusza, nie toczy się jak to zwykle bywa , może być z "górki" a jego to i tak nie rusza,itp. Wszystko jest oki na początku jazdy a zaczyna się chrzanić po przejechaniu kilku kilometrów, oczywiście jak "szarpnę" auto puszcza i jedzie normalnie. Proszę o jakieś info co może być nie tak i jak sobie z tym poradzić. Dzięki Impreza 2.0 AWD 2001 r Zakładam że zaraz mi się dostanie że gdzieś juz to było opisane(mam nadzieje) ale po godzinie poszukiwań poddałem się :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 hill holder? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Może któryś tłoczek w zacisku nie odpuszcza? Ale jak objaw pojawia się później i znika po szarpnięciu to trochę dziwne? Na wszelki... sprawdź czy któreś z kół się nie grzeje po dłuższej przejażdżce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lesio Opublikowano 2 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Czytałem co to jest hill holder, ale wydaje mi się że jeśli coś byłoby do regulacji to "zło" powinno się dziać od początku a nie po kilku kilometrach - tyle że co ja tam wiem :razz: Jeśli chodzi o koła to grzją się przednie tarcze, tył jest chłodny ale to chyba standard? [ Dodano: Pią Paź 02, 2009 8:07 pm ] hmm zajrzałem wczoraj pod przednie koła, ściągnąłem klocki ale nic ciekawego tam nie zobaczyłem, sprawdzałem czy koła się ruszają po "pedałowaniu" i było oki, tyle że minęła dobra godzina od ostatniej jazdy, czyli odpadł efekt "kilku kilometrów" [ Dodano: Pią Paź 02, 2009 8:44 pm ] Przepraszam szczur75, poczytałem dokładniej o hill holder i zgłupiałem, jutro to sprawdzę , może faktycznie wszystko jest oki tylko ja szukam dziury w całym dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 hill holder działa jak zatrzymasz się np. pod górę i przy wcisniętym sprzęgle nacisniesz krótko hamulec, jak go puścisz, auto zostaje ,,zahamowane" stojąc pod górę, nie cofa się dopóki nie puścisz sprzęgła i nie ruszysz, bardzo pomocne i wygodne urządzenie...a jeżeli chodzi o usterki hamulców w Subaru, to najczęściej zapiekają się koniki na prowadzeniach, zaciski w konikach, rzadziej same tłoczki w zaciskach. Na ogół pomaga rozebranie, oczyszczenie i ponowne złożenie, i zjawisko ,,trzymania" hamulców znika na jakiś czas... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 hill holder działa jak zatrzymasz się np. pod górę i przy wcisniętym sprzęgle nacisniesz krótko hamulec, jak go puścisz, auto zostaje ,,zahamowane" stojąc pod górę, nie cofa się dopóki nie puścisz sprzęgła i nie ruszysz, bardzo pomocne i wygodne urządzenie...a jeżeli chodzi o usterki hamulców w Subaru, to najczęściej zapiekają się koniki na prowadzeniach, zaciski w konikach, rzadziej same tłoczki w zaciskach. Na ogół pomaga rozebranie, oczyszczenie i ponowne złożenie, i zjawisko ,,trzymania" hamulców znika na jakiś czas... :grin: Jak hill holder - to niech poluzuje (srubka plus kontra) i bedzie jeden problem z głowy. Zacznie szukac prawdopodobnie stojacych na prowadnicach zaciskow a jak nie , to tloczek którys stoi....więcej byc nie moze...chyba. ale po zmianie klocków w OBK 2.5 ( dwie sztuki ) dopiero po zdjeciu gumek osłaniajacych przestało sie grzac prawe przednie koło :shock: AK ak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 czasami staja klocki w zaciskach, szczególnie przy użyciu najtańszych podróbkowych klocków, które potrafią być niedokładnie wycięte i nie pasują do zacisku....i przez to się blokują i doprowadzają do zapiekania się hamulców... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się