Jump to content

GT skrzynia poziom oleju


marcin

Recommended Posts

Witam.

Jako, niedawno sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i było ciut poniżej minimum, postanowiłem zająć się tą sprawą. Kupiłem olej (Shell 75W90) pojechałem do znajomego mechanika na podnośnik upuściłem olej korkiem nad dyfrem, innego korka nie znalazłem. Po odczekaniu aż przestanie lecieć, pokręceniu kółkami (ręcznie :mrgreen: ) i jeszcze raz odczekaniu zakręciłem korek opuściliśmy auto i zabraliśmy się do wlewania oleju przez otwór na bagnet... Jako, że mądrzejsza ode mnie brać forumowa powiedziała mi, że do skrzyni + dyfra wchodzi razem 4.8l zakupiłem 5l i w jednej butelce zostawiłem 1/4 oleju... Jakież było moje zaskoczenie jak po sprawdzeniu poziomu jest spoooro powyżej max :shock: tak jakieś 2 albo 3 cm... Pytanie teraz gdzie zrobiłem błąd?

Link to comment
Share on other sites

Jako, że mądrzejsza ode mnie brać forumowa powiedziała mi, że do skrzyni + dyfra wchodzi razem 4.8l zakupiłem 5l

Skrzynia z przednim dyfrem 4l, tylny dyfer 0,7l (czy tam 0,8l) ... wiec o te 0,8l za duzo wlales.

Link to comment
Share on other sites

Olej ze skrzyni nie jest w żaden sposób podawany do tylnego dyfra...

 

Dyfer z tyłu ma 2 śruby (dolna do spuszczania oleju, a górna do zalewania). Jak zobaczysz go z tyłu to będziesz wiedzieć co i jak

Link to comment
Share on other sites

Temp silnika nie ma nic do temp oleju w skrzyni...

Sprawdzaj na zimnym

 

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 6:19 pm ]

A i nie wydaje mi się że uda Ci się strzykawką wyciągnąć olej przez bagnet.....

Link to comment
Share on other sites

Temp silnika nie ma nic do temp oleju w skrzyni...

Sprawdzaj na zimnym

 

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 6:19 pm ]

A i nie wydaje mi się że uda Ci się strzykawką wyciągnąć olej przez bagnet.....

Długi wąż, duża strzykawa i może pójdzie :mrgreen:

Tylko tochę pewnie trzeba będzie się napocić, bo cholersto gęste.

Link to comment
Share on other sites

Gęste? ten co był to jak woda rzadki... ale ciepły był.. Tak czy siak strzykawa 100 i rurka dłuższa od bagnetu i poszło chyba litra ściągnąłem i jest leciutko poniżej F...

 

Jak to człowiek całe życie się uczy... :evil:

 

Teraz kolejne pyt za pomuka :mrgreen: Wlewać to co spuściłem do dyfra czy olać/wylać i kupić nowego litra? Ściągnięty nową strzykawką do szklanych słoików więc chyba zanieczyścić się nie zdążył... :roll:

 

wylać mam na myśli oczywiście zutylizować jak w książkach piszą :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wlewać to co spuściłem do dyfra czy olać/wylać i kupić nowego litra?

Wydaje mi sie ze z powodzeniem mozesz wlac do dyfra. Tak czy siak to prawie nowka olej... ;)

 

Mi też się tak wydaje, ale wolę poczekać na wypowiedź bez "wydaje mi się" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Cytat z instrukcji GT 99:

Olej przekładniowy:

Modele Turbo z napędem na cztery koła 4,0l

Nie wiem, która brać mówiła o 4,8l, ale oszukali Cie nikczemnie grin3.gif

Natomiast co do spuszczonego :oops: :

Spokojnie możesz lać do dyfra. Jedynie zdążył się nagrzać w skrzyni i jest pełnowartościowym produktem.

PS

Nie zapomnij o pomuku oui.gif

Link to comment
Share on other sites

Cytat z instrukcji GT 99:

Olej przekładniowy:

Modele Turbo z napędem na cztery koła 4,0l

Nie wiem, która brać mówiła o 4,8l, ale oszukali Cie nikczemnie

 

4,8 = 4,0 do skrzyni (i przedniego dyfra) + 0,8 do tylnego dyfra.

 

Wszelkie oleje i płyny sprawdzaj "na zimnym", najlepiej rano przed pierwszym uruchomieniem auta.

Link to comment
Share on other sites

OK olej w dyferku wymieniony.. Wydaje mi się, że tam dawno nikt nie zaglądał bo korki zapieczone na amen, a i olej wyglądał jakby był mocno styrany... W każdym razie się udało równo po 8 setkach zaczęło się przelewać :)

 

Z tym 4 + 0.8 to pewnie ja źle zrozumiałem, mea culpa :)

 

Wczoraj ściągnąłem nadmiar i zostawiłem ciut poniżej F, a dzisiaj sprawdzam i jest L :shock: no więc znów dolewka... Jeszcze kilka razy i może się uda utrafić w środek :lol:

 

tzd, nie doczekałem się pw...

Link to comment
Share on other sites

tzd, nie doczekałem się pw...

Zgadza się - miałem zapier...jęty tydzień w robocie, wybacz. Jeśli wciąż jesteś zainteresowany - a widzę, że kupiłeś shella? to ja chętnie będę kontynuował i jutro się dowiem i na 100% dam znać :)

Link to comment
Share on other sites

Bodajże 45 zł i to chyba nie ten kultowy bo na butelce jest TRANSAXLE ale jest zalecany przez Porsche i Ferrari a i do ASO Subaru dzwoniłem, a ci zajrzeli w mądre książki i powiedzieli, że ten może być :) Swoją drogą ten 80W90 to jakieś widmo jest, bo szukając właśnie jego dzwoniłem aż do centrali Shella w Polsce a tam mi powiedzieli, że jedyny 80W90 jaki mają w ofercie to SPIRAX, który raczej do ciężarówek jest :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kolego ten olej 80w90 to pół syntetyk

ja stosuje go do dyfrow w terenówce i jest ok

a kupisz go wszedzie bez wiekszych problemow :)

 

Ja nie piszę, że takiego nie ma, ale wszędzie można kupić SPIRAXa a na forum cały czas jest mowa o GEAR, którego to znaleźć nie mogłem.

Link to comment
Share on other sites

mowa o GEAR, którego to znaleźć nie mogłem.

Bo on jest tylko w 20l opakowaniach....jak pamietam :roll: to do skrzyni biegów 3.5 l a tylny dyfer to 0.8l....ale ja juz malo pamietam :roll: wiec sie dowiem w pon.

AK

ps. klienci kupowqali 4.5 l i w zupelnosci wystarczało a zimny czy ciepły co za roznica....raczej zawsze cos zostaje w skrzyni i w dyfrze.....4.5 to max.///ale spr. w pon.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Odświeżam temat...

Prawdopodobnie mam wyciek i nie wiem ile kupić oleju na dolewkę. Muszę jakoś dojechać na warsztat :roll: Obecny stan to minimalnie poniżej literki L. Auto po wymiani skrzyni u p. Janisza więc nie sądzę aby za mało wlali. W którym miejscu zdażają się wycieki w GT??

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...