Jump to content
zaki79

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

Recommended Posts

6 minut temu, Danko napisał:

Czy to nie jest też tak, że w aucie w takim wieku lakier po kodzie może być inny? Czynniki atmosferyczne itp powodują minimalne zmiany barwy, przez co niby ten sam kolor nieco odstaje.. Poprawcie jeśli się mylę. 

I tak i nie, przykład VW srebrny LA7W jak fabryczny lakier to nawet na golfa 4 pasuje z kodu, natomiast fiaty prawie każde a w szczególności pomarańczowe i czerwone strasznie płowieją i nie jest możliwe po kodzie (mówię o systemie baza+bezbarwny) także bardzo wiele zależy od tego co fabrycznie zostało nałożone jakie bezbarwny z jaką ochroną UV, na to niestety wpływu nie mamy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

LA7W robię w 90 procentach odcień przez GR, W STANDOHYD'zie :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, mio1 napisał:

LA7W robię w 90 procentach odcień przez GR, W STANDOHYD'zie :-)

My robimy zazwyczaj GR na skodę, reszta w podstawie Basislack:P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tylko dodam od siebie że 'blue mica' to ciężki lakier do malowania na ostro, tym bardziej na autach uprzednio malowanych..

A w temacie Babcia nr 2 dostała koła zimowe ;)

IMG_20200111_223802.jpg

Edited by Oktan
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mio1 napisał:

tzw cieniowanie.

Zazwyczaj wygląda to gorzej niż bez cieniowania sąsiedniego elementu, tym bardziej jeżeli mamy oryginalny lakier na elemencie który będzie cieniowany,  a i potem przy sprzedaży będzie marudzenie że 2 elementy lakierowane a nie jeden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś bawiłem się w mały remont zawieszenia tył w moim Legacy IV i jestem załamany jakością zamienników a konkretnie ich dokładnością wymiarową wykonania.

Jednych tulei nie da się wprasować ponieważ są w za dużym nad wymiarze (trzeba obrabiać tuleje aby weszły)  z kolei inne są zrobione w wymiarze niemal identycznym do otworu w wahaczu (wahacz dolny poprzeczny) i aby auto mogło wyjechać na drogę trzeba korzystać z technik druciarstwa... montaż i demontaż tulei odbywa się w palcach :krecka_dostal:

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okleiłem w barwy firmowe :)

 

 

20200114_143758.jpg

 

 

20200114_143817.jpg

 

 

20200114_143826.jpg

Edited by bikeman1
  • Like 1
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.01.2020 o 19:14, SubaruLPG napisał:

Dziś bawiłem się w mały remont zawieszenia tył w moim Legacy IV i jestem załamany jakością zamienników a konkretnie ich dokładnością wymiarową wykonania.

Jednych tulei nie da się wprasować ponieważ są w za dużym nad wymiarze (trzeba obrabiać tuleje aby weszły)  z kolei inne są zrobione w wymiarze niemal identycznym do otworu w wahaczu (wahacz dolny poprzeczny) i aby auto mogło wyjechać na drogę trzeba korzystać z technik druciarstwa... montaż i demontaż tulei odbywa się w palcach :krecka_dostal:

Nie lepiej oddać "bo nie pasują" i kupic inne? Parę miesięcy temu cały tył z poliure kupiłem strongflexa I wszystko ładnie pasuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowiuśkie boszówki będą wycierały szybę od dziś

@TOMA52 dzięki :thumbup:

Od realizacji zamówień wszelakich jesteś niezawodny 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hop w górę :D 62C08D69-713B-4A90-9D90-9325FC65233B.thumb.jpeg.b80c3cf4b0829e5bcc4344f0f99067cf.jpeg

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od Forka ?

Ile cm. poszła dupcia w górę ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś wymiana oleju w napędzie. 

Wyszło nie wiadomo co i z kiedy, a wszedł Motul Gear 300. 

Różnica zaskakująca. Wszystkie biegi pięknie wchodzą i wybierak przestał wibrować. Żałuję, że dopiero teraz się za to wziąłem i ciekaw jestem czy przełoży się to zauważalnie na spalanie.

 

33333.thumb.jpg.e69e556fb4ae7a1a13de9b5f75342ef9.jpg

2222.thumb.jpg.87d5bccf9a671bff59938057bc6669d4.jpg

1111.thumb.jpg.241150e81f7d63ff97d19aa974c9da5f.jpg

 

Tej mazi trochę dużo.

 

20200115_221143.thumb.jpg.5281f3acf02bc1642aaad064c616dc8e.jpg

 

I na koniec niespodzianka z rozerwaną osłoną przegubu.

Dużo zabawy, żeby samemu to wymieniać?

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Syn Adama napisał:

Dziś wymiana oleju w napędzie. 

Wyszło nie wiadomo co i z kiedy, a wszedł Motul Gear 300. 

Różnica zaskakująca. Wszystkie biegi pięknie wchodzą i wybierak przestał wibrować. Żałuję, że dopiero teraz się za to wziąłem i ciekaw jestem czy przełoży się to zauważalnie na spalanie.

 

33333.thumb.jpg.e69e556fb4ae7a1a13de9b5f75342ef9.jpg

2222.thumb.jpg.87d5bccf9a671bff59938057bc6669d4.jpg

1111.thumb.jpg.241150e81f7d63ff97d19aa974c9da5f.jpg

 

Tej mazi trochę dużo.

 

20200115_221143.thumb.jpg.5281f3acf02bc1642aaad064c616dc8e.jpg

 

I na koniec niespodzianka z rozerwaną osłoną przegubu.

Dużo zabawy, żeby samemu to wymieniać?

 

Cześć, jak pierwszy raz robisz to trochę może czasu zejść, natomiast jeżeli przegub jest dobry to wymyć dokładnie, nowy smar i osłona, jeżeli nie to naprawdę proponuję ori używkę (cała półoś) lub nowy ori, zamienniki są baaardzo średniej jakości:angry:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Od Forka ?

Ile cm. poszła dupcia w górę ??

Tak od Forka ;) 

Dzisiaj zmierzę ile poszło w górę :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem rozpórkę :yahoo:

20200116_124341.jpg

20200116_124409.jpg

  • Like 11
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegląd w Karravagonie na kolejny rok ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Założyłem rozpórkę :yahoo:

20200116_124341.jpg

20200116_124409.jpg

Czemu ta rozpórka służy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, KPR napisał:

Czemu ta rozpórka służy?

Wzmocnienie pomiędzy kielichami zawieszenia, zasadne bardzo przy twardym zawieszeniu, w seryjnym aucie nie zaszkodzi, nie da w nim za wiele ale z pewnością nie pogorszy nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu przy twardym zawieszeniu? To nie chodzi też o ogólne usztywnienie nadwozia w zakrętach, które w jakimś tam stopniu ugina się pod naprezeniami? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest takie potrzebne to czemu tego nie ma w standardzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, KPR napisał:

Jak jest takie potrzebne to czemu tego nie ma w standardzie?

 

W niektorych autach jest (zazwyczaj w tych nastawionych na bardziej agresywna jazde ;) )

 

P.S. zeby sztywna byla furka, w aucie musi byc rozporka (czy jakos tak :mrgreen: )

 

Moje rozporki, zalozone jakis czas temu

 

 

20190914_165858.jpg

20190724_212147.jpg

Edited by eddie_gt4
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, KPR napisał:

Jak jest takie potrzebne to czemu tego nie ma w standardzie?

STi specC miało w standardzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Ile cm. poszła dupcia w górę ??

5-6 cm ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...