Jump to content
zaki79

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

Recommended Posts

5 godzin temu, aplam13 napisał:

Dzięki za radę, będę próbować:thumbup:

Jak będziesz potrzebował pomocy to wal na PW. :D

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozbyłem się naklejek na tylnych szybach.

e065d89a118c31864e9a5534385c322f.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomalowałem zimowe felgi :D

 

20200111_153321_1.thumb.jpg.4ff25f04247ce19da52ffc454adb3edb.jpg20200112_144140.thumb.jpg.2c6d0950e0131d0bdee3563f3e3fdace.jpg

  • Like 10
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Bonless napisał:

Pomalowałem zimowe felgi :D

 

20200111_153321_1.thumb.jpg.4ff25f04247ce19da52ffc454adb3edb.jpg20200112_144140.thumb.jpg.2c6d0950e0131d0bdee3563f3e3fdace.jpg

Jednak brązowo złoty brokat nie pasował? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znów jakieś żelastwo montowałem :)a39f0bc00dec874d817a7b3eb6e6102a.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Oktan napisał:

Jednak brązowo złoty brokat nie pasował? ;)

No próbowałem ale jakoś nie mogłem się przekonać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Bonless napisał:

No próbowałem ale jakoś nie mogłem się przekonać ;)

Masz foto jak wyglądało?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda wczoraj , ale w końcu znalazłem trochę czasu aby umyć nawoskować i posprzątać Blobika.

Jedynie drażni mnie inny odcień na tylnej klapie po lakierowaniu. Lakiernik gdzieś popełnił błąd i trzeba będzie coś z tym zrobić.I telefon zmienić bo zdjęcia marne ;)

20200112_140537.thumb.jpg.9270a3c3169e52ff9e8367f05a9e348d.jpg20200112_144627.thumb.jpg.5fe599d1606194b26f2d46eb5b7372bd.jpg20200112_140603.thumb.jpg.4fab0991fa88e8a3d9eafa98f1a9775d.jpg20200112_144613.thumb.jpg.aa91640108ab4906ee7f36936ee02a75.jpg20200112_140625.thumb.jpg.c03ed65cf296913db8302acfc8e55526.jpg

Edited by tedimy99
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, thomson0073 napisał:

Masz foto jak wyglądało?

W tym poście masz foto jak to wyglądało:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, tedimy99 napisał:

Jedynie drażni mnie inny odcień na tylnej klapie po lakierowaniu

Lakier dobierany po kodzie z tabliczki, czy komputerowo "z klapki wlewu paliwa"? 

Jak nabijałem puszkę spray, po kodzie z tabliczki lakier idealny, jak lakiernik dobrał komputerowo z klapki wlewu paliwa-lakier jaśniejszy, i to widać na aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, yaroz napisał:

Lakier dobierany po kodzie z tabliczki, czy komputerowo "z klapki wlewu paliwa"? 

Jak nabijałem puszkę spray, po kodzie z tabliczki lakier idealny, jak lakiernik dobrał komputerowo z klapki wlewu paliwa-lakier jaśniejszy, i to widać na aucie.

Właśnie nie zapytałem, ale mają swoją mieszalnię. W innej mieszalni lakierów , gdzie podjechałem pani podeszła z wzornikami lakieru i przyłożyła do karoserii kartonik z 02C i pasował do całej karoserii tylko nie do klapy :biglol:. Powiedziała ,że problem może być nie w źle dobranym lakierze a w kolorze podkładu ,ponieważ baza 02C bardzo słabo kryje i potem takie efekty. Komu tu wierzyć? Tak czy siak klapa do poprawy choć samo lakierowanie jest perfekt, tylko ten inny odcień:(.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, tedimy99 napisał:

I telefon zmienić bo zdjęcia marne ;)

 

Następnym razem spróbuj przeczyścić najpierw obiektyw:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, tedimy99 napisał:

Właśnie nie zapytałem, ale mają swoją mieszalnię. W innej mieszalni lakierów , gdzie podjechałem pani podeszła z wzornikami lakieru i przyłożyła do karoserii kartonik z 02C i pasował do całej karoserii tylko nie do klapy :biglol:. Powiedziała ,że problem może być nie w źle dobranym lakierze a w kolorze podkładu ,ponieważ baza 02C bardzo słabo kryje i potem takie efekty. Komu tu wierzyć? Tak czy siak klapa do poprawy choć samo lakierowanie jest perfekt, tylko ten inny odcień:(.

Cześć, podkład ma bardzo duże znaczenie, powinno się dawać jaki zaleca producent lakieru mieszanego (DuPont - 7 kolorów podkładów tzw VS, Standox - 3 kolory), jak będzie nie taki jak trzeba to albo krycie bardzo do kitu i trzeba więcej lakieru lub później kolor ciemniejszy/jaśniejszy;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, aplam13 napisał:

Cześć, podkład ma bardzo duże znaczenie, powinno się dawać jaki zaleca producent lakieru mieszanego (DuPont - 7 kolorów podkładów tzw VS, Standox - 3 kolory), jak będzie nie taki jak trzeba to albo krycie bardzo do kitu i trzeba więcej lakieru lub później kolor ciemniejszy/jaśniejszy;)

No właśnie. A mam pytanie; matowiąc ten ,który jest obecnie ,czyli zbliżony do oryginału może zostać i stanowić właściwy pod 02C. Czy np. 02C wymaga ciemniejszego podkładu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na obecny  lakier nie trzeba kłaść podkładu, jest to doskonały "podkład "pod nowy lakier.Lakiernik powinien przed lakierowaniem zrobić natrysk próbny na blaszce kontrolnej.

Wtedy wiedziałby jaki ma lakier , czy dobry , za jasny , czy za ciemny.

Edited by mio1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla pewności daj mi chwilę zaraz zobaczę na bazach standox, ale ogólnie może zostać, wystarczy zmatowić i położyć nową warstwę, tylko musi dobrze pokryć, nie wykluczajmy również tego że lakier również sam w sobie może być zbyt jasny ale delikatną różnicę jest się w stanie zniwelować sposobem lakierowania (bardziej na mokro lub bardziej na sucho);)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg baz opracowanych przez Standox podkład powinien być zwykły szary pod ten kolor, podkreślam przy bazach standox!;)

lakier perłowy w częstych przypadkach słabo lubi kryć niestety, a tutaj perły jest sporo

 

@mio1 bardzo dobrze pisze, tylko mało komu się chce takie natryski próbne robić niestety:(

Edited by aplam13
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli w lakierni nie znają koloru , to niestety trzeba robić natryski próbne.Zwłaszcza przy lakierowaniu elementów poziomych, w lakierowaniu elementów pionowych niektóre niedoskonałości w odcieniu można "zgubić" poprzez lakierowanie elementów sąsiednich poprzez tzw cieniowanie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję . Lakier dobiorę chyba u tej pani co sprawdzałem i pasował z wzornika. Trzeba tylko lakiernika poszukać takiego ,któremu by się chciało to polakierować tak ,aby na błotniki nie wjeżdżać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuje jechac do lakierni która ma własny mieszalnik i uczulic szefa na kolor, pogadaj z nim o natryskach próbnych i odpowiednim dobraniu koloru. Nie kupój lakieru na własna rekę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tedimy99 napisał:

Dziękuję . Lakier dobiorę chyba u tej pani co sprawdzałem i pasował z wzornika. Trzeba tylko lakiernika poszukać takiego ,któremu by się chciało to polakierować tak ,aby na błotniki nie wjeżdżać ;)

A tak zapytam, nie chcesz błotników ruszać bo ori, czy tak po prostu?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma potrzeby lakierowania błotników, trzeba dobrze dobrać lakier, jest to możliwe tylko trzeba poświęcić temu trochę czasu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, mio1 napisał:

Nie ma potrzeby lakierowania błotników, trzeba dobrze dobrać lakier, jest to możliwe tylko trzeba poświęcić temu trochę czasu.

I mieć doświadczenie z takim lakierowaniem gdzie czasem trzeba

 

18 minut temu, aplam13 napisał:

wystarczy zmatowić i położyć nową warstwę, tylko musi dobrze pokryć, nie wykluczajmy również tego że lakier również sam w sobie może być zbyt jasny ale delikatną różnicę jest się w stanie zniwelować sposobem lakierowania (bardziej na mokro lub bardziej na sucho)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, mio1 napisał:

Nie ma potrzeby lakierowania błotników, trzeba dobrze dobrać lakier, jest to możliwe tylko trzeba poświęcić temu trochę czasu.

Kolejna sprawa jest jeszcze taka, że zależy u jakiego "lakiernika" się wykonuje ową usługę. Moje skromne doświadczenie podpowiada mi, że lakiernik który maluje element za 350-450zl nigdy nie zrobi tego dobrze. 

Ja aktualnie noszę się z zamiarem polakierowania zderzaków przód tył, od obitych kamykow itp i chce to wykonać w Radomiu w Toyocie u Romanowskiego. Podobno super dobierają kolor, szkoleni lakiernicy, profesjonalne komory....koszt za dwa zderzaki jakieś 1.600zl brutto. Zobaczymy czy usługa będzie znacząco na lepszym poziomie. A może ktoś tam już coś lakierował? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to nie jest też tak, że w aucie w takim wieku lakier po kodzie może być inny? Czynniki atmosferyczne itp powodują minimalne zmiany barwy, przez co niby ten sam kolor nieco odstaje.. Poprawcie jeśli się mylę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...