Jump to content

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


Recommended Posts

  • Replies 17.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przewietrzyłem świnkę, pies się wybiegał i z kobitą posprzątaliśmy trochę las.  

Z grubsza poskładałem serducho GT-ka (podkreślam "z grubsza" bo zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia - m. in. kolektor tylko chwycony lekko na śrubach bo muszę jeszcze pociągnąć pod nim wiązkę do

No i udało się... po niecałym roku Świnia jeździ o własnych siłach   video-1596126712.mp4

Posted Images

nie rozbiłem, ale chcę jutro sprawdzić szczelność kolektora dolotowego, coś mi w obrotach nie pasuje ostatnio, zwłaszcza na jałowym... I cewki, do cewek w boxerze się dostanę od góry silnika? od komory?

Link to post
Share on other sites

Wymieniłem badziewie w żonowozie, trochę walki było. Nawet całkiem solidny klucz do kręcenia wykrętakiem się poddał... 

received_761574084393836.jpeg

received_360477325022606.jpeg

  • Sad 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Co prawda w trakcie ale pewnie dziś skończę.
Czyszczenie fotela kierowcy, zaczęte w aucie ale jednak gimnastyka i ciężko wszędzie dojść szczotką, wiec fotel wyleciał.
Przy okazji znalazłem nowe zastosowanie dla okna dachowego ;)
a7564a5e64807e954cf314efa7c9a01c.jpg2ac136da30a1d1545e84304842e5f169.jpg26bf840d1f56a3c72ed251b720672870.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, skwaro napisał:

Wymieniłem badziewie w żonowozie, trochę walki było. Nawet całkiem solidny klucz do kręcenia wykrętakiem się poddał... 

received_761574084393836.jpeg

received_360477325022606.jpeg

Nawet mi nie przypominaj, u siebie miałem podobnie, a miała być szybka robota:D

Link to post
Share on other sites

runda druga, (najwyrazniej będzie jeszcze jedna) czyszczenia komory.
Przed

 

IMG_0903.thumb.JPG.9c49ea3987c7b486c34f5ac9fe10c819.JPG

 

Po

 

IMG_0950.thumb.JPG.0bf131133063ac287841831877301445.JPG

 

było uwalone takim gęstym klejącym szlamem, jakby ktoś zabezpieczał wszystko, tylko czemu z tej strony? :D
Zostało jeszcze dużo "mijoków" ale bałem się rozkręcać niektóre  rzeczy bo jeszcze nie wiedziałem do czego są, a wyszedłem z założenia "nie wiem co to jest, to nie ruszam żeby nie zepsuć".


ale znalazłem dziwną uszczelkę, która chyba tak nie powinna wyglądać, bo pękła w rękach..

   

    

 

    

żeby tu nie spamować to napiszę większy post z pytaniami co robi która część w tym temacie:

 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Max 84 napisał:

Rozebrałem EZ30. Głowice do sprawdzenia. Nie widać którędy ale bąbelki w zbiorniczku były.

U mnie były, ale naprawdę trudno widoczne, cienkie "nitki" z komory spalania do płaszcza wodnego.

Ponoć żeby w moim silniku i z automatem trafiło się UPG to trzeba mieć "szczęście". Bąbelki były tylko jak się solidnie silnik nagrzał. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
U mnie były, ale naprawdę trudno widoczne, cienkie "nitki" z komory spalania do płaszcza wodnego.
Ponoć żeby w moim silniku i z automatem trafiło się UPG to trzeba mieć "szczęście". Bąbelki były tylko jak się solidnie silnik nagrzał. 
Tu było tak samo. Jak się nagrzał porządnie to węże strzelały jeden po drugim. Jak wymieniłem wszystkie, wszystkie to dopiero korek zadziałał i bąblowało do zbiorniczka.
Ale przy tym przebiegu to czapki z głów. Ale przede mną ktoś już otwierał motor, niestety podejrzewam że tylko jedna głowica była ściągana.
Remont na Janusza.
  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aplam13 napisał:

Nawet mi nie przypominaj, u siebie miałem podobnie, a miała być szybka robota:D

Sworzeń potrafi czasem więcej namieszać niż wymiana łożyska z tyłu...

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Oktan napisał:

Sworzeń potrafi czasem więcej namieszać niż wymiana łożyska z tyłu...

Łożysko z tyłu to żaden problem jak masz przygotowaną zapasową długą śrubę i tuleje wahaczy poprzecznych. No chyba że zwrotnica zjedzona i do wymiany :)

Edited by skwaro
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, 1uq napisał:

znalazłem dziwną uszczelkę, która chyba tak nie powinna wyglądać, bo pękła w rękach..

Uszczelka przepustnicy, koszt ok 30zł za oryginał Subaru.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, yaroz napisał:

Uszczelka przepustnicy, koszt ok 30zł za oryginał Subaru.

Właśnie po planach znalazłem, że to 16175AA243

 

https://cdn.discordapp.com/attachments/492047777413595156/776154042514276402/571495005001.png

 

 

Wymiana jej to jest jakaś czarna magia, czy standardowo, odkręcam przepustnice od kolektora, przemywam, żeby syfu nie było, wkładam uszczelkę, zamykam, zapominam o sprawie? :)

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, 1uq napisał:

Właśnie po planach znalazłem, że to 16175AA243

 

https://cdn.discordapp.com/attachments/492047777413595156/776154042514276402/571495005001.png

 

 

Wymiana jej to jest jakaś czarna magia, czy standardowo, odkręcam przepustnice od kolektora, przemywam, żeby syfu nie było, wkładam uszczelkę, zamykam, zapominam o sprawie? :)

 

Możesz przy okazji przemyć przepustnice jakimś dedykowanym sprayem, pędzelkiem i po sprawie.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, yaroz napisał:

Możesz przy okazji przemyć przepustnice jakimś dedykowanym sprayem, pędzelkiem i po sprawie.

właśnie sprawdziłem na youtube, że wychodzi 6 śrubek do odkręcenia, i dwa wężyki do odpięcia, więc wygląda na coś czego nawet ja nie spdle :thumbup:

Moment dokręcania to 8Nm?

jak w instrukcji?

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2008/Impreza 2008/

 

image.png.2eedade879585a41b2363843d7e9bcbc.png

Link to post
Share on other sites

Przód skończony, na żywo jest efekt wow, fotele wyglądają bardzo świeżo pomimo zastosowania chemii do nowych skór, ktora z brudem 20-sto letnich foteli radzi sobie słabo.
Rano zrobię fotki w świetle dziennym.
fe7649748c677ed480e35f1b3b36c727.jpg8d3e5fc68b830b439d1554d718d31b3d.jpg865c2a8de5a54e30f670428425edcbc9.jpgad96840f65dc6e95f766f309ad0ce1ae.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 5
Link to post
Share on other sites
Przód skończony, na żywo jest efekt wow, fotele wyglądają bardzo świeżo pomimo zastosowania chemii do nowych skór, ktora z brudem 20-sto letnich foteli radzi sobie słabo.
Rano zrobię fotki w świetle dziennym.
fe7649748c677ed480e35f1b3b36c727.jpg8d3e5fc68b830b439d1554d718d31b3d.jpg865c2a8de5a54e30f670428425edcbc9.jpgad96840f65dc6e95f766f309ad0ce1ae.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Jaką chemię stosowałeś?
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member


×
×
  • Create New...