Jump to content
zaki79

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

Recommended Posts

6 godzin temu, koziolek napisał:

Zamiast zmiany zegarów trzeba było przełożyć silniki od zepsutych wskaźników.
Przekładałem z angola wskaźnik poziomu paliwa i działa jak nowy.emoji41.png

Taptane Tapatalkiem
 

Przystąpiłem do sekcji starego licznika i utknąłem na zdjęciu wskazówek temp i poziomu paliwa. Czy możesz napisać w jaki sposób je zdjąłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przystąpiłem do sekcji starego licznika i utknąłem na zdjęciu wskazówek temp i poziomu paliwa. Czy możesz napisać w jaki sposób je zdjąłeś?
Dwie łyżki od herbaty

Taptane Tapatalkiem

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, koziolek napisał:

Zamiast zmiany zegarów trzeba było przełożyć silniki od zepsutych wskaźników.
Przekładałem z angola wskaźnik poziomu paliwa i działa jak nowy.emoji41.png

Taptane Tapatalkiem
 

Udało się, licznik rozebrany na części pierwsze. Czy u Ciebie wskaźnik paliwa był całkiem padnięty, czy pokazywał złe wartości? Bo u mnie wskaźniki działały ale pokazywały złe wartości. I teraz zastanawiam się czy winowajcą nie jest jakiś uszkodzony element na płytce licznika (w pasacie takie objawy dawał padnięty stabilizator napięcia w liczniku), czy jednak to wina samych wskaźników i ich silniczków. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak dzięki inspiracji kolegi koziolek stary licznik z oryginalnym przebiegiem z bebechami z nowego wrócił na swoje miejsce i wszystko działa :yahoo:. Nie ma to jak niedzielne popołudnie z subarkiem :)

IMG_20200119_164236.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, VEC napisał:

bardzo ładny kolorek! Jakiś kod/nazwa? :)

Niestety nie znam kodu - kolor wybrałem z już pomalowanych felg, na pewno jest to ciemny, metaliczny i grafitowy- na żywo jeszcze ładniej się prezentuje !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Udało się, licznik rozebrany na części pierwsze. Czy u Ciebie wskaźnik paliwa był całkiem padnięty, czy pokazywał złe wartości? Bo u mnie wskaźniki działały ale pokazywały złe wartości. I teraz zastanawiam się czy winowajcą nie jest jakiś uszkodzony element na płytce licznika (w pasacie takie objawy dawał padnięty stabilizator napięcia w liczniku), czy jednak to wina samych wskaźników i ich silniczków. 
Gratulacje, nie jest to jakoś strasznie skomplikowane, aby wskazówki zostały założone poprawnie.
U mnie wskaźnik pokazywał ciągle full.

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, koziolek napisał:

Gratulacje, nie jest to jakoś strasznie skomplikowane, aby wskazówki zostały założone poprawnie.
U mnie wskaźnik pokazywał ciągle full.

Taptane Tapatalkiem
 

Poszedłem deczko inną drogą  i przełożyłem cały segment ze wskaźnikami od temp i paliwa bez demontażu wskazówek (mniejsza szansa na przypadkowe uszkodzenie czegoś). Patent z łyżeczkami przetestowałem na uszkodzonych wskaznikach. W każdym razie wszystko działa. Dzięki za podpowiedzi :thumbup:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I całe szczęście, kalibracja jest upierdliwa po demontażu wskazówek.

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, koziolek napisał:

kalibracja jest upierdliwa po demontażu wskazówek.

Możesz rozwinąć temat?

Kiedyś niepotrzebnie ściągałem wskazówki do przelutowania zimnych lutów i trochę miałem problem z ustawieniem obrotomierza i wydaje mi się że wskazówka nie chodzi tak jak powinna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę sobie szybciej pojechałem.Zabawne jest postawienie znaka 60 na malutkiej fałdce na A4 ,a znaka  z ograniczeniem nie ma na A4 pod Wrockiem gdzie na fałdach asfalt/beton wywala auta .

og.jpg

Edited by hemi112
  • Like 1
  • Haha 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, hemi112 napisał:

Trochę sobie szybciej pojechałem.Zabawne jest postawienie znaka 60 na malutkiej fałdce na A4 ,a znaka  z ograniczeniem nie ma na A4 pod Wrockiem gdzie na fałdach asfalt/beton wywala auta .

og.jpg

Na A1 Pyrzowice- Gliwice masz takie wertepy że szkoda gadać i zamiast to naprawiać to postawili znak do 100 czy 110 i myślą że  problem wertepów zniknął

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporządkowałem kolekcję miniŚwinek i powiesiłem w końcu flagę SWRT :)

 

  • Like 2
  • Haha 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standard Forkowy, podświetlenie przycisków naprawiłem.

IMG_20200120_050326.jpg

Edited by yaroz
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, yaroz napisał:

Standard Firmowy, podświetlenie przycisków naprawiłem.

IMG_20200120_050326.jpg

Wow :wub: robi robotę :D jakie tam żarówki wchodzą? Szybka akcja czy jest trochę grzebania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ledy R3/t3, 5 zielonych, 2 pomarańczowe. Na pierwszy rzut oka akcja szybka, ale tylko na pierwszy. Pierwszy problem to taki że oprawki ledów minimalnie były większe od gniazd w przyciskach, a z racji tego że przy ledech ważna jest polaryzacja + - to jak nie trafisz z polaryzacją to LED nie zaświeci, to trzeba wyciągać, a bez pensety ciężko jest tego Leda wyciągnąć. Mi udało się za pierwszym razem tylko z 2 ledami:biglol:. Musiałem rozwiercić (wiertło fi 9 )gniazda żarówek w przyciskach aby łatwiej było wyciągnąć. 

Najgorzej jest z przyciskiem spryskiwaczy lamp, tam jest inny system, trzeba rozebrać przycisk i w środku jest taka gumeczka z żarówką. Starą wyciągasz i wkładasz Leda, którego musisz wcześniej wyciągnąć z oprawki. Z szybkiej akcji zrobiło się z ok 2godzin:D.

Narzędzia: penseta, "plastikowe łyżki do ściągania tapicerek" do wyciągnięcia przycisków, stoicka cierpliwość :biglol:

 

Tu masz wątek o tym

 

Edited by yaroz
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, yaroz napisał:

Standard Forkowy, podświetlenie przycisków naprawiłem.

IMG_20200120_050326.jpg

Ciekawe że przeciwmgłowe przód tak świecą w pół. U mnie też jest taki efekt, a miast pomarańczowych mam czerwone :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dziś zmieniłem wewnętrzną osłonę przegubu na lewej tylnej półosi, ale tak się zmęczyłem, że nawet nie chce mi się zdjęcia wstawiać.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wkładałeś dedykowaną czy tą z termoplastu rozciągliwą jak inne zabezpieczenia:D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Syn Adama napisał:

A ja dziś zmieniłem wewnętrzną osłonę przegubu na lewej tylnej półosi, ale tak się zmęczyłem, że nawet nie chce mi się zdjęcia wstawiać.

O i super że sobie poradziłeś, gratuluję:applause:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, SubaruLPG said:

wkładałeś dedykowaną czy tą z termoplastu rozciągliwą jak inne zabezpieczenia:D

 

Dedykowana Nipparts. Koszt 40zł, więc za mało, żeby oszczędzać biorąc pod uwagę ilość roboty. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Się pochwalę, Świnka dostała się do kalendarza Subaru Lifestyle :) Jakbyś ktoś życzył, to wbijać na ich profil FB.

 

pig w kalendarzu.jpg

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umylem, odkurzulem, nawoskowalem, wypolerowałem lampy tył przód, porobilem zaprawki przy klamkach...aha i zerwałem naklejki reklamowe ;)

20200121_151109.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.01.2020 o 23:07, niebieskiultras napisał:

Na A1 Pyrzowice- Gliwice masz takie wertepy że szkoda gadać i zamiast to naprawiać to postawili znak do 100 czy 110 i myślą że  problem wertepów zniknął

Ja ostatnio jak tam jechałem to prawie pawia puściłem, a ledwo 140 na szafie było

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Oktan napisał:

140 na szafie było

Przy odpowiednim zawieszeniu zryty asfalt się wyrównuje powyżej 180kaemha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Fala napisał:

Przy odpowiednim zawieszeniu zryty asfalt się wyrównuje powyżej 180kaemha :D

Przy 195 nie czuć tych uskoków :ph34r::biglol:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...