spawalniczy Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Wczoraj musiałem hamować awaryjnie przy prędkości około 60 km/h. Zdziwiła mnie jedna rzecz - mimo działającego systemu ABS tylne koła bardzo głośno i wyraźnie piszczały (czy to oznacza, że zostały zablokowane?). Do tej pory w żadnym z wielu samochodów z tym systemem, którymi jeździłem nie zaobserwowałem takiego zjawiska. Zresztą wydaje się to logiczne. Ma ktoś takie doświadczenia - TTTM, czy coś nie działa u mnie tak jak powinno? Link to comment Share on other sites More sharing options...
shyha Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Technicznie się nie znam (nie wiem czy to może być związane z jakąś awarią), ale fizycznie popiskiwanie opon dalej jest wytłumaczalne przy prawidłowym działaniu ABSu. Przy gwałtownym hamowaniu odciąża się tył auta więc dociśnięte klocki hamulcowe łatwiej blokują koło. Zanim ABS poluźni hamulec to może zdążyć zapiszczeć. Efekt powinien być bardziej widoczny na gorącym asfalcie i przy zjeżdżaniu z górki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Nic nie pekaj, jest dobrze. Tez kiedys tym bylem zaskoczony, ale juz sie przyzwyczailem. Zwlaszcza hamowania do nawrotow na Kielcach, piszczy masakrycznie. Tylne kolamalo hamuja. Tam jest maly docisk (o ile pamietam z przegladu to przednia os 806kg, tylna 640kg, a przy hamowaniu przod nurkuje, tyl sie unosi i piszczy. Nawet najlepszy ABS zaczyna dzialac dopiero po zablokowaniu kola, nie przed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now