Jump to content

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


Recommended Posts

Z VIN'u wynika, że dzisiaj urodziny, więc:

 

IMG_20200825_132127.jpg

 

IMG_20200825_132230.jpg

Edited by czekker
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 16.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przewietrzyłem świnkę, pies się wybiegał i z kobitą posprzątaliśmy trochę las.  

Z grubsza poskładałem serducho GT-ka (podkreślam "z grubsza" bo zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia - m. in. kolektor tylko chwycony lekko na śrubach bo muszę jeszcze pociągnąć pod nim wiązkę do

No i udało się... po niecałym roku Świnia jeździ o własnych siłach   video-1596126712.mp4

Posted Images

44 minuty temu, yaroz napisał:

@janekbe widzisz?

 

Wywal ten swój z powrotem do kosiarki z której go wziąłeś, a przynajmniej zapytaj tego swojego Piotrka czy w tamtym trupku jest normalny

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Infra napisał:

 

fajne chlapery, z alledrogo? jak je znajdujesz? jakość, wytrzymałość? długo je masz? :)

Nie z allegro, dostałem kontakt od jednego forumowicza do kolegi, który je robi GG tech, był lub jest na forum. W tamtym roku je zamówiłem jakoś na gwiazdkę, przyszły w styczniu a zamontowałem na wiosnę. Nie są to gumy tylko chyba PE lub PP, sztywne, ok 5mm grubości. Napis nie wiem jak robiony ale Karcher'a wytrzymuje z bardzo bliska.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, yaroz napisał:

Nie z allegro, dostałem kontakt od jednego forumowicza do kolegi, który je robi GG tech, był lub jest na forum. W tamtym roku je zamówiłem jakoś na gwiazdkę, przyszły w styczniu a zamontowałem na wiosnę. Nie są to gumy tylko chyba PE lub PP, sztywne, ok 5mm grubości. Napis nie wiem jak robiony ale Karcher'a wytrzymuje z bardzo bliska.

napis średnio bym chciał ale ciekawił mnie produkt z czego to wykonane, czy się odkształca po wodzie itp :) 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Infra napisał:

napis średnio bym chciał ale ciekawił mnie produkt z czego to wykonane, czy się odkształca po wodzie itp :) 

PE -PP lub jakieś inne tworzywo sztuczne, sztywne woda im nie straszna. Jak je zamontowałem tak się trzymają, nie wygięte od wody czy wiatru, krawężniki też wytrzymują jak cofam i zachaczę o jakiś wyższy to wraca potem na miejsce. W komplecie zestaw wkrętów, podkładek i tych blacho-wsówek na wkręty.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Może nie dziś, ale ostatnio uzupełniłem znów olej w silniku (ENEOS 5W30):

- przy stanie licznika ok. 111300, 250ml,

- przy stanie licznika ok. 113200, 250ml.

Ostatnia dolewka była przy 109k (także 250ml).

 

Wniosek jeden - pewnie ostatnio zbyt przeciążam auto skoro są częstsze dolewki ;)

Czas znów dokupić olej by mieć zapas oraz poważniej pomyśleć o zmianie oleju na inny - mniej problematyczny, może o innej lepkości, może 5W40 lub może innej marki np. MOTUL? 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ŁukaszFZS napisał:

U mnie też eneosa ubywało, a z motulem narazie ok. 

a ile km zrobiłeś już na MOTULu?

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, KPR napisał:

pomyśleć o zmianie oleju na inny - mniej problematyczny,

 

Od 3 lat zalewam Eneos 5W30 (PremiumHyper) i nie mam żadnych problemów - zmieniam co roku (10-12kkm) i zero dolewania

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, czekker napisał:

 

Od 3 lat zalewam Eneos 5W30 (PremiumHyper) i nie mam żadnych problemów - zmieniam co roku (10-12kkm) i zero dolewania

Pewnie olej PremiumHyper to LEVEL wyżej, zobaczę czy w ASO mają :)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, KPR napisał:

Może nie dziś, ale ostatnio uzupełniłem znów olej w silniku (ENEOS 5W30):

- przy stanie licznika ok. 111300, 250ml,

- przy stanie licznika ok. 113200, 250ml.

Ostatnia dolewka była przy 109k (także 250ml).

 

Wniosek jeden - pewnie ostatnio zbyt przeciążam auto skoro są częstsze dolewki ;)

Czas znów dokupić olej by mieć zapas oraz poważniej pomyśleć o zmianie oleju na inny - mniej problematyczny, może o innej lepkości, może 5W40 lub może innej marki np. MOTUL? 

Spróbuj Motula xmax 0w40 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ŁukaszFZS napisał:

1000km 

Dużo to nie jest.  Poczekaj jak styknie Ci kilka tysięcy.  Początkowo u mnie jest wszystko ok. Dzieje się coś że muszę dolewać po 7-8kkm, ostatnio po 4k.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, yaroz napisał:

Spróbuj Motula xmax 0w40 

To bezpieczne?

Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, KPR napisał:

To bezpieczne?

Mój jeździ :D i narazie trzyma stan, dodatkowo była płukanka archoil ar2820. Wcześniej olej znikał w expresowym tempie.

Gdzieś czytałem, że im olej ma wyższy parametr TBN, tym wolniej będzie znikał, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Motul xmax 0w40 ma ten parametr TBN 10,8 mg KOH/g

Link to post
Share on other sites

Wymiana półosi i łączników u siostry w LGT ;) Na koniec jazda testowa. Uwielbiam jej Legacy za ten bulgot :D

 

 

Screenshot_20200825-220428_copy_720x360.png

Screenshot_20200825-220045_copy_720x360.png

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Za moich czasów, Polibuda Warszawska, Instytut Transportu, ładowano mi w głowę, że te cyferki oznaczają między innymi temperatury zewnętrzne, w jakich silnik może pracować. Jeżeli ktoś uważa, że w Polsce temperatura w lecie nie przekracza 20 stopni, to OK. Osobiście, używając 10 W 60, katując momentami silnik, garażując w plus 5 stopni, bywając w Portugalii czy we Włoszech, nie zauważyłem żadnych problemów. Być może, palę więcej o pół litra, ale to nie problem.

Trzy lata temu samochód stał pod domem trzy dni. Sylwester w górach. STI przy minus 16, po nocy minus 24 odpalił na 10 W 60 bez problemu. Macie wybór. Chronić silnik lub słuchać zielonych.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Vercy napisał:

@janekbe widzisz?

 

Wywal ten swój z powrotem do kosiarki z której go wziąłeś, a przynajmniej zapytaj tego swojego Piotrka czy w tamtym trupku jest normalny

Do mnie trochę inna Peśla pasuje, nic się nie martw, mam teraz urlop, może na początku września już coś będzie zrobione ;)

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

 

Prosta sprawa. Następnym razem przed cyknięciem foty polecam wyczyścić obiektyw :thumbup:

Chyba nowym telefonem wyczyścić ten obiektyw... już dostałem od żony opr za to że dzieci muszą się męczyć przy tak małym wyświetlaczu jak sporadycznie przeczesują mi telefon...

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, MDsuperstar napisał:

Zrobiłem program w Map(T)ek i dopiero teraz rozumiem te forumowe "ochy" i "achy" :ok:

a wczesniej kto ci robil mape? :) 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, MDsuperstar napisał:

Zrobiłem program w Map(T)ek i dopiero teraz rozumiem te forumowe "ochy" i "achy" :ok:

a wczesniej kto ci robil mape? :) 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mz56 napisał:

Za moich czasów, Polibuda Warszawska, Instytut Transportu, ładowano mi w głowę, że te cyferki oznaczają między innymi temperatury zewnętrzne, w jakich silnik może pracować. Jeżeli ktoś uważa, że w Polsce temperatura w lecie nie przekracza 20 stopni, to OK. Osobiście, używając 10 W 60, katując momentami silnik, garażując w plus 5 stopni, bywając w Portugalii czy we Włoszech, nie zauważyłem żadnych problemów. Być może, palę więcej o pół litra, ale to nie problem.

Trzy lata temu samochód stał pod domem trzy dni. Sylwester w górach. STI przy minus 16, po nocy minus 24 odpalił na 10 W 60 bez problemu. Macie wybór. Chronić silnik lub słuchać zielonych.

Głupoty waść gadasz.

 

1. Żadni zieloni oleju nie dyktują

2. Wytyczne oleju pochodzą od producenta silnika

3. Najważniejsze jest używanie oleju spełniającego "certyfikat" producenta (tak naprawdę chodzi o to jaką grupę wymogów ma spełnić)

4. Wskaźniki oleju dobiera się do strefy klimatycznej (generalnie Polska to 5W40, kiedyś kiedy zimy były ostre lub teraz jeśli mieszkasz w górach to 10W40)*

 

 

* Co do tego co dobierać wg strefy klimatycznej to jest dość otwarta dyskusja i warto sprawdzić co pisze producent silnika, opel na przykład oryginalnie do frontery podawał 10W40, teraz podaje 5W40 (ktoś do opla z klubu frotki pisał dopytać). Czasami jednak producent podaje inaczej, np Ford do niektórych silników podawał 5W30, bo mają ciut inną charakterystykę cieplną.  Czasami też podają jakąś inną wartość czy to przez zaliczenie Polski do np klimatu wschodniej Europy czy po prostu z zwykłego błędu. Nieważne. Chcesz lać 10W60, twoja brocha, choć to olej bardziej rajdowo nastawiony. Ja też na.poczatku lałem ale olej żarł, przestałem i on żreć przestał. Silniki się nierównomiernie zużywają i co jednemu dobre, drugiemu już niekonieczne. Jeździć, obserwować.

 

Link to post
Share on other sites

To serdecznie przepraszam, ale nie bardzo wiem o co Ci chodzi. "Wskaźniki oleju dobiera się do strefy klimatycznej". Twoje słowa. "generalnie Polska to 5W40". Skąd Twoje słowa ? Co mnie obchodzi, do jakiej strefy klimatycznej producent zaliczył Polskę"? Dlaczego mam skatować silnik na 0w20 ???? Jadę do Portugalii, lecę sobie 150 km/h, temperatura od nawierzchni 60 stopni i dalej mam mieć 0w20 ??? Mam 64 lata. Wykształcenie jak napisałem. Nawet się nie domyślasz, ile urządzeń w życiu zmodyfikowałem (błędy fabryczne) i ile instrukcjj poprawiłem. Np. instrukcja B-cam SP (magnetowid profesjonalny do TV), po tłumaczeniu z Mazowieckiej, trafiła do moich rąk. Na ok. 220 stron było ok. 170 błędów. Tak poważnych, że musiałem praktycznie przeredagować całość.  Instrukcji od specjałistów żaden z montażystow nie był w stanie zrozumieć. Tylko wiedza się liczy.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...