czekker Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 (edytowane) Z VIN'u wynika, że dzisiaj urodziny, więc: Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez czekker 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 44 minuty temu, yaroz napisał: https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-subaru-forester-sg-2-5-bulgoczacy-9611577551?utm_medium=app_share&utm_source=facebook @janekbe widzisz? Wywal ten swój z powrotem do kosiarki z której go wziąłeś, a przynajmniej zapytaj tego swojego Piotrka czy w tamtym trupku jest normalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 33 minuty temu, Infra napisał: fajne chlapery, z alledrogo? jak je znajdujesz? jakość, wytrzymałość? długo je masz? Nie z allegro, dostałem kontakt od jednego forumowicza do kolegi, który je robi GG tech, był lub jest na forum. W tamtym roku je zamówiłem jakoś na gwiazdkę, przyszły w styczniu a zamontowałem na wiosnę. Nie są to gumy tylko chyba PE lub PP, sztywne, ok 5mm grubości. Napis nie wiem jak robiony ale Karcher'a wytrzymuje z bardzo bliska. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightRunner Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Teraz, yaroz napisał: Nie z allegro, dostałem kontakt od jednego forumowicza do kolegi, który je robi GG tech, był lub jest na forum. W tamtym roku je zamówiłem jakoś na gwiazdkę, przyszły w styczniu a zamontowałem na wiosnę. Nie są to gumy tylko chyba PE lub PP, sztywne, ok 5mm grubości. Napis nie wiem jak robiony ale Karcher'a wytrzymuje z bardzo bliska. napis średnio bym chciał ale ciekawił mnie produkt z czego to wykonane, czy się odkształca po wodzie itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Infra napisał: napis średnio bym chciał ale ciekawił mnie produkt z czego to wykonane, czy się odkształca po wodzie itp PE -PP lub jakieś inne tworzywo sztuczne, sztywne woda im nie straszna. Jak je zamontowałem tak się trzymają, nie wygięte od wody czy wiatru, krawężniki też wytrzymują jak cofam i zachaczę o jakiś wyższy to wraca potem na miejsce. W komplecie zestaw wkrętów, podkładek i tych blacho-wsówek na wkręty. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Może nie dziś, ale ostatnio uzupełniłem znów olej w silniku (ENEOS 5W30): - przy stanie licznika ok. 111300, 250ml, - przy stanie licznika ok. 113200, 250ml. Ostatnia dolewka była przy 109k (także 250ml). Wniosek jeden - pewnie ostatnio zbyt przeciążam auto skoro są częstsze dolewki Czas znów dokupić olej by mieć zapas oraz poważniej pomyśleć o zmianie oleju na inny - mniej problematyczny, może o innej lepkości, może 5W40 lub może innej marki np. MOTUL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszFZS Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 U mnie też eneosa ubywało, a z motulem narazie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 1 minutę temu, ŁukaszFZS napisał: U mnie też eneosa ubywało, a z motulem narazie ok. a ile km zrobiłeś już na MOTULu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 27 minut temu, KPR napisał: pomyśleć o zmianie oleju na inny - mniej problematyczny, Od 3 lat zalewam Eneos 5W30 (PremiumHyper) i nie mam żadnych problemów - zmieniam co roku (10-12kkm) i zero dolewania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 1 minutę temu, czekker napisał: Od 3 lat zalewam Eneos 5W30 (PremiumHyper) i nie mam żadnych problemów - zmieniam co roku (10-12kkm) i zero dolewania Pewnie olej PremiumHyper to LEVEL wyżej, zobaczę czy w ASO mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszFZS Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 54 minuty temu, KPR napisał: a ile km zrobiłeś już na MOTULu? 1000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Godzinę temu, KPR napisał: Może nie dziś, ale ostatnio uzupełniłem znów olej w silniku (ENEOS 5W30): - przy stanie licznika ok. 111300, 250ml, - przy stanie licznika ok. 113200, 250ml. Ostatnia dolewka była przy 109k (także 250ml). Wniosek jeden - pewnie ostatnio zbyt przeciążam auto skoro są częstsze dolewki Czas znów dokupić olej by mieć zapas oraz poważniej pomyśleć o zmianie oleju na inny - mniej problematyczny, może o innej lepkości, może 5W40 lub może innej marki np. MOTUL? Spróbuj Motula xmax 0w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 5 minut temu, ŁukaszFZS napisał: 1000km Dużo to nie jest. Poczekaj jak styknie Ci kilka tysięcy. Początkowo u mnie jest wszystko ok. Dzieje się coś że muszę dolewać po 7-8kkm, ostatnio po 4k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 7 minut temu, yaroz napisał: Spróbuj Motula xmax 0w40 To bezpieczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Odebrałem Legasia od Pani co go wyczyściła i wyprała. A wczoraj przymiarka nowej navi... 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 53 minuty temu, KPR napisał: To bezpieczne? Mój jeździ i narazie trzyma stan, dodatkowo była płukanka archoil ar2820. Wcześniej olej znikał w expresowym tempie. Gdzieś czytałem, że im olej ma wyższy parametr TBN, tym wolniej będzie znikał, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Motul xmax 0w40 ma ten parametr TBN 10,8 mg KOH/g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Wymiana półosi i łączników u siostry w LGT Na koniec jazda testowa. Uwielbiam jej Legacy za ten bulgot 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Za moich czasów, Polibuda Warszawska, Instytut Transportu, ładowano mi w głowę, że te cyferki oznaczają między innymi temperatury zewnętrzne, w jakich silnik może pracować. Jeżeli ktoś uważa, że w Polsce temperatura w lecie nie przekracza 20 stopni, to OK. Osobiście, używając 10 W 60, katując momentami silnik, garażując w plus 5 stopni, bywając w Portugalii czy we Włoszech, nie zauważyłem żadnych problemów. Być może, palę więcej o pół litra, ale to nie problem. Trzy lata temu samochód stał pod domem trzy dni. Sylwester w górach. STI przy minus 16, po nocy minus 24 odpalił na 10 W 60 bez problemu. Macie wybór. Chronić silnik lub słuchać zielonych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekbe Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 8 godzin temu, Vercy napisał: @janekbe widzisz? Wywal ten swój z powrotem do kosiarki z której go wziąłeś, a przynajmniej zapytaj tego swojego Piotrka czy w tamtym trupku jest normalny Do mnie trochę inna Peśla pasuje, nic się nie martw, mam teraz urlop, może na początku września już coś będzie zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekbe Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 23 godziny temu, Kiwi 4ester napisał: Prosta sprawa. Następnym razem przed cyknięciem foty polecam wyczyścić obiektyw Chyba nowym telefonem wyczyścić ten obiektyw... już dostałem od żony opr za to że dzieci muszą się męczyć przy tak małym wyświetlaczu jak sporadycznie przeczesują mi telefon... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 11 godzin temu, MDsuperstar napisał: Zrobiłem program w Map(T)ek i dopiero teraz rozumiem te forumowe "ochy" i "achy" a wczesniej kto ci robil mape? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 11 godzin temu, MDsuperstar napisał: Zrobiłem program w Map(T)ek i dopiero teraz rozumiem te forumowe "ochy" i "achy" a wczesniej kto ci robil mape? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zaparkowałem pod domem... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, mz56 napisał: Za moich czasów, Polibuda Warszawska, Instytut Transportu, ładowano mi w głowę, że te cyferki oznaczają między innymi temperatury zewnętrzne, w jakich silnik może pracować. Jeżeli ktoś uważa, że w Polsce temperatura w lecie nie przekracza 20 stopni, to OK. Osobiście, używając 10 W 60, katując momentami silnik, garażując w plus 5 stopni, bywając w Portugalii czy we Włoszech, nie zauważyłem żadnych problemów. Być może, palę więcej o pół litra, ale to nie problem. Trzy lata temu samochód stał pod domem trzy dni. Sylwester w górach. STI przy minus 16, po nocy minus 24 odpalił na 10 W 60 bez problemu. Macie wybór. Chronić silnik lub słuchać zielonych. Głupoty waść gadasz. 1. Żadni zieloni oleju nie dyktują 2. Wytyczne oleju pochodzą od producenta silnika 3. Najważniejsze jest używanie oleju spełniającego "certyfikat" producenta (tak naprawdę chodzi o to jaką grupę wymogów ma spełnić) 4. Wskaźniki oleju dobiera się do strefy klimatycznej (generalnie Polska to 5W40, kiedyś kiedy zimy były ostre lub teraz jeśli mieszkasz w górach to 10W40)* * Co do tego co dobierać wg strefy klimatycznej to jest dość otwarta dyskusja i warto sprawdzić co pisze producent silnika, opel na przykład oryginalnie do frontery podawał 10W40, teraz podaje 5W40 (ktoś do opla z klubu frotki pisał dopytać). Czasami jednak producent podaje inaczej, np Ford do niektórych silników podawał 5W30, bo mają ciut inną charakterystykę cieplną. Czasami też podają jakąś inną wartość czy to przez zaliczenie Polski do np klimatu wschodniej Europy czy po prostu z zwykłego błędu. Nieważne. Chcesz lać 10W60, twoja brocha, choć to olej bardziej rajdowo nastawiony. Ja też na.poczatku lałem ale olej żarł, przestałem i on żreć przestał. Silniki się nierównomiernie zużywają i co jednemu dobre, drugiemu już niekonieczne. Jeździć, obserwować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 To serdecznie przepraszam, ale nie bardzo wiem o co Ci chodzi. "Wskaźniki oleju dobiera się do strefy klimatycznej". Twoje słowa. "generalnie Polska to 5W40". Skąd Twoje słowa ? Co mnie obchodzi, do jakiej strefy klimatycznej producent zaliczył Polskę"? Dlaczego mam skatować silnik na 0w20 ???? Jadę do Portugalii, lecę sobie 150 km/h, temperatura od nawierzchni 60 stopni i dalej mam mieć 0w20 ??? Mam 64 lata. Wykształcenie jak napisałem. Nawet się nie domyślasz, ile urządzeń w życiu zmodyfikowałem (błędy fabryczne) i ile instrukcjj poprawiłem. Np. instrukcja B-cam SP (magnetowid profesjonalny do TV), po tłumaczeniu z Mazowieckiej, trafiła do moich rąk. Na ok. 220 stron było ok. 170 błędów. Tak poważnych, że musiałem praktycznie przeredagować całość. Instrukcji od specjałistów żaden z montażystow nie był w stanie zrozumieć. Tylko wiedza się liczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się