Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

Zostawiam OEM i na wyrównawczym i na chłodnicy. Wiem, że teorii jest wiele, ale mam to przetestowane w Forku i działa poprawnie;)

15 minut temu, MDsuperstar napisał:

Korek na wyrównawczym zmieniasz na ten dołączony?

 

Pytam z ciekawości, bo co użytkownik to inna teoria.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja wersja 2.0:P nie widać tego, ale jak się podświetli to  "prześwietla" tło piktogramów. Zaś za bardzo mnie poniosło:facepalm:

IMG_20210616_092113.thumb.jpg.31e23be0aad8ff1436790e48b7c79a5a.jpg

 

IMG_20210616_092130.thumb.jpg.416490248c7030c3570eb1040c8d96cc.jpg

 

IMG_20210616_092137.thumb.jpg.782da5343efdb8ddcd72b282aa97bc54.jpg

 

Co poradzić, nie umiem "w detale" :biglol:

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 11
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2021 o 20:02, Daniel Janus napisał:

Zamontowałem chłodnicę:faja:

IMG_20210617_194450.thumb.jpg.53bf23d468453685ce092ccfe237773d.jpg

IMG_20210616_103508.thumb.jpg.c46b42baf18ee9a137e1e247e116f398.jpg

 

IMG_20210616_103450.thumb.jpg.f2e9e632dfed933a6b7cb2c0f0cdaa2c.jpg

 

 

Niedaleko mnie w Gliwicach, jest firmą co robi chłodnice na zamówienie, chyba sobie taką sprawie :D.

O ile stopni Celsjusza taka chłodnica potrafi obniżyć temperaturę silnika względem seryjnej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedaleko mnie w Gliwicach, jest firmą co robi chłodnice na zamówienie, chyba sobie taką sprawie .
O ile stopni Celsjusza taka chłodnica potrafi obniżyć temperaturę silnika względem seryjnej? 
Nie powinna nic obniżyć. Silnik ma pracować w odpowiedniej temperaturze, aby zapewnić optymalną pracę, spalanie itp. Natomiast te chłodnice warto montować w problematycznych lubiących się przegrzewać silnikach. Jest to chyba dobry mod dla np H6.
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Mam w wrx zamontowaną alu Turboworksa, nie myślałem aby obniżać temp. oleju, tylko ogólnie poprawić chłodzenie przy większych prędkościach.

Zaistniałe spostrzeżenie temp. oleju wyszło w trakcie eksploatacji.

 

 

 

ale to pod obciążeniem nie w trakcie "normalnej" eksploatacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:
4 godziny temu, yaroz napisał:
Niedaleko mnie w Gliwicach, jest firmą co robi chłodnice na zamówienie, chyba sobie taką sprawie emoji3.png.
O ile stopni Celsjusza taka chłodnica potrafi obniżyć temperaturę silnika względem seryjnej? 

Nie powinna nic obniżyć. Silnik ma pracować w odpowiedniej temperaturze, aby zapewnić optymalną pracę, spalanie itp. Natomiast te chłodnice warto montować w problematycznych lubiących się przegrzewać silnikach. Jest to chyba dobry mod dla np H6.

Tylko gdzie to tam upchnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Max 84 napisał:

Chłodnica ATF w H6 robi robotę.
Wstawiona między wyjście z skrzyni a filtr.
a39b8abf2574a9a7a37cf0ae16226a81.jpg8a74818500a427803b1f5f42d55266fe.jpgdf96906b734132ed52f21caab0a5baa1.jpg
W tym samym miejscu zmieścisz uniwersalna chłodnice do oleju.

Fajne. Rozumiem, że chłodnica ATF odpowiedzialna jest za bardziej efektywne chłodzenie oleju ze skrzyni. Był z tym jakiś problem? Dlaczego zdecydowałeś się na takie rozwiązanie...a nie na przykład na chłodnicę oleju silnikowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne. Rozumiem, że chłodnica ATF odpowiedzialna jest za bardziej efektywne chłodzenie oleju ze skrzyni. Był z tym jakiś problem? Dlaczego zdecydowałeś się na takie rozwiązanie...a nie na przykład na chłodnicę oleju silnikowego?
Poczytaj trochę o EZ30 i ich problemach i tendencji do pracy w wysokiej temperaturze z uwagi na mało wydajny układ chłodzenia.
Wymiennik ciepła między ATF a układem chłodzenia silnika latem podczas długotrwałej jazdy dodatkowo nagrzewa płyn chłodniczy.
Dodatkowa chłodnica ATF temu zapobiega i to bardzo sprawnie.
Zimą nie zauważyłem problemów aby ATF zbyt długi się nagrzewał, nie było żadnych problemów z skrzynią.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka opcja jest na pewno tańsza niż montaż wydajniejszej chłodnicy silnika. Ja zmieniałem chłodnice silnika, miałem pod ręką taka z manuala, więc bez przyłączy od ATF. Musiałem jakaś wstawić m padło na chłodnice z Jeep'a WJ bodajże. Efekt taki że temperatura ATF spadła o ok 10 stopni. Im chłodniejszy tym lepiej. Dłużej jest "sprawny". Wbudowany wymiennik jest śmiesznie mały. b77ca0ba436fda8ff1181e92cfae346d.jpg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2021 o 23:33, Subary napisał:

Nie ja, a fachowiec z okolicy...

Naprawa zgniecionego w Serbii centerpipe

20210616_180514_HDR.jpg

20210616_180500.jpg

IMG-20210607-WA0007.jpg

Hej, myślisz że takie wgniecenie ma zauważalne skutki uboczne w postaci mniejszego przelotu/gorszego odprowadzania spalin i minimalnego "zamulenia"? :)Pytam bo sam mam podobne w downpipe mojego H&S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...