Jump to content

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


Recommended Posts

  • Replies 17.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przewietrzyłem świnkę, pies się wybiegał i z kobitą posprzątaliśmy trochę las.  

Z grubsza poskładałem serducho GT-ka (podkreślam "z grubsza" bo zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia - m. in. kolektor tylko chwycony lekko na śrubach bo muszę jeszcze pociągnąć pod nim wiązkę do

No i udało się... po niecałym roku Świnia jeździ o własnych siłach   video-1596126712.mp4

Posted Images

10 godzin temu, rosaskc napisał:

Cicho tam, odczepcie się :P

 

Zazdrośni jesteście, bo wiecie, że walczę o tytuł najładniejszej Nubiry na forum ;)

Ale jaja, nie słyszałem jeszcze lepszego żartu w tym roku:biglol:

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, rosaskc napisał:

Cicho tam, odczepcie się :P

 

Zazdrośni jesteście, bo wiecie, że walczę o tytuł najładniejszej Nubiry na forum ;)

Ale jaja, nie słyszałem jeszcze lepszego żartu w tym roku:biglol:

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sredniaq napisał:

To są Team Dynamics czy jakieś BBS'y czy jeszcze coś innego?

Rota Formula, kopia felgi BBS z wersji S402 Legacy (lub Impreza S203). Byly produkowane na rynek US w rozmiarze Subaru 5x100, 56.1 tylko przez jeden rok. Zbieralem je "po świecie" po jednej sztuce przez jakiś czas :P.

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, mattipk napisał:

Uuuuu, super!! @Yaros były jakieś problemy przy montażu? Pasowała wiązka czy jakieś dodatkowe kable tam są potrzebne?

Wtyczki są inne więc trzeba wszystko ciąć i dokładać 4 dodatkowe przewody do każdego lusterka (po dwa do kierunkowskazów i do składania lusterek) plus przełącznik składania lusterek.

 

5 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Też o tym myślałem. Dużo kombinowania z podciągnięciem kabli do kierunków? Może zrobisz jakiś DIY?:)

Kable ciągnąłem od manetki kierunkowskazów, niby nie skomplikowane bo wystarczą po dwa przewody do każdego lusterka ale strasznie upierdliwe jest przeciąganie przewodów przez peszle między drzwiami a budą. Niestety nie robiłem żadnej dokumentacji i lutowałem kabelki na bieżąco na podstawie serwisówek przedlifta i polifta. 

 

3 godziny temu, skwaro napisał:

Najbrzydsza rzecz z polifta, lusterka z busa :P Ble, psie i fuj :D

I ja się w pełni z tym zgadzam :biglol:, przedliftowe mają ładniejszy kształt i dodają lekkości tej budzie przez co nie wygląda jak typowy SUV/crossover , co jest na plus. Sporo jeżdżę dostawczakami i przyzwyczaiłem się do większych lusterek więc poświęciłem wygląd na rzecz wygody, starość nie radość. Oryginalne lusterka leżą wypucowane w pudełku więc zawsze mogę do nich wrócić w jakieś 10 minut.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, BelegUS napisał:

Tyle starań dla podróbek?

To bardziej cierpliwość. Ori BBSów raczej nie zakładałbym do Daily :P. A oryginalna Rota za frakcje ceny BBS, czemu nie. Auto świetnie się prowadzi na tym rozmiarze. 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Orear napisał:

Chłop się chciał pochwalić to się loża szyderców zebrała. :biglol:

W każdym domu, nawet najfajniejszym musi być kibel ;)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, R4RE napisał:

oryginalna Rota

 

Sorki, aż mi się przypomniał ten dowcip:

- Zacna rolka, mordo! To Dżapanrejsingi?!

- Nie no, co ty, ziomek! ORYGINALNA ROTA.

https://i.pinimg.com/originals/8e/94/46/8e9446b22b443ff4762c89d04ea6acb2.jpg

 

2 godziny temu, R4RE napisał:

Ori BBSów raczej nie zakładałbym do Daily

To chyba w daily powinno się mieć solidne felgi?

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, skwaro napisał:

Fajny oksymoron :)

Są też chińskie, nie polecam :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

 

12 minut temu, BelegUS napisał:

 

Sorki, aż mi się przypomniał ten dowcip:

- Zacna rolka, mordo! To Dżapanrejsingi?!

- Nie no, co ty, ziomek! ORYGINALNA ROTA.

https://i.pinimg.com/originals/8e/94/46/8e9446b22b443ff4762c89d04ea6acb2.jpg

 

A propos modelu Roty z powyższego mema,

moje pierwsze Legacy wciąż jeździ na Rota Boost (już 8 lat, +90k mil). Obecny właściciel nie ma do nich żadnych zastrzeżeń.

pdwschPL2.jpg.caf1ce06b5192a1fd6b7df488f8d189e.jpg

 

20 minut temu, BelegUS napisał:

 

To chyba w daily powinno się mieć solidne felgi?

A ja myślałem, że w rajdówkach.

Raczej jeżdże przepisowo, daily to tylko 2.5 N/A :D

 

Wracając do tematu wątku. Daily dostał trochę nowej gumy i metalu:

 

DSC_4923_copy_774x1376.jpg

DSC_4927_copy_1376x774.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Infra napisał:

 

NAKLEJKI :wub:

Nie tylko naklejki. Te czarne sti są z aluminium ;)

Edited by abecer
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, BelegUS napisał:

 

Sorki, aż mi się przypomniał ten dowcip:

- Zacna rolka, mordo! To Dżapanrejsingi?!

- Nie no, co ty, ziomek! ORYGINALNA ROTA.

https://i.pinimg.com/originals/8e/94/46/8e9446b22b443ff4762c89d04ea6acb2.jpg

 

To chyba w daily powinno się mieć solidne felgi?

Śmieszne jest że ludzie mówią jakie felgi są dobre przez pryzmat marki... miałem różne koła. Oz, bbs, enkei,  itd każda się gięła w taki sam sposób na tej samej drodze... (robiłem autem 60 tyś rocznie, aktualnie coś około 30-40 tyś). Co najciekawsze to najlepiej znosiły dziury felgi z niskiej półki typu ronal, alutec, itd a najgorzej Oz... A teraz kupiłem znienawidzone nowe Roty g-force, tak będę jeździł w subaru na tym złomie... :upside-down-face_1f643-small:

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, niebieski708 napisał:

Śmieszne jest że ludzie mówią jakie felgi są dobre przez pryzmat marki... miałem różne koła. Oz, bbs, enkei,  itd każda się gięła w taki sam sposób na tej samej drodze... (robiłem autem 60 tyś rocznie, aktualnie coś około 30-40 tyś). Co najciekawsze to najlepiej znosiły dziury felgi z niskiej półki typu ronal, alutec, itd a najgorzej Oz... A teraz kupiłem znienawidzone nowe Roty g-force, tak będę jeździł w subaru na tym złomie... :upside-down-face_1f643-small:

Nie chodzi i jakość (chociaż jak podrabiasz kute felgi z lanego alu to i tak nie ma szans być taka sama, a nawet porównywalna) tylko o sam fakt podrabiania. 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, niebieski708 napisał:

A teraz kupiłem znienawidzone nowe Roty g-force, tak będę jeździł w subaru na tym złomie... :upside-down-face_1f643-small:

ja na roty założyłem ATki :D 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, skwaro napisał:

Nie chodzi i jakość (chociaż jak podrabiasz kute felgi z lanego alu to i tak nie ma szans być taka sama, a nawet porównywalna) tylko o sam fakt podrabiania. 

To fakt, ale zobacz... najtańsze podróby mają praktycznie płaskie felgi. Lepsza podróba (jak np rota) jest w stanie zrobić wklęsłą felgę, gdzie potrzebny jest bardzo dobry materiał... 3/4 aut jeździ lub jest wypuszczane z fabryki na odlewanych kołach. 

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, niebieski708 napisał:

znienawidzone nowe Roty g-force

O co chodzi ogólnie z rotami? i z g-force? mam Roty G-Force, bardzo ladne, lekkie i fajne :)

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, niebieski708 napisał:

To fakt, ale zobacz... najtańsze podróby mają praktycznie płaskie felgi. Lepsza podróba (jak np rota) jest w stanie zrobić wklęsłą felgę, gdzie potrzebny jest bardzo dobry materiał... 3/4 aut jeździ lub jest wypuszczane z fabryki na odlewanych kołach. 

Tyle że odlewane felgi są projektowane jako odlewane, a kute jako kute, z tego powodu mają mniej materiału, cieńsze ramiona, itd bo wytrzymałość kutego alu jest większa. Jak zrobisz wzór zaprojektowany jako kute z odlewu to nie ma szans żeby spełniały wymagania. W przypadku podrób odlewanych felg jest szansa że zachowasz wytrzymałość, tyle że najczęściej właśnie podrabiane są drogie kute felgi bo każdy chce mieć przysłowiowego "Rolexa", nie ważne, że ze stadionu...

Link to post
Share on other sites

Niektórzy tutaj mają ciekawą definicję podróbki. ;) Rota to Rota - firma istnieje i ma się dobrze. Podobnie jak JR - robią wzory mocno, ekhm, "inspirowane" wzorami innych felg. W żadnym miejscu Rota nie pisze, że sprzedaje felgę OZ. To by była podróba. ;) A tak? Smartfony też są do siebie łudząco podobne - nikt nie zarzuca ich producentom, że wszystkie są "podróbką" pierwszego ajfona. Skoro padł przykład zegarków... środowisko ich posiadaczy odróżnia "Rolnixy" (mam tu na myśli ordynarne podróby, często z nazwą Rolex na tarczy) od jakichś powiedzmy Invict, które są również "inspirowane" designem Rolexów. 

 

niebieski708 dobrze napisał, że w ofercie każdej marki trafiają się lepsze i gorsze felgi - pękać potrafi także high-end. Sam byłem sceptycznie nastawiony do jakichś tam JR, ale wieloletnie obserwacje z forum MX-5 dowodzą, że te felgi nie są tak złe, za jakie postrzegano je kiedyś. Może poprawiła się jakość wykonania? 

 

Edit: tak sobie myślę, że z definicji podróbka jest imitacją czegoś, no ale już dobra tam. :P  Mam nadzieję, że mimo wszystko mój przekaz jest jasny. ;)

Edited by Hookie
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...