Jump to content

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


Recommended Posts

2 minuty temu, Vercy napisał:

Tak mają, z reguły firma z USA lub Europy robi tylko design a cała reszta jest na miejscu, włącznie z prawami do licencji użytkowej, dlaczego, bo praktycznie nie da się wzoru zastrzec, bo w 15 minut wykorzystujesz praktycznie wszystkie kombinajcje. Więc taniej jest po prostu wystawić na rynek wzór do kupienia (Pinterest, 90 designs etc?) Niż wikłać się w nieskończone spory, które są prawie nie do wygrania.

 

Kupujący i tak nie może używać loga, łańcuchów logistycznych czy choćby stopu oryginału. A to jest to co się liczy.

Tyle że podałem Ci modele zaprojektowane przez japońskie firmy i produkowane tylko w Japonii nie w Chinach :P

Link to post
Share on other sites
  • Replies 17k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przewietrzyłem świnkę, pies się wybiegał i z kobitą posprzątaliśmy trochę las.  

Z grubsza poskładałem serducho GT-ka (podkreślam "z grubsza" bo zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia - m. in. kolektor tylko chwycony lekko na śrubach bo muszę jeszcze pociągnąć pod nim wiązkę do

No i udało się... po niecałym roku Świnia jeździ o własnych siłach   video-1596126712.mp4

Posted Images

1 minutę temu, skwaro napisał:

Tyle że podałem Ci modele zaprojektowane przez japońskie firmy i produkowane tylko w Japonii nie w Chinach :P

Nie muszą być produkowane w Chinach. 

 

Zresztą Rota jest z Filipin.

 

Nawiasem serio myślisz, że by im się nie dobierali do zadu gdyby mogli? To nie jest w końcu firma krzak, tylko spore przedsiębiorstwo, jest z czego zdzierać kary.

Link to post
Share on other sites
Teraz, Vercy napisał:

Nie muszą być produkowane w Chinach. 

 

Zresztą Rota jest z Filipin.

 

Nawiasem serio myślisz, że by im się nie dobierali do zadu gdyby mogli? To nie jest w końcu firma krzak, tylko spore przedsiębiorstwo, jest z czego zdzierać kary.

Wiem skąd jest Rota, wiem też że żadna z tych firemek nie sprzedaje w Japonii bo ma podrobione certyfikaty VIA/JWL i byłyby rozjechane w sądzie w JP. Zresztą kiedyś sprawdzałem bazę VIa i Roty tan nie było, co wprost mówi że certyfikaty też podrabiali. Nie wiem jak jest z nimi teraz. Ale że prawo międzynarodowe praktycznie uniemożliwia sciganie takich podróbek jeśli nie mają logo to nikt ich nie sciga. Natomiast było parę głośnych spraw o podrabiane felgi BBSa z logo. Mimo że niczym się nie różniły od podrobek Dare bez logo, sprzedawanych legalnie. 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, skwaro napisał:

Wiem skąd jest Rota, wiem też że żadna z tych firemek nie sprzedaje w Japonii bo ma podrobione certyfikaty VIA/JWL i byłyby rozjechane w sądzie w JP. Zresztą kiedyś sprawdzałem bazę VIa i Roty tan nie było, co wprost mówi że certyfikaty też podrabiali. Nie wiem jak jest z nimi teraz. Ale że prawo międzynarodowe praktycznie uniemożliwia sciganie takich podróbek jeśli nie mają logo to nikt ich nie sciga. Natomiast było parę głośnych spraw o podrabiane felgi BBSa z logo. Mimo że niczym się nie różniły od podrobek Dare bez logo, sprzedawanych legalnie. 

Akurat Rota od lat 70 jest dostawcą na rynkach azjatyckich w tym Japonii, między innymi dla Chryslera, czy producentem dla Enkei, mają co trzeba mieć, i to raczej nie od dziś.

 

Jesteś pewny tego co piszesz? Skąd takie info? 

 

 

 

Edit: na szybko znalazłem że Kosei oferowane w ofercie JDM są z zakładów Rota...

Edited by Vercy
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Poza tym sam proces projektowania ani trochę nie ma się do ceny finalnej takiej felgi. I proszę od razu bez tekstu "poczytaj sobie". Po prostu tak jest. Oczywiście, proces ten jest niezwykle ważny, kosztowny tez. Ale ni proces projektowania, ni lepsza jakość nie sprawia, że komplet felg zamiast 4, 5 czy nawet 6k kosztował 20. Gdzie jest ta różnica? W marży. Topowe marki wyrobiły sobie opinie, a teraz mogą sobie pozwolić na podniesienie marży. 

Oczywiście - Felgi są doskonale wykonane, ale to właśnie marża jest główną częścią ceny sprzedaży, czy dla nas zakupu - bo tutaj mówimy o produktach zdecydowanie premium.

Podtrzymując tradycje niespamu - właśnie wypucowałem Glebacy od stóp do głów, gotowe czeka schowane na jutro! 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Danko napisał:

Poza tym sam proces projektowania ani trochę nie ma się do ceny finalnej takiej felgi. I proszę od razu bez tekstu "poczytaj sobie". Po prostu tak jest. Oczywiście, proces ten jest niezwykle ważny, kosztowny tez. Ale ni proces projektowania, ni lepsza jakość nie sprawia, że komplet felg zamiast 4, 5 czy nawet 6k kosztował 20. Gdzie jest ta różnica? W marży. Topowe marki wyrobiły sobie opinie, a teraz mogą sobie pozwolić na podniesienie marży. 

Oczywiście - Felgi są doskonale wykonane, ale to właśnie marża jest główną częścią ceny sprzedaży, czy dla nas zakupu - bo tutaj mówimy o produktach zdecydowanie premium.

Podtrzymując tradycje niespamu - właśnie wypucowałem Glebacy od stóp do głów, gotowe czeka schowane na jutro! 

Ale wiesz o tym że Rota ma jedne z największych zakładów projektowych i zdaje się największe na świecie zakłady testowe?

 

Kope innych firm wozi do nich felgi na testy... I kupuje u nich usługi projektowe...

 

Już nie mówiąc, że muszą każdą felgę przeprojektować pod konkretny stop, weź sobie dowolna felgę roty i firmy z której "zerżnęli" felgi nie będą takie same. 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

 

Po złożeniu motoru 2,5 na nowych gratach 

5kkm od wymiany na docelowy Valvoline 5W40, zużycie oleju zero :bowdown:

Wiedz że coś się dziejeB)

 

IMG_20200820_154419_resized_20200821_075124852.jpg

  • Like 7
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

@Vercyno więc właśnie...

Jak powstało TE37, to jak ktoś chciałby zrobić taki wzór felgi albo podobny to obecnie ju z góry skazana ta firma będzie na oskarżenia o podrabianie. 

Z jednej strony wzorów felg jest mnóstwo i jest czym się bawić. 

Z drugiej - jest ktoś chce zrobić felgę 6 ramienną, to te ramiona muszą być tak rozmieszczone...

Link to post
Share on other sites

Słuchajcie i tak się nie dogadacie ;)

W każdym środowisku/grupie (np. właściciele psów, kolekcjonerzy zegarków, itd.) część osób nie widzi sensu w kupowaniu oryginałów/oryginalnych wzorów, a część nie dopuszcza możliwości kupienia podróbki/kopii/stylizacja.

Jedna strona drugiej nie przekona ;)

 

Ja uznałem, że pakowanie TE37SL do lanosa jest ponad mój budżet i rozsądek, a wsadzenie zamiast tego Roty Grid byłoby dla jakąś formą pozerstwa. Wybrałem kompletnie inny wzór.

 

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites

Chyba racja. Każdy ma swoje przekonania po prostu.. Nie narzucajmy sobie nic ;)

Co do pozerstwa jeszcze - to właśnie zależy, czego ktoś szuka. Czy chce wzór, bo jest znany i każdy pomyśli wow, droga felga, a może po prostu wzór mu się podoba i chce go mieć na aucie, a czy to rays, czy rota czy JR to mu już tak nie robi 

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Danko napisał:

Co do pozerstwa jeszcze

To ja wyjaśnię, że chodziło mi o "pozerstwo" w tym sensie, że źle bym się czuł "wewnętrznie" jeżdżąc na zamienniku.

 

Dla mnie na przykład wszystkie felgi tzn. multi-PCD są brzydkie z automatu :biglol:

Edited by MDsuperstar
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Przyczepiłem jakiś czas temu oryginalny znaczek na nie oryginalną klapę.

Należy mi się chłosta czy odrazu do lochu ? :coffee:

 

B36573C5-84CA-4E6B-AB20-4205C40A4FC4.jpeg

  • Like 4
  • Haha 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, MDsuperstar napisał:

Wracając do ważnych tematów. On ma już te 5 do setki czy nadal czekamy?

A Ty już zszyłeś odbyt po tym jak Ci pękł? :)

Edited by Infra
  • Haha 6
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Yaros napisał:

Zrobiłem zaślepki kierunkowskazów

 

IMG_20200820_183828.thumb.jpg.357c594417fbd6383b8bbdecbf8b19dc.jpg

 

Zajebiste, gdzie można dostać? :)

Link to post
Share on other sites

Aha czyli czekamy :biglol:

 

Swoją drogą jak na osobę 45+ i ojca, to charakteryzujesz się wysoką kulturą osobistą - tak trzymaj :ok:

Edited by MDsuperstar
  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, MDsuperstar napisał:

Aha czyli czekamy :biglol:

 

Swoją drogą jak na osobę 45+ i ojca, to jestem pod coraz większym wrażeniem Twojej kultury osobistej - tak trzymaj :ok:

Ja mam 38 i również jestem ojcem i tak samo chylę czoła Twojej konsekwencji przywalania się do mnie :) Kulturę zachowuję dla tych, którzy na nią zasługują - zapytaj @Panzerpferd i innych, z którymi się znam :)

I tak, ma 5 do sety i buduję dalej, żeby było poniżej <przytul>

Edited by Infra
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Infra napisał:

A Ty już zszyłeś odbyt po tym jak Ci pękł czy jeszcze musisz na kontrole do szpitala chodzić? :)

Uwaga przypomnienie :To jest forum motoryzacyjne nie proktologiczne. Swoje inne niż motoryzacyjne zainteresowania trzymamy dla siebie.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 2
  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Vercy napisał:

Akurat Rota od lat 70 jest dostawcą na rynkach azjatyckich w tym Japonii, między innymi dla Chryslera, czy producentem dla Enkei, mają co trzeba mieć, i to raczej nie od dziś.

 

Jesteś pewny tego co piszesz? Skąd takie info? 

 

 

 

Edit: na szybko znalazłem że Kosei oferowane w ofercie JDM są z zakładów Rota...

Nie wiem skąd masz takie info ale to kompletnie nie pasuje z tym, co kiedyś wyszukiwałem.  Po pierwsze - Rota jako marka jest dużo młodsza, a firma-właściciel Roty istnieje od 1976 jako dostawca felg dla różnych filipińskich firm, firma handlowa a nie producent felg. Tym się zajęli dużo później. Producentem dla Enkei nie są, Enkei produkuje felgi w 19 fabrykach na całym świecie, ma też fabrykę na Filipinach. Wrzuć sobie adresy w google maps, sama fabryka Enkei na Filipnach jest większa niż cała fabryka Roty, zresztą siedziba labolatorium testowego Enkei też jest większa niż cała fabryka Roty. Więc jakim cudem miałby tak być jak piszesz? Enkei, potentat na tym rynku produkujący 25 milionów felg rocznie (!) w swoich fabrykach oddałoby produkcję czy testy jakiejś firemce z Filipin? Przecież to się kompletnie nie klei.

 

Piszesz że mają największe na świecie zakłady testowe, gdzie one się mieszczą? Bo to co piszą o swojej siedzibie to jeden budynek.

 

Kosei twierdzi że wszystkie ich felgi są produkowane  w Japonii, mają swoją fabrykę, też o wiele większą niż cała siedziba Roty. Gdzie niby Rota ma ta swoją fabrykę produkującą felgi dla innych? Gdzie ma siedzibę buira projektowego, niby największą na świecie, skoro siedziba Enkei Engineering w Japonii też jest większa niż cała siedziba Roty. Daj jakieś źródła tych informacji bo nic mi tutaj nie pasuje w tym co piszesz.

 

Tu masz link z głównymi siedzibami Enkei:

https://www.enkei.co.jp/corporate/overview/group/

 

Tu listę ich lokalizacji:

https://enkei.com/about/

 

A tu lokalizacja Roty:

https://www.yellow-pages.ph/business/philippine-aluminum-wheels-inc

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...