bmarcin Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Witam Od jakiegos czasu w aucie ojca mozna zaobserwowac coraz wieksze zuzycie oleju. Poczatkowo bylo to okolo 1L na pare tys km, teraz doszlo do 1L-1,5L na 1000 km ( czasami 2L). Wyciekow nie ma - sprawdzane, pali sie kontrolka CE - po podpieciu do kompa wywala blad katalizatora, temp silnika bez wahan. Poza tym brak innych objawow, spalanie w normie, osiagi tez. :neutral: Nie chodzi o stwierdzenie konkretne co jest, ale o pomysly czego, gdzie szukac i od czego zaczac, panewka, uszczelki, pierscinie. :roll: Z gory dzieki za pomysly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Cóż! Pierdzionki... Dymi na siwo jak jest zimny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Niestety, albo raczej stety, nie dymi na zaden kolor. Ani przy rozruchu ani po dluzej jezdzie. Odglosow dziwnych ani obcych motor tez z siebie nie wydaje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Skoro nie ma wycieku to olej nie znika od tak! Musi się spalać. Trudno o inną diagnozę jak padnięte pierścienie. Zaznaczam ja to diagnosta amator :wink: Może kiery fachura się odezwie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 bmarcin, zrób prosty test. Przegazuj mocno autko (prawie do odcinki) na luzie. Zwróć uwagę czy chwilę po zejściu auta z obrotów (kilka sek) nie pojawi się dymek z wydechu. Jeśli tak to turbo jest winne. Wygląda to tak -> A tak w ogóle to dlaczego ten wątek w off topie się znalazł? :shock: Marsz do technicznego EDIT: dopiero teraz doczytałem, że to auto ojca. Myślałem, że to Twoje Legacy Co to za samochód? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 pablonas dzieki za dobre checi, ale jak juz zauwazyles to nie moje auto (Toyota Corolla 2002 bez turbo :smile: ) Dlatego wrzucilem do offtopa zeby nie mieszac marek :cool: . Moj Legac ma sie dobrze :wink: Dyzio_d dla mnie to tez jasne ze olej gdzies musi uciekac, skoro nie kapie, to przez wydech. Ale ja tez technik amator jestem :wink: Zachecam do dalszych pomyslow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
junasz Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Płyn chłodniczy zaolejony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 junasz tego nie sprawdzalem, jutro zbadam i dam znac. Jesli tak to uszczelka padla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
junasz Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 junasz tego nie sprawdzalem, jutro zbadam i dam znac. Jesli tak to uszczelka padla? Ano... bardzo być może. :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 po sprawdzeniu, plyn chlodniczy czysty, sladow oleju brak :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
junasz Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Hmmm... to jeszcze - filtr powietrza zaolejony? Kurna... pomysły zaczynają mi się kończyć. :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 pali sie kontrolka CE - po podpieciu do kompa wywala blad katalizatora To jest odkąd macie to auto czy się pojawiło podczas Waszej eksploatacji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wgabor Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 pewnie to znany z apetytu na olej VVTI Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 junasz filtr pow czysty, ... dlatego wrzucilem temat na forum, poniewaz moje pomysly tez sie zaczely konczyc :???: szczur75 CE pojawil sie jakies 10 m-cy po kupnie auta, przy zakupie bylo ok 55kkm, CE wyskoczyl na trasie bez ostrzezenia :wink: ( jestesmy drugim wlascicielem, auto kupione z ASO Toyota w Wawie ) wgabor przez dluzszy czas tez tak sadzilem, ale takie ilosci oleju i palacy sie CE zaczely mnie coraz bardziej intrygowac. Mamy tez drugie VVTI w rodzinie -> brak zuzycia oleju miedzy przegladami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 auto (Toyota Corolla 2002 bez turbo :smile: ) TTTM Silniki VVTi miedzy 2001 a 2003 mialy wade ukladu smarowania. Magistrala olejowa jest jakos pechowo poprowadzona, co w poszczegolnych egzemplarzach moze powodowac zjawisko jak opisujesz (ten olej jest jednak spalany). Zla i dobra wiadomosc sa takie, ze naprawa oznacza wymiane bloku oraz ze ASO wykonuje ja za friko nawet po gwarancji. Warunek: przeglady okresowe wykonane w ASO. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted October 2, 2009 Author Share Posted October 2, 2009 hmmm wyglada ze Knurek pozamiatal temat :smile: , przynajmniej do czasu oficjalnej diagnozy przez ASO dzieki za pomysly :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 dzieki za pomysly Tylko tyle? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 racja, zeby nie bylo ze sknera jestem :smile: pomuki poszly wedlug zaslug :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now