Jump to content
zaki79

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

Recommended Posts

Podsunąłeś mi pomysl na miejsce dla suba w przyszłości ci, dzięki :biglol:
Jak chcesz, mogę Ci odsprzedać maskownicę i mocowanie głośnika

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie te schowki maja chyba nieco inny kształt niestety 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam wątpliwości co do sztywności tej rozpórki jednak budowa kielichów w legacy mk IV jest taka że:
kielichy posiadają użebrowanie przetłoczenie przy otworach montażowych. można podłożyć podkładki u mnie montowałem bez podkładek być może popełniłem błąd... 
Kręciłem to z momentem ok 20-30NM, być może obsada na kielichy jest wykonana z innego materiału jak pręt...
całość jednak sprawiała wrażenie organoleptyczne dobre, spawy naprawdę ładne a materiał to nie profil zimnowalcowany
Tytan to bardzo dobry materiał jednak jest to jednocześnie twardy ale kruchy materiał z pewnością by się tak nie odkształcił lecz podzielił się na kawałki
Wiem jak wyglądają kielichy w Legacy. Rozpórka nie ma prawa się odkształcać, jak to robi to jest z szajsmetalu a rozpórka nie ma prawa działać. I nie wiem co musiałbyś zrobić żeby tytanowa pękła, prędzej kielichy pogniesz

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, czekker napisał:

Wymieniona folia w tylnych drzwiach - było tak:

 

IMG_20200217_163649071_HDR.jpg

 

IMG_20200217_163708979_HDR.jpg

 

Teraz jest tak:

 

IMG_20200218_152334204_HDR.jpg

 

IMG_20200218_152347849_HDR.jpg

 

Procentowo z ile na ile zmieniłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, radek311989 napisał:

Procentowo z ile na ile zmieniłeś?

 

Nie wiem ile było wcześniej, bo folia na tej szybie była zmieniana na szybko jeszcze przez sprzedającego auto (2 lata temu) i pewnie też dlatego zaczęła odłazić..

 

Teraz poprosiłem, żeby postarali się dopasować do pozostałych szyb - na zewnątrz jest OK, od środka na moje oko jest chyba minimalnie ciemniejsza, ale ujdzie :rolleyes:

Tak czy inaczej, o ile dobrze odczytuję odręczne zapiski, teraz jest Maxuel HPX 5%.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, czekker napisał:

 

Tak czy inaczej, o ile dobrze odczytuję odręczne zapiski, teraz jest Maxuel HPX 5%.

 

Na pewno wygląda na bardziej "klarowną" :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrawo rozpórka STI jest rzeźbiona idealnie pod kielichy?  Materiał o którym piszesz zapewnia o wiele większy współczynnik sztywności od stali.

Według mnie choć mogę się mylić krajowa rozpórka spełnia swoją rolę i nie jest tylko i wyłącznie ozdobą. dla mnie takie elementy powinny mieć śruby do regulacji napięcia (tyczy się to szczególnie prętów wykonanych ze stali) zniweluje to wady materiału.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrawo rozpórka STI jest rzeźbiona idealnie pod kielichy?  Materiał o którym piszesz zapewnia o wiele większy współczynnik sztywności od stali.
Według mnie choć mogę się mylić krajowa rozpórka spełnia swoją rolę i nie jest tylko i wyłącznie ozdobą. dla mnie takie elementy powinny mieć śruby do regulacji napięcia (tyczy się to szczególnie prętów wykonanych ze stali) zniweluje to wady materiału.
 
 
Zobacz tutaj jak jest skonstruowana fabryczna rozpórka z tytanu:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.subaru.pl/topic/108191-rozp%C3%B3rka-tytan-sti-genome-legacy-bl5bp5/&share_tid=108191&share_fid=56227&share_type=t&link_source=app

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładnie. pogrubione ścianki podoba mi się:) produkt krajowy przy tym wygląda nieco gorzej...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrawo rozpórka STI jest rzeźbiona idealnie pod kielichy?  Materiał o którym piszesz zapewnia o wiele większy współczynnik sztywności od stali.
Według mnie choć mogę się mylić krajowa rozpórka spełnia swoją rolę i nie jest tylko i wyłącznie ozdobą. dla mnie takie elementy powinny mieć śruby do regulacji napięcia (tyczy się to szczególnie prętów wykonanych ze stali) zniweluje to wady materiału.
 
 
Jak montowałem swoją rozpórkę w imprezie gh konieczne było podniesienie auta, inaczej nie dało się założyć na śruby, więc śruba regulacji nie jest niezbędna

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dłubu, dłubanie, będzie dwieściełosimdziesiont panie!

 

 

engine1.jpg

engine2.jpg

engine3.jpg

engine4.jpg

engine5.jpg

  • Like 3
  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze widzę pękniętą rurę dolotu do turbo na przedostatniej fotce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, skwaro napisał:

Dobrze widzę pękniętą rurę dolotu do turbo na przedostatniej fotce?

nie wiem, bardziej się silnikowi przyglądałem, turbawkę na szybko cyknąłem bo do niej wrócimy za chwilę dopiero :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Infra napisał:

nie wiem, bardziej się silnikowi przyglądałem, turbawkę na szybko cyknąłem bo do niej wrócimy za chwilę dopiero :)

Sprawdź koniecznie bo pęknięcie w tym miejscu może zaszkodzić poważnie silnikowi, będzie ciągnął lewe powietrze niezmierzone przez przepływkę, w efekcie za wysoki AFR i nawet kaboom

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, skwaro napisał:

Sprawdź koniecznie bo pęknięcie w tym miejscu może zaszkodzić poważnie silnikowi, będzie ciągnął lewe powietrze niezmierzone przez przepływkę, w efekcie za wysoki AFR i nawet kaboom

Majster odbudowuje silnik śrubka po śrubce, wszystko jest czyszczone a jak coś nie gra to od razu wymieniane na nowy OEM. Dlatego to tyle trwa. Jak się otworzy maskę to ma być efekt O KUR.... :D Wczoraj dobierałem BOVa, będzie Bailey.

Oczywiście dzięki za podpowiedź z rurą, przekażę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana tulej w wahaczach na czerwone poli rozpoczęte.

f81c39ec23679f8f410675bf7925302b.jpg

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobione! .:thumbup:

Infra, wisisz browara za przekładkę.
 

BB52A58F-99AE-4EA1-99FE-574207C95AE1.jpeg

Edited by _scooby_
  • Like 1
  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dzixd said:

Wymiana tulej w wahaczach na czerwone poli rozpoczęte.

f81c39ec23679f8f410675bf7925302b.jpg

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu
 

Daj znać jaki rezultat. Myślę o tym samym zabiegu tylko że na tył w swoim Outback'u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nic nie przekładam w Legacy, wypruwam i wpycham do Forka.

Update: silnik gotowy :D

engineready.jpg

  • Like 3
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Syn Adama napisał:

Daj znać jaki rezultat. Myślę o tym samym zabiegu tylko że na tył w swoim Outback'u.

Ja od paru miesiecy mam cały tyl na czerwonych strongflexach i póki co jestem zadowolony. Zwykle tuleje poddały się przez gwint

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robię z forka więźniarkę 113687c4945544684c31aca9df43bbb1.jpg4d1c3dc9a05e6c5c9864040da1aed61c.jpg

Taptane Tapatalkiem

  • Like 9
  • Haha 3
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, koziolek napisał:

Robię z forka więźniarkę emoji41.png

 

Wczoraj w nocy tego szukałem :D skąd masz i z czego? :) Trzeba wkręcać w plastiki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam projektowałem, wycięte laserem z blachy alu 2 mm.
Mocowane wkrętami do plastików.


Taptane Tapatalkiem

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
co to za materiał?
fajny patent:)
Blacha alu 2 mm, cięte laserem.

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...