Jump to content

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


Recommended Posts

6 minut temu, koziolek napisał:

Ha ha , wyobraź sobie że jeżdżące forki są zazdraszczane częściej niż NIE jeżdżące forki :P

Poza tym wypraszam sobie, jeździ. Szczególnie z górki!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 16.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przewietrzyłem świnkę, pies się wybiegał i z kobitą posprzątaliśmy trochę las.  

Z grubsza poskładałem serducho GT-ka (podkreślam "z grubsza" bo zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia - m. in. kolektor tylko chwycony lekko na śrubach bo muszę jeszcze pociągnąć pod nim wiązkę do

No i udało się... po niecałym roku Świnia jeździ o własnych siłach   video-1596126712.mp4

Posted Images

Nowe felgi, nowe opony, kapcie z IV założone do III:)

 

Wygląda godziwie!!!

IMG_0908.jpeg

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, pianchi napisał:

Nowe felgi, nowe opony, kapcie z IV założone do III:)

U warsztacie robiłeś? Jeśli tak, to ryzykant z ciebie. ;)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, suberet napisał:

U warsztacie robiłeś? Jeśli tak, to ryzykant z ciebie. ;)

Nie ma ryzyka nie ma zabawy, Ja 2 dni czekałem z tymi felami na termin, wiesz jaka to męka była...

 

PS: pozdrowienia z zagranicy hehehehe

Edited by pianchi
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Odebrałem auto z serwisu.

Rozrząd, pompa, filtry, olej, regulacja luzów, świece. Jeszcze wyszło kilka rzeczy, ale to na spokojnie następnym razem :)

Link to post
Share on other sites

Zrobiłem eksperyment i założyłem do sedana wzmocnione sprężyny na tył, zanabyte drogą kupna od @frisco

wymiana.thumb.jpg.3752ac10f41ba8512e7363b262901691.jpg

 

A tu zdjęcia przed i po:

kyb.thumb.jpg.17e4c524c23f4ceff1b879c957668ef2.jpg

lejs.thumb.jpg.a7ae5734b475ba8433297de5d078e246.jpg

lejs_1.thumb.jpg.fa56e8da5b1131cda0565b421139ba15.jpg

 

Niestety trochę za wysoko poszło, najlepszy byłby jakiś kompromis, tak ze 2cm w górę od ori, chyba zastanowię się nad dystansami.

A może ktoś wie, jakie springi zamontować, żeby nie poszło aż tak wysoko?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, raci napisał:

Niestety trochę za wysoko poszło, najlepszy byłby jakiś kompromis, tak ze 2cm w górę od ori, chyba zastanowię się nad dystansami.

A może ktoś wie, jakie springi zamontować, żeby nie poszło aż tak wysoko

 

Wydaje się wyżej niż u mnie faktycznie, ale trochę powinny zejść po ułożeniu. Nie masz tam jakiejś tulei dodanej przypadkiem? Ile to cm od podłoża do rantu?

Link to post
Share on other sites
51 minut temu, frisco napisał:

 

Wydaje się wyżej niż u mnie faktycznie, ale trochę powinny zejść po ułożeniu. Nie masz tam jakiejś tulei dodanej przypadkiem? Ile to cm od podłoża do rantu?

 

No właśnie jeszcze nie jeździłem po montażu, także może troszeczkę przysiądzie, ale wydaje mi się, że nie na tyle, ile bym chciał. Zresztą, planuje trochę tak pojeździć i zobaczyć jak to się sprawuje.

Nie mierzyłem wysokości od podłoża, mogę później zmierzyć, ale na oko widać, że jest za wysoko, tulei żadnych nie mam, zwykły Bilstein B6.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:

Przejechałeś się nim po opuszczeniu ? ;) 

Jeśłi przejechanie 5 metrów się liczy, to tak :D

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, raci napisał:

Jeśłi przejechanie 5 metrów się liczy, to tak :D

 

LPG załóż, będzie w sam raz :D

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Pan Dziedzic napisał:

Trzeba więcej by zawieszenie popracowało i mogło się ułożyć.

 

Tak, zdaję sobie z tego sprawę, pojeżdżę chwilę może poźniej, szczególnie po progach zwalniających, żeby sobie troszkę wszystko popracowało i zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

40 minut temu, 555marcin napisał:

 

LPG załóż, będzie w sam raz :D

Worek cementu taniej wyjdzie :D

Link to post
Share on other sites

@raci po południu sprawdzę jak to wyglądało u mnie jeśli chodzi konkretnie o wysokość. Mam to gdzieś w garażu zapisane. Tak czy inaczej trzeba pojeździć żeby się ułożyło.

Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, raci napisał:

Worek cementu taniej wyjdzie :D

Znaczy co, zalejesz wnękę koła zapasowego:biglol:?

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, radek311989 napisał:

Znaczy co, zalejesz wnękę koła zapasowego:biglol:?

 

Kolejny kreatywny sposób na walkę z rdzą w Subaru:)

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, frisco napisał:

 

Kolejny kreatywny sposób na walkę z rdzą w Subaru:)

Taaa, a później będzie, że nasi tu byli, ze artyści czy inne inżyniery :biglol:

Link to post
Share on other sites
51 minut temu, frisco napisał:

 

Kolejny kreatywny sposób na walkę z rdzą w Subaru:)

Najlepszy, przynajmniej nie będzie dalej korodował :biglol:

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, raci napisał:

Zrobiłem eksperyment i założyłem do sedana wzmocnione sprężyny na tył, zanabyte drogą kupna od @frisco

wymiana.thumb.jpg.3752ac10f41ba8512e7363b262901691.jpg

 

A tu zdjęcia przed i po:

kyb.thumb.jpg.17e4c524c23f4ceff1b879c957668ef2.jpg

lejs.thumb.jpg.a7ae5734b475ba8433297de5d078e246.jpg

lejs_1.thumb.jpg.fa56e8da5b1131cda0565b421139ba15.jpg

 

Niestety trochę za wysoko poszło, najlepszy byłby jakiś kompromis, tak ze 2cm w górę od ori, chyba zastanowię się nad dystansami.

A może ktoś wie, jakie springi zamontować, żeby nie poszło aż tak wysoko?

 

Rzuć okiem jak to u mnie wyszło :)

Sory ale u Ciebie nie wygląda to dobrze :/

 

https://forum.subaru.pl/topic/42089-sprężyny-legacy-iv-siedzi-tył/?do=findComment&comment=2815407

 

 

 

Screenshot_20200409-183019_Chrome.jpg

Edited by bikeman1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, frisco napisał:

@raci po południu sprawdzę jak to wyglądało u mnie jeśli chodzi konkretnie o wysokość. Mam to gdzieś w garażu zapisane. Tak czy inaczej trzeba pojeździć żeby się ułożyło.

 

U mnie przy oponie 215/45/18 - równe 67 cm od podłoża do rantu (w osi piasty), bez lpg. Na pewno nie masz tam dystansu?

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bikeman1 napisał:

Rzuć okiem jak to u mnie wyszło :)

Sory ale u Ciebie nie wygląda to dobrze :/

Wiem, że dobrze nie wygląda :D, albo nie wyglądało. Zrobiłem małą rundkę po okolicy, kilka progów zaliczyłem, jest lepiej. Myślę, że jak jeszcze pojeżdżę załadowanym, to troszkę przysiądzie.

1.thumb.jpg.73d8e142fce96d7f2a4c3366836165fe.jpg

2.thumb.jpg.e03aa842138a0e9c8f6ed8188759dc19.jpg

Póki co zostają wzmocnione, jakoś specjalnie nie zauważyłem zmniejszenia komfortu, poza tym ja siedzę z przodu :D

 

A co do pomiarów, to według metodologii (+/- 5mm można spokojnie przyjąć za błąd, zatankowany pod korek, 2 foteliki z tyłu, bagażnik pusty):

opona - nadkole: 50mm (tutaj ciężko jakoś sensownie to zmierzyć)

podłoże - nadkole (opona 215/50R17) - 680mm

oś - nadkole (tak mierzą w serwisówce) - 375mm

 

serwisowka.thumb.png.ae538e3ff39627be197366fb8470aa11.png

Niestety nie mam takich danych dla spec.b a według ogólnych danych technicznych jest wyższy od wersji standardowej o 20mm

 

@frisco Póki co jest ok, dzięki za springi :)

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...