Skocz do zawartości

Padnięta skrzynia w GT.


krzysiekk

Rekomendowane odpowiedzi

No więc niestety posypała mi się skrzynia w GTeku. Chyba dość tradycyjnie przy przepięciu z 1 na 2 skrzynia zrobila głośne 'zgrzyt' i zaczęła rzęzić, a biegi wchodziły z dużym oporem (dwójki oczywiście nie było). Poczytałem chyba większość wątków na forum o skrzyniach i chciałbym, aby ktoś z większą wiedzą potwierdził moje wnioski i ewentualnie odpowiedział na pytania :)

 

W każdym razie mam kilka opcji naprawy:

 

1) Naprawa tej skrzyni - mało się o tym pisze więc pewnie jest to mało opłacalne. W każdym razie trzeba by rozebrać skrzynie i sprawdzić co jest uszkodzone. Później wymienić i powinno wszystko działać, dobrze rozumuje?

 

2) Wymiana skrzyni na taką z GT - chyba najtańsza opcja, skrzynie od wszystkich GTeków do siebie pasują ale te od 99 i 00 są mocniejsze. Stan skrzyni to oczywiście zagadka :)

 

3) Naprawa skrzyni na wkładzie RA, STI lub jakies drogie typu PPG. - Generalnie działa lepiej, ale za sprawą 'miękkiej' obudowy i tak może się posypać - opcja średnia cenowo

 

4) Wymiana skrzyni na taką z WRXa - też w miarę tania opcja, ale tutaj już nie wiem czy jest to wymiana plug&play? Z tego co czytalem to po MY'04 są mocniejsze od tych starszych. Co nie oznacza że można je nazwać mocnymi :)

 

5) Wymiana na 6MT z STi - opcja najlepsza i najdroższa - Skrzynia pancerna (to prawda jest?), ale dość droga i wymiana jeszcze zmiany dyfra (no właśnie, zakładam, że nie tylko dyfra potrzebuje, więc co jeszcze?)

 

No i to chyba wszystkie informacje jakie znalazłem. Pytanie tylko czy wszystko co wiem to prawda? Czy trzeba by to uzupełnić o jakieś informacje? Chciałbym podjąć sensowną decyzję, a jednocześnie nie zastanawiać się przez 3 miesiące bo Subaryną jeżdżę na co dzień więc teraz jestem bez auta.

 

Przy okazji jeśli ktoś ma jakąś skrzynię na zbyciu chętnie dowiem się o cenę na PW :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiekk, wszystko zależy od budżetu. Idealną opcją jest 6MT, faktycznie w porównaniu do skrzyń GT i WRXowych jest pancerna. Wkłady RA czy PPG to taka opcja 50/50. Niektórzy jeżdżą i są zadowoleni, inni mielą po kilku tysiącach. Wszystko zależy też od tego, jaki masz styl jazdy. Podsumowując - masz kasę to zmieniaj na 6MT, nie będzie lekko, przyjemnie i tanio, ale rozwiązanie najlepsze, jak nie masz kasy na takie rarytasy ( :mrgreen: ) to naprawiaj swoją skrzynie lub kupuj od wrx'a, najlepie 05, podejdzie bez większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5) Wymiana na 6MT z STi - opcja najlepsza i najdroższa - Skrzynia pancerna (to prawda jest?), ale dość droga i wymiana jeszcze zmiany dyfra (no właśnie, zakładam, że nie tylko dyfra potrzebuje, więc co jeszcze?)
Skrzynia, wał, dyfer, półośki, jeżeli wersja z DCCD to jeszcze sterownik i możliwe, że tylne hamulce. Jestem właśnie na etapie przerabiania i bardzo niebawem będę wiedział co dokładnie trzeba.

 

4) Wymiana skrzyni na taką z WRXa - też w miarę tania opcja, ale tutaj już nie wiem czy jest to wymiana plug&play? Z tego co czytalem to po MY'04 są mocniejsze od tych starszych. Co nie oznacza że można je nazwać mocnymi :)
Jeżeli masz kasę, to bierz 6MT. Ja skrzynie z WRXa 05 bardzo szybko zajechałem (tyle, że bardzo agresywnym stylem jazdy). Jeżeli umiesz się obchodzić ze skrzynią to powinna być ok. Pamiętaj o pasującym przełożeniu tylnego dyfra (też miałem przygody).

 

drogie typu PPG.
W miejskim ruchu się zamęczysz (według niektórych - ja nie przerabiałem).

 

Przy okazji jeśli ktoś ma jakąś skrzynię na zbyciu chętnie dowiem się o cenę na PW :)

Ja mam, ale raczej Cię nie urządzają, bo to moje stare zmielone skrzynie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 6MT potrzebuje do kompletu dyfra, wału napedowego, mechanizmu zmiany biegów, półosiek tylko w parze z rzeźbą albo półosiek i fragmenów zawieszeń od STI jak ma byc dobrze. Skrzynia plus klamoty to koszt rzędu 8k pln do 12, zależy jak ją kupujesz, masz cisnienie czy nie, sprzedajacy chce czy musi ją sprzedać itp. Zakładasz i jeździsz. Chociaż znam przypadki zabicia i takiej nibypanncernej skrzyni. Wkład PPG to koszt ok.od 10k za używkę do 20k za nówkę, niby niewiele więcej, ale dochodzą Ci koszty częstych rewizji, bo tym nie da się po prostu tak włożyć i jeździć np. dwa lata. Nie wiem, do czego używasz auta, więc podaję kilka możliwości. Np. oryginalna używana skrzynia GT - koszt od kilkuset pln do kilku tysięcy....Jak słusznie zuważyłeś, w GT jest miękka obudowa, tak więc za mocny wkład być może rozłupie skrzynię....są jeszcze inne rozwiązania, inne mocne wkłady itp, najprostsze jednak to wymiana na WRXa w komplecie z dyfrem (2,5-5k pln)lub na skrzynię od Forestera S Turbo, ma krótsze przełożenie i odrobinę szersze i mocniejsze kołazębate (3-6k pln). Podane tu ceny są bardzo orientacyjne, możesz kupić taniej lub drożej, zależy od okoliczności, np. jak kupisz sobie taniego angola na graty to może Ci wyjść w ostatecznym rozrachunku skrzynia za free... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Poleciały pomuki za pomoc :)

 

Czyli generalnie potwierdziliście moje informacje...

 

Ale urodziło mi sie jeszcze jedno pytanie. Jeżeli skrzynia ma inne przełożenie główne niż moja obecna muszę znaleźć odpowiedni dyfer do nowej skrzyni? Dobrze rozumuje? I jak sprawdzić jakie mam przełożenie jeżeli na stronie: http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html nie ma danych do mojego modelu - no chyba ze moja skrzynia jest od jakiegos innego modelu ale to dowiem się jak zdejmę skrzynie - chyba ze pumex1 pamięta jaką wkładał :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiekk, Dyfer musi mieć takie samo przełożenie jak skrzynia. Da się mniej więcej na oko policzyć.

 

Odkręcasz wał od dyfra, zaznaczasz sobie gdzieś na wale markerem. Kręcisz dwoma przednimi kołami równocześnie!!!, robisz jeden obrót, a ktoś Ci liczy ile obrotów wyszło na wał. Tak samo robisz na dyfrze (tylnymi kołami). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na skrzyni masz nalepkę z kodem, który musi odpowiadać kodowi na lewej tabliczce znamionowej (europa-strona kierowcy), jeżeli oznaczenie jest inne, skrzynia jest nieoryginalna. wrzuć jaką masz skrzynię na Forum, na pewno ktoś ją rozkmini i pod Ci przełożenie, które musi się zgadzać przy wymianie, albo rzeczywiście trzeba wymienic w komplecie z dyfrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że jakbym nie upalał to by nie padła :) Może nie jestem jakimś strasznym killerem skrzyń, ale jednak w tym roku bylem raz na Ułężu, dwa razy na SuperOESie w Kielcach, raz na torze no i do tego jakieś wieczorne spotkania itd. A to pewnie przyczyniło się do zmielenia skrzyni. Co prawda nie jeżdżę na próbach na odcince i nie zmieniam biegów ledwo dotykając sprzęgła, ale to pewnie nie zmienia faktu, że skrzynia jest bardziej obciążona. Generalnie rozważam teraz naprawienie skrzyni w miarę tanim sposobem i przymierzenie się do 6MT z STI na spokojnie zbierając kasę.

 

W każdym razie najpierw muszę zobaczyć jaka dokładnie skrzynia teraz tam siedzi i wtedy zdecyduję co dokładnie będę robił.

 

pzdr i jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Poleciały pomuki za pomoc :)

 

....no chyba ze moja skrzynia jest od jakiegos innego modelu ale to dowiem się jak zdejmę skrzynie - chyba ze pumex1 pamięta jaką wkładał :)

 

pzdr

Krzysiek - skrzynia jest seryjna od GT 99. Brałem ją od forumowicza 'castrol' - po przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem i więcej szczęścia niż rozumu... wyrwałem bardzo dobrą skrzynię za bardzo małą kasę (1500zł) ... i to jeszcze 5km od mojego garażu :) podpasowała mi z legacy, najtaniej (nieraz i najlepiej) wyrwać coś z importu z ... Anglii

 

a to temat o rozszyfrowaniu kodu... nie ma za dużo w nim informacji, ale ja wywnioskowałem z innego forum że przełożenie jest oznaczone odpowiednimi literkami...

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#883007

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ponawiam pytanie 1):

 

Naprawa tej skrzyni - mało się o tym pisze więc pewnie jest to mało opłacalne. W każdym razie trzeba by rozebrać skrzynie i sprawdzić co jest uszkodzone. Później wymienić i powinno wszystko działać, dobrze rozumuje?

Co uległo (minimum) uszkodzeniu? I jakie są koszty?:

Koło zębate dwójki? Synchronizator? Przesuwka?

Praktyków proszę o wskazówki idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co uległo (minimum) uszkodzeniu? I jakie są koszty?:

Koło zębate dwójki? Synchronizator? Przesuwka?

Praktyków proszę o wskazówki

Koło drugiego biegu i wałek sprzęgłowy. Nie jest to specjalnie drogie.

 

Natomiast żeby się do tych części dobrać trzeba rozebrać skrzynię na drobne kawałeczki i głupotą byłoby wymieniać tylko zmielone elementy. W tej skrzyni na pewno coś jeszcze będzie do wymiany (choćby synchronizatory), a to już podroży koszty.

 

Ja bym brał drugą skrzynię. Od WRX`a też pasują i są już na podwójnych synchronizatorach... ponoć trochę trwalsze niż GTkowe, natomiast coś trzeba przerobić przy wybieraku. Co dokładnie to Adam., będzie wiedział.

Następnym razem gdy zmielę skrzynie (a pewnie to w końcu nastąpi :twisted: ) to będę szukał kompletu skrzynia + dyfer od Forka z przełożeniem 4,44 :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, czyli cały problem to teraz dobrać odpowiednią skrzynię, żebym nie musiał ruszać dyfra i innych pierdół. Czy skrzynia z Forestera Turbo '99 o takim symbolu: SM-TY755VN1AB podejdzie do GT? Według tabelki z linka wcześniej u mnie siedzi TY754VN1AA. Czy tak jak pisał Norbi GT, to tylko literki VN odpowiadają za przełożenie? Jeśli tak to rozumiem, że powinna być Plug&Play :)

 

I czy wszystkie skrzynie od WRXów podejdą bez problemów, czy też muszę szukać z odpowiednim przełożeniem?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, czyli cały problem to teraz dobrać odpowiednią skrzynię, żebym nie musiał ruszać dyfra i innych pierdół. Czy skrzynia z Forestera Turbo '99 o takim symbolu: SM-TY755VN1AB podejdzie do GT? Według tabelki z linka wcześniej u mnie siedzi TY754VN1AA. Czy tak jak pisał Norbi GT, to tylko literki VN odpowiadają za przełożenie? Jeśli tak to rozumiem, że powinna być Plug&Play :)

 

I czy wszystkie skrzynie od WRXów podejdą bez problemów, czy też muszę szukać z odpowiednim przełożeniem?

 

pzdr

Czy to z GT, S-Turbo czy WRX to zawsze i tak muszą być odpowiednie przełożenia. Tego się nie oszuka. Co do tych literek to nie wiem czy to nie jest naciągana teoria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jaka jest przyczyna padania skrzyń, bo u większości padają podczas przałączania z jedynki na dwójkę?

2. Czyli zużyty synchronizator jest za to odpowiedzialny?

3. Na czym polega rewizja sprawnej skrzyni? Czy od razu widać elementy nadające się do wymiany, czy wymienia się coś profilaktycznie i co to jest?

zastanawia.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to z GT, S-Turbo czy WRX to zawsze i tak muszą być odpowiednie przełożenia. Tego się nie oszuka. Co do tych literek to nie wiem czy to nie jest naciągana teoria...

 

No dobra to w jaki sposób mam dobierać skrzynie :) Wszystko na oko i słowo honoru? Rozumiem, że seryjna powinna mieć przełożenie 3.9? Zaczynam się gubić w tych wszystkich przełożeniach i oznaczeniach :D

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy wszystkie skrzynie od WRXów podejdą bez problemów, czy też muszę szukać z odpowiednim przełożeniem?

krzysiekk, Najlepiej będzie jeżeli ktoś Ci policzy przełożenie. Nie wszystkie skrzynie z WRXów podejdą Plug&Play. W niektórych skrzyniach wałki zdawcze mają przełożenie 1:1 a w niektórych 1:1.1. W przypadku tej drugiej będziesz potrzebował dyfra o przełożeniu 3.9 / 1.1 = 3.54

 

W przyapku zakupu skrzyni z WRXa upewnić się musisz jakie jest przełożenie wałków zdawczych :idea: Na skrzyniach od Foresterów się nie znam :roll:

 

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 3:11 pm ]

1. Jaka jest przyczyna padania skrzyń, bo u większości padają podczas przałączania z jedynki na dwójkę?
U mnie zmieliło dwójkę już gdy była zapięta i turbo za peakowało.

 

3. Na czym polega rewizja sprawnej skrzyni? Czy od razu widać elementy nadające się do wymiany, czy wymienia się coś profilaktycznie i co to jest?

Jeżeli chodzi o koła zębate to te zmęczone widać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czytałeś ten temat? :

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=126873

 

Chyba wszystko jest tam dość jasno przeze mnie wyjaśnione - odnośnie segregowania typu skrzyni (co jak z czym).

Mam teraz wsadzony komplet od forka (06-08r) po małym przelocie. Skrzynia cicha, fajnie się jeździ - inaczej przełożenia są odczuwalne, a v-max jest większy.

Jak z wytrzymałością to nie wiem. Powinna być większa, bo:

-jest prawie nowa (9800km przebiegu),

-1'ka i 2'ka są szersze o 1mm,

-forek jest cięższy więc ma większą siłę/masę bezwładności podczas ruszania i spece powinni też dobrać wytrzymalszy materiał niż w WRX (a forek też ma 230KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...