Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Też umyłem "świnkowy samochód". Tak córa Forka ochrzciła gdy mu nalepiłem świnki :)

Jak nakleiłem świnkę na lusterku, to żona mówiła, że siara i w ogóle :biglol:, a jak dokleiłem jeszcze jedną z tyłu to już siara do kwadratu :biglol:. Dalej jeździ i się nie wstydzi :thumbup: tak więc Subarynka to Subarynka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana żarówki, bo mje ultra light coś tam firmy Osram (dobre, jasne żarówki) się skończyła. 

A i wczoraj miałem wycieczkę na pobocze, ucieczka przed dzwonem, ogólnie ok, ale po mocnym podbiciu coś mi czasem postukiwało, patrzę, a tu takie kwiatki. 

IMG_20201128_143329.jpg

IMG_20201128_142812.jpg

  • Zmieszany 2
  • Smutny 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, hemi112 napisał:

Wymiana żarówki, bo mje ultra light coś tam firmy Osram (dobre, jasne żarówki) się skończyła. 

A i wczoraj miałem wycieczkę na pobocze, ucieczka przed dzwonem, ogólnie ok, ale po mocnym podbiciu coś mi czasem postukiwało, patrzę, a tu takie kwiatki. 

IMG_20201128_143329.jpg

IMG_20201128_142812.jpg

Patrząc na dolną gumę w tym łaczniku, to dał ci do zrozumienia, że domaga się już zastępstwa nowym łącznikiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu wyciszyłem skutecznie brzęczące osłony termiczne kolektora wydechowego w Forku. Wcześniej próbowałem coś tam podkładać, ściskać opaskami ale to nie dawało nic. Już miałem się ich pozbywać ale ktos podsunął mi sposób z wełną stalową. Wystarczyło je porozkręcać upchnąć pół opakowania takiej wełny od góry i od dołu, skręcić wszystko na nowych śrubkach i...... ciszaaaaa.

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał:

Sprawdź napędy bo coś sporo tych strat na kołach wypluło. No i momentu dość cienko, Ty masz ten silnik odprężony? 

Napędy są ok, straty są od szerokich opon bo zmieniłem z seryjnej szerokości matiza na 245. Moment specjalny ograniczony, żeby cienkich korb nie pogięło, za to się wezmę na wiosnę. Silnik odprężony.

Edytowane przez Infra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatniej chwili założyłem zimowy zestaw kółeczek. Chwilę po skończeniu zaczął padać u mnie pierwszy śnieg :).

Opony 225 /55 na OEM 17". Ze względu na nowy zestaw hamulcowy i poszerzenie dupki ala @VEC (pozdrawiam), musiałem wszystko osadzić na dystansach. dobrałem 25 mm na tył i 20 mm na Przód. Zaciski Compbrake na tarczy 350mm mają ok 2 mm luzu pod felgą w najgrubszym miejscu . Zestaw jest stworzony pod felgę 18" ale może nic się nie urwie podczas jazdy. Może to za ciasno? Opony z przodu i tyłu idealnie pokrywają się na zewnątrz z błotnikami. Zapytuje tutaj jeszcze specjalistów  czy wystarczy 110 nm przy dokręcaniu dystansów i felg? 

IMG_20201128_123320.jpg

IMG_20201128_123301.jpg

IMG_20201128_123246.jpg

IMG_20201128_123144.jpg

IMG_20201128_123121.jpg

IMG_20201128_110423.jpg

IMG_20201128_105228.jpg

IMG_20201128_100803.jpg

  • Super! 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Infra napisał:

Widzę też problem z kozą z przodu, właśnie to eliminuję krótszymi sprężynami. No i te 17 do masywnej dokładki z przodu wyglądają teraz jak kapsle od jelcza :/

Jestem na razie skazany na te 17 które mam od początku. Nawet nie zdążyłem ich zregenerować  I pomalować :facepalm:. Kozy raczej  nie ma, trochę krzywo stoi. Na gwincie można regulować Góra /dół. Z resztą są lepsze wtedy kąty jak przód jest trochę wyżej. Zawieszenie jest ustawiane komputerowo i chyba w najlepszy możliwy sposób żeby dobrze skręcało. 

Edytowane przez Jurando
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jurando napisał:

W ostatniej chwili założyłem zimowy zestaw kółeczek. Chwilę po skończeniu zaczął padać u mnie pierwszy śnieg :).

Opony 225 /55 na OEM 17". Ze względu na nowy zestaw hamulcowy i poszerzenie dupki ala @VEC (pozdrawiam), musiałem wszystko osadzić na dystansach. dobrałem 25 mm na tył i 20 mm na Przód. Zaciski Compbrake na tarczy 350mm mają ok 2 mm luzu pod felgą w najgrubszym miejscu . Zestaw jest stworzony pod felgę 18" ale może nic się nie urwie podczas jazdy. Może to za ciasno? Opony z przodu i tyłu idealnie pokrywają się na zewnątrz z błotnikami. Zapytuje tutaj jeszcze specjalistów  czy wystarczy 110 nm przy dokręcaniu dystansów i felg? 

IMG_20201128_123320.jpg

IMG_20201128_123301.jpg

IMG_20201128_123246.jpg

IMG_20201128_123144.jpg

IMG_20201128_123121.jpg

IMG_20201128_110423.jpg

IMG_20201128_105228.jpg

IMG_20201128_100803.jpg

u mnie w manualu jest 90nm nakrętki kół. Dokręciłem tak samo dystanse. Trzyma się od wiosny nie trzeba było dokręcać. Ładnie to siedzi z dystansami :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Infra napisał:

Napędy są ok, straty są od szerokich opon bo zmieniłem z seryjnej szerokości matiza na 245. Moment specjalny ograniczony, żeby cienkich korb nie pogięło, za to się wezmę na wiosnę. Silnik odprężony.

Ok, bardzo duże masz te straty. Normalnie jest w okolicach 80KM. Moim zdaniem 245 to overkill w takim aucie, nad trakcją lepiej popracować przy zawoeszeniu. U mnie 225 daje radę. 

 

Wiesz jaki jest teraz stopień sprężania? Bo więcej momentu da Ci dużo wiecej niż pogoń za cyferkami w mocy. Teraz masz tyle samo momentu co seryjny Forester XT przy 240KM, dlatego zamiast celować w 400+ ja bym się na tym skupił, wierz mi, auto będzie się lepiej napędzać. Szczególnie że teraz po kreskach widać że auto jedzie górą, a jak jeszcze dołożysz mocy, a pod 400+ musisz dać większe turbo, to jeszcze się pogorszy dół. Na torze to nie problem, ale na ulicy bez sensu. Na ulicy lepiej mieć dużo momentu na dole niż rekordy mocy na górze, bo dołu używasz non stop, mocy przy odcince poza torem praktycznie wcale. No ale to tylko taka podpowiedź, zrobisz jak chcesz :)

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Jurando napisał:

W ostatniej chwili założyłem zimowy zestaw kółeczek. Chwilę po skończeniu zaczął padać u mnie pierwszy śnieg :).

Opony 225 /55 na OEM 17". Ze względu na nowy zestaw hamulcowy i poszerzenie dupki ala @VEC (pozdrawiam), musiałem wszystko osadzić na dystansach. dobrałem 25 mm na tył i 20 mm na Przód. Zaciski Compbrake na tarczy 350mm mają ok 2 mm luzu pod felgą w najgrubszym miejscu . Zestaw jest stworzony pod felgę 18" ale może nic się nie urwie podczas jazdy. Może to za ciasno? Opony z przodu i tyłu idealnie pokrywają się na zewnątrz z błotnikami. Zapytuje tutaj jeszcze specjalistów  czy wystarczy 110 nm przy dokręcaniu dystansów i felg? 

IMG_20201128_123320.jpg

IMG_20201128_123301.jpg

IMG_20201128_123246.jpg

IMG_20201128_123144.jpg

IMG_20201128_123121.jpg

IMG_20201128_110423.jpg

IMG_20201128_105228.jpg

IMG_20201128_100803.jpg

Szacun za przednie hamulce, podoba mi się taki setup :) Sam się trochę zastanawiam nad pływającymi tarczami (masa!) :)

 

Co do tyłu niżej to prawda, to najtańszy sposób na większy kąt WSZ, co ma spory wpływ na to jak auto skręca. Nie wiem jak w tych Foresterach jest z zawieszeniem w porównaniu z STI, popatrz po necie czy wahacze z STI podejdą, bo jak tak to ugrasz sporo WSZ nimi i nie będziesz musiał obniżać tyłu. No i nie wiem czy gwint masz z camber plate'ami, jak tak to nimi jeszcze można trochę ugrać obracając o 180 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, skwaro napisał:

Ok, bardzo duże masz te straty. Normalnie jest w okolicach 80KM. Moim zdaniem 245 to overkill w takim aucie, nad trakcją lepiej popracować przy zawoeszeniu. U mnie 225 daje radę. 

 

Wiesz jaki jest teraz stopień sprężania? Bo więcej momentu da Ci dużo wiecej niż pogoń za cyferkami w mocy. Teraz masz tyle samo momentu co seryjny Forester XT przy 240KM, dlatego zamiast celować w 400+ ja bym się na tym skupił, wierz mi, auto będzie się lepiej napędzać. Szczególnie że teraz po kreskach widać że auto jedzie górą, a jak jeszcze dołożysz mocy, a pod 400+ musisz dać większe turbo, to jeszcze się pogorszy dół. Na torze to nie problem, ale na ulicy bez sensu. Na ulicy lepiej mieć dużo momentu na dole niż rekordy mocy na górze, bo dołu używasz non stop, mocy przy odcince poza torem praktycznie wcale. No ale to tylko taka podpowiedź, zrobisz jak chcesz :)

Przecież pisałem, że moment specjalnie ograniczony. Na wiosnę będzie dalej walka, plany są :) Ale dziękuję za rzeczowy post :)

 

A kapcie szerokie dla optyki, 225 wyglądają jak z matiza. Teraz felga 9 cali, kapeć 245 i wygląda to piknie.

Edytowane przez Infra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Infra napisał:

Przecież pisałem, że moment specjalnie ograniczony. Na wiosnę będzie dalej walka, plany są :) Ale dziękuję za rzeczowy post :)

 

A kapcie szerokie dla optyki, 225 wyglądają jak z matiza. Teraz felga 9 cali, kapeć 245 i wygląda to piknie.

Ja mam felgi 8,5", na tym siedzi Michelin Pilot Sport 4 225/50r17 i jest jak trzeba. Felga 9" i 245 to już za dużo i efekty masz na wykresie. Poświęcasz osiągi na koszt wyglądu. No ale pytanie co ma u Ciebie priorytet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...