Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, yaroz napisał:

@janekbe widzisz?

 

Wywal ten swój z powrotem do kosiarki z której go wziąłeś, a przynajmniej zapytaj tego swojego Piotrka czy w tamtym trupku jest normalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Infra napisał:

 

fajne chlapery, z alledrogo? jak je znajdujesz? jakość, wytrzymałość? długo je masz? :)

Nie z allegro, dostałem kontakt od jednego forumowicza do kolegi, który je robi GG tech, był lub jest na forum. W tamtym roku je zamówiłem jakoś na gwiazdkę, przyszły w styczniu a zamontowałem na wiosnę. Nie są to gumy tylko chyba PE lub PP, sztywne, ok 5mm grubości. Napis nie wiem jak robiony ale Karcher'a wytrzymuje z bardzo bliska.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, yaroz napisał:

Nie z allegro, dostałem kontakt od jednego forumowicza do kolegi, który je robi GG tech, był lub jest na forum. W tamtym roku je zamówiłem jakoś na gwiazdkę, przyszły w styczniu a zamontowałem na wiosnę. Nie są to gumy tylko chyba PE lub PP, sztywne, ok 5mm grubości. Napis nie wiem jak robiony ale Karcher'a wytrzymuje z bardzo bliska.

napis średnio bym chciał ale ciekawił mnie produkt z czego to wykonane, czy się odkształca po wodzie itp :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Infra napisał:

napis średnio bym chciał ale ciekawił mnie produkt z czego to wykonane, czy się odkształca po wodzie itp :) 

PE -PP lub jakieś inne tworzywo sztuczne, sztywne woda im nie straszna. Jak je zamontowałem tak się trzymają, nie wygięte od wody czy wiatru, krawężniki też wytrzymują jak cofam i zachaczę o jakiś wyższy to wraca potem na miejsce. W komplecie zestaw wkrętów, podkładek i tych blacho-wsówek na wkręty.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie dziś, ale ostatnio uzupełniłem znów olej w silniku (ENEOS 5W30):

- przy stanie licznika ok. 111300, 250ml,

- przy stanie licznika ok. 113200, 250ml.

Ostatnia dolewka była przy 109k (także 250ml).

 

Wniosek jeden - pewnie ostatnio zbyt przeciążam auto skoro są częstsze dolewki ;)

Czas znów dokupić olej by mieć zapas oraz poważniej pomyśleć o zmianie oleju na inny - mniej problematyczny, może o innej lepkości, może 5W40 lub może innej marki np. MOTUL? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KPR napisał:

Może nie dziś, ale ostatnio uzupełniłem znów olej w silniku (ENEOS 5W30):

- przy stanie licznika ok. 111300, 250ml,

- przy stanie licznika ok. 113200, 250ml.

Ostatnia dolewka była przy 109k (także 250ml).

 

Wniosek jeden - pewnie ostatnio zbyt przeciążam auto skoro są częstsze dolewki ;)

Czas znów dokupić olej by mieć zapas oraz poważniej pomyśleć o zmianie oleju na inny - mniej problematyczny, może o innej lepkości, może 5W40 lub może innej marki np. MOTUL? 

Spróbuj Motula xmax 0w40 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, KPR napisał:

To bezpieczne?

Mój jeździ :D i narazie trzyma stan, dodatkowo była płukanka archoil ar2820. Wcześniej olej znikał w expresowym tempie.

Gdzieś czytałem, że im olej ma wyższy parametr TBN, tym wolniej będzie znikał, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Motul xmax 0w40 ma ten parametr TBN 10,8 mg KOH/g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za moich czasów, Polibuda Warszawska, Instytut Transportu, ładowano mi w głowę, że te cyferki oznaczają między innymi temperatury zewnętrzne, w jakich silnik może pracować. Jeżeli ktoś uważa, że w Polsce temperatura w lecie nie przekracza 20 stopni, to OK. Osobiście, używając 10 W 60, katując momentami silnik, garażując w plus 5 stopni, bywając w Portugalii czy we Włoszech, nie zauważyłem żadnych problemów. Być może, palę więcej o pół litra, ale to nie problem.

Trzy lata temu samochód stał pod domem trzy dni. Sylwester w górach. STI przy minus 16, po nocy minus 24 odpalił na 10 W 60 bez problemu. Macie wybór. Chronić silnik lub słuchać zielonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Vercy napisał:

@janekbe widzisz?

 

Wywal ten swój z powrotem do kosiarki z której go wziąłeś, a przynajmniej zapytaj tego swojego Piotrka czy w tamtym trupku jest normalny

Do mnie trochę inna Peśla pasuje, nic się nie martw, mam teraz urlop, może na początku września już coś będzie zrobione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

 

Prosta sprawa. Następnym razem przed cyknięciem foty polecam wyczyścić obiektyw :thumbup:

Chyba nowym telefonem wyczyścić ten obiektyw... już dostałem od żony opr za to że dzieci muszą się męczyć przy tak małym wyświetlaczu jak sporadycznie przeczesują mi telefon...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mz56 napisał:

Za moich czasów, Polibuda Warszawska, Instytut Transportu, ładowano mi w głowę, że te cyferki oznaczają między innymi temperatury zewnętrzne, w jakich silnik może pracować. Jeżeli ktoś uważa, że w Polsce temperatura w lecie nie przekracza 20 stopni, to OK. Osobiście, używając 10 W 60, katując momentami silnik, garażując w plus 5 stopni, bywając w Portugalii czy we Włoszech, nie zauważyłem żadnych problemów. Być może, palę więcej o pół litra, ale to nie problem.

Trzy lata temu samochód stał pod domem trzy dni. Sylwester w górach. STI przy minus 16, po nocy minus 24 odpalił na 10 W 60 bez problemu. Macie wybór. Chronić silnik lub słuchać zielonych.

Głupoty waść gadasz.

 

1. Żadni zieloni oleju nie dyktują

2. Wytyczne oleju pochodzą od producenta silnika

3. Najważniejsze jest używanie oleju spełniającego "certyfikat" producenta (tak naprawdę chodzi o to jaką grupę wymogów ma spełnić)

4. Wskaźniki oleju dobiera się do strefy klimatycznej (generalnie Polska to 5W40, kiedyś kiedy zimy były ostre lub teraz jeśli mieszkasz w górach to 10W40)*

 

 

* Co do tego co dobierać wg strefy klimatycznej to jest dość otwarta dyskusja i warto sprawdzić co pisze producent silnika, opel na przykład oryginalnie do frontery podawał 10W40, teraz podaje 5W40 (ktoś do opla z klubu frotki pisał dopytać). Czasami jednak producent podaje inaczej, np Ford do niektórych silników podawał 5W30, bo mają ciut inną charakterystykę cieplną.  Czasami też podają jakąś inną wartość czy to przez zaliczenie Polski do np klimatu wschodniej Europy czy po prostu z zwykłego błędu. Nieważne. Chcesz lać 10W60, twoja brocha, choć to olej bardziej rajdowo nastawiony. Ja też na.poczatku lałem ale olej żarł, przestałem i on żreć przestał. Silniki się nierównomiernie zużywają i co jednemu dobre, drugiemu już niekonieczne. Jeździć, obserwować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To serdecznie przepraszam, ale nie bardzo wiem o co Ci chodzi. "Wskaźniki oleju dobiera się do strefy klimatycznej". Twoje słowa. "generalnie Polska to 5W40". Skąd Twoje słowa ? Co mnie obchodzi, do jakiej strefy klimatycznej producent zaliczył Polskę"? Dlaczego mam skatować silnik na 0w20 ???? Jadę do Portugalii, lecę sobie 150 km/h, temperatura od nawierzchni 60 stopni i dalej mam mieć 0w20 ??? Mam 64 lata. Wykształcenie jak napisałem. Nawet się nie domyślasz, ile urządzeń w życiu zmodyfikowałem (błędy fabryczne) i ile instrukcjj poprawiłem. Np. instrukcja B-cam SP (magnetowid profesjonalny do TV), po tłumaczeniu z Mazowieckiej, trafiła do moich rąk. Na ok. 220 stron było ok. 170 błędów. Tak poważnych, że musiałem praktycznie przeredagować całość.  Instrukcji od specjałistów żaden z montażystow nie był w stanie zrozumieć. Tylko wiedza się liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...