rally Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Przy jeździe powyżej 80km/h świst przy drzwiach kierowcy. Odstawało mocowanie lusterka bocznego, ale już poprawiłem niestety świst pozostał. Jest możliwość regulacji spasowania szyby z uszczelka lub drzwi?? Jak?? Jakie mogą być jeszcze przyczyny świstu?? Czy wymiana całej uszczelki drzwiowej rozwiąże problem? Bo trochę świszcząco i głośno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Próbowałeś w czasie jazdy "wymacać" podejrzane miejsca? U mnie było bardzo podobnie, ale świst ustawał, gdy naciskałem w kilku miejscach uszczelkę w w samym rogu, w okolicach czarnego plastiku. W końcu po opuszczeniu szyby pougniatałem trochę to miejsce, gdzieś ta guma powkładała sie tam gdzie trzeba i spokój. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rally Posted September 10, 2009 Author Share Posted September 10, 2009 Sabor, świszczy, ale przeciągów nie ma. Tylko halas ;(( Szyba przylega do uszczelki, gdześ coś jest nie tak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 A kto mówi o przeciągach U mnie tylko świszczało. Właściwie... świerszczało Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikael Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 mialem to samo zobacz uszczelke w miejscy gdzie przylega do plastikowej obudowy lusterka ( gorny rog ) wewnatrz uszczelki masz naklejona gume ok 3 cm dlugosci ona jest za cienka podkleilem to miejsce jeszcze czarna tasma i szumi ale dopiero przy 110. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Po zdjęciu tapicerki drzwiowej widać śruby (złote) regulacyjne szyby. jak uszczelka się z wiekiem uklepała, można dociągnąć szybę w stronę uszczelki, w wielu przypadkach się ucisza lub całkiem ustępuje. Pomuk niekoniecznie, ale mile widziany :grin: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Przy jeździe powyżej 80km/h świst przy drzwiach kierowcy. To tak nagle zaczęło swiszczec :?: czy po odebraniu po naprawie np. blacharskiej. :?: . AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
rally Posted September 11, 2009 Author Share Posted September 11, 2009 Nie było blacharki. Zauważyłem odstający trójkąt zew. mocujący lusterko. Okazało się, że dorobione są gniazda gwintów do śrub mocujących. Po poprawce przylega, ale szum pozostał, dobiega z okolic słupka przedniego, uszczelka drzwiowa wygląda ok. Sama regulacja szyby wystarczy, czy możliwe są inne opcje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Sama regulacja szyby wystarczy Jeżeli była wym. na nieoryginalna to trzeba... czy możliwe są inne opcje... Trzeba dogiąc ten trójkat (z lusterkiem) ale skoro cos tam bylo z gwintami :?: to nie wiem , same sie nie popsuły , delikatnie w kazdym razie...probowac dogiać... AK. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rally Posted September 11, 2009 Author Share Posted September 11, 2009 Szyba jest oryginał. Trójkąt lusterka przylega, naprawiłem. Uszczelka drzwiowa przetarta w przy słupku środkowym, ale szum jest w okolicach przedniego słupka. Zacznę od regulacji szyby. Drzwi nie są opuszczone. Hałas uciążliwy :neutral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Trójkąt lusterka przylega, Trojkat metalowy do ktorego przykreca sie lusterko nalezy dogiąc minimalnie ( mozna razem z lusterkiem..) AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
rally Posted September 11, 2009 Author Share Posted September 11, 2009 Dziękuję, powalczę. Gdyby coś będę jeszcze drążył temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Może trochę odgrzeję sprawę świszczących drzwi https://www.youtube.com/watch?v=1r3_il2AI2s Niedługo będę próbował czy działa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chefofrats Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Może trochę odgrzeję sprawę świszczących drzwi Niedługo będę próbował czy działa O kurczę, czyżby było to tak proste? Do białej gorączki doprowadza mnie ten wietrzny świst więc i ja wypróbuję metodę z filmiku i podzielę się efektami. Macie może pomysł, jakiego użyć materiału? Bo jakoś nie kojarzę tego, z czego korzysta pomysłowy Miguel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 można by spróbować wężykiem silikonowym wypełnić, tylko trzeba dobrać średnicę. Też nie mam pomysłu czego dokładnie on używa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekmok Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Witam, U mnie też świszczało. Użyłem klucza francuskiego którym centymetr po centymetrze pościskałem uszczelkę wraz z blachą która jest pod spodem (oczywiście wszystko z "czuciem") - od tamtej pory cisza jak makiem zasiał Pozdrawiam i powodzenia! Marek Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellrazor Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Podepnę się do tematu, u mnie przeciąg z obu stron Od kierowcy i pasażera zawiewa spod "magicznego" trójkąta. W związku z tym mam pytań kilka: Czy mocno skomplikowana jest wymiana trójkątów, ASO, czy sam? Jaka jest orientacyjna cena tychże trójkątów? Dzięki/Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwa Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Wymiana nie jest skomplikowana. Cena w Polsce coś ponad 300zł/szt, w US chyba ok $60/szt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chefofrats Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 OK, przystąpiłem dziś do eliminacji świstu - i się udało! Nie mogę po prostu w to szczęście uwierzyć. Zrobiłem parę rzeczy (wszystkie uwagi dotyczą przednich drzwi pasażera, bo u mnie było to jedyne świszczące miejsce): - po pierwsze w sposób zbliżony do tego z powyższego filmiku wcisnąłem długi dyngs między uszczelkę drzwi a tę szynę, w której siedzi - nie udało mi się znaleźć taśmy podobnej do Miguelowej, zamiast tego użyłem... konopnego sznurka, dość cienkiego. - po drugie, pod tę "wargę" uszczelki, która przylega do wewnętrznej strony szyby podłożyłem na całej jej długości cienki kabel elektryczny, bo bez tego miejscami wyglądało, że uszczelka do szyby nie przylega. - po trzecie taśmą typu duct tape zakleiłem szpary w lusterku - te, które umożliwiają jego składanie (wygląda to marnie, fakt). - po czwarte kawałkiem tejże taśmy zakleiłem od spodu miejsce, w którym uszczelka drzwi styka się z przednim słupkiem, by powietrze tam nie podwiewało (tego z zewnątrz praktycznie nie widać). Teraz tak - nie mam pojęcia, który z tych kroków świst zwalczył. Może jeden, może drugi, może wszystkie po trochu. W weekend być może pozdejmuję po kolei niektóre z ulepszeń, by drogą eliminacji dojść do ostatecznej oceny ich skuteczności. Aha, z trójkątem nie robiłem nic. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Nareszcie jakieś konkrety, jak wrócę z wygnania, biorę się za swojego, może wreszcie będzie ciszej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wróbel Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 szybka bez ramki fajny szpan ale swist wystraszy nagorsze zmory Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 szybka bez ramki fajny szpan ale swist wystraszy nagorsze zmory Szpan i nie szpan, Łada Niva ma szybki z ramkami, a i tak wysiedzieć nie idzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wróbel Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 szybka bez ramki fajny szpan ale swist wystraszy nagorsze zmory Szpan i nie szpan, Łada Niva ma szybki z ramkami, a i tak wysiedzieć nie idzie na ryby nada sie w sam raz Link to comment Share on other sites More sharing options...
apache Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 U mnie tez wialo,ta guma od lusterka z czasem robi sie twarda,kiedys potraktowalem ja cieplym powietrzem i na jakis czas bylo cicho,teraz od wew. strony nakleilem tasme z futerkiem (taka od dzwi przesuwnych) i cisza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemo Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 WItam wszystkich zrobiłem wg patentu na filmie. Moje uwagi: wkładałem kupioną uszczelkę pod fabryczną uszczelkę znajdującą sie pod plastikową ramką , nie ruszałem zupełnie drugiej "zewnętrznej" zastosowałem uszczelkę do okien jaką można kupić w marketach budowlanych - polecam raczej płaską gdyż te półokrągłe trudniej jest włożyć - wbrew pozorom uszczelka fabryczna nie daje sie tak łatwo podważyć na większej długości\ nie polecam odklejania taśmy samoprzylepnej - odkleiłem taśmę bo mi się wydawało że po włożeniu uszczelka będzie lepiej trzymać - nic z tego , przykleja sie "po drodze" i ciężej jest ją włożyć w filmie sugerują śrubokręt - nie polecam - jest ostry , może przeciąć gumę albo nawet skaleczyć karoserię, wystarczy niewłączony długopis, zapałka itp dodatkowo nakleiłem dodatkową uszczelkę na ramkę lusterka szum znikł , teraz słychać lepiej pasażerów (w lewo , jak jedziesz itp), silniczek itp dodałbym zdjęcie ale kurde nie wiem jak - mądrzejsi - pomocy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now