Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wątpliwości co do sztywności tej rozpórki jednak budowa kielichów w legacy mk IV jest taka że:
kielichy posiadają użebrowanie przetłoczenie przy otworach montażowych. można podłożyć podkładki u mnie montowałem bez podkładek być może popełniłem błąd... 
Kręciłem to z momentem ok 20-30NM, być może obsada na kielichy jest wykonana z innego materiału jak pręt...
całość jednak sprawiała wrażenie organoleptyczne dobre, spawy naprawdę ładne a materiał to nie profil zimnowalcowany
Tytan to bardzo dobry materiał jednak jest to jednocześnie twardy ale kruchy materiał z pewnością by się tak nie odkształcił lecz podzielił się na kawałki
Wiem jak wyglądają kielichy w Legacy. Rozpórka nie ma prawa się odkształcać, jak to robi to jest z szajsmetalu a rozpórka nie ma prawa działać. I nie wiem co musiałbyś zrobić żeby tytanowa pękła, prędzej kielichy pogniesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radek311989 napisał:

Procentowo z ile na ile zmieniłeś?

 

Nie wiem ile było wcześniej, bo folia na tej szybie była zmieniana na szybko jeszcze przez sprzedającego auto (2 lata temu) i pewnie też dlatego zaczęła odłazić..

 

Teraz poprosiłem, żeby postarali się dopasować do pozostałych szyb - na zewnątrz jest OK, od środka na moje oko jest chyba minimalnie ciemniejsza, ale ujdzie :rolleyes:

Tak czy inaczej, o ile dobrze odczytuję odręczne zapiski, teraz jest Maxuel HPX 5%.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrawo rozpórka STI jest rzeźbiona idealnie pod kielichy?  Materiał o którym piszesz zapewnia o wiele większy współczynnik sztywności od stali.

Według mnie choć mogę się mylić krajowa rozpórka spełnia swoją rolę i nie jest tylko i wyłącznie ozdobą. dla mnie takie elementy powinny mieć śruby do regulacji napięcia (tyczy się to szczególnie prętów wykonanych ze stali) zniweluje to wady materiału.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrawo rozpórka STI jest rzeźbiona idealnie pod kielichy?  Materiał o którym piszesz zapewnia o wiele większy współczynnik sztywności od stali.
Według mnie choć mogę się mylić krajowa rozpórka spełnia swoją rolę i nie jest tylko i wyłącznie ozdobą. dla mnie takie elementy powinny mieć śruby do regulacji napięcia (tyczy się to szczególnie prętów wykonanych ze stali) zniweluje to wady materiału.
 
 
Zobacz tutaj jak jest skonstruowana fabryczna rozpórka z tytanu:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.subaru.pl/topic/108191-rozp%C3%B3rka-tytan-sti-genome-legacy-bl5bp5/&share_tid=108191&share_fid=56227&share_type=t&link_source=app
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrawo rozpórka STI jest rzeźbiona idealnie pod kielichy?  Materiał o którym piszesz zapewnia o wiele większy współczynnik sztywności od stali.
Według mnie choć mogę się mylić krajowa rozpórka spełnia swoją rolę i nie jest tylko i wyłącznie ozdobą. dla mnie takie elementy powinny mieć śruby do regulacji napięcia (tyczy się to szczególnie prętów wykonanych ze stali) zniweluje to wady materiału.
 
 
Jak montowałem swoją rozpórkę w imprezie gh konieczne było podniesienie auta, inaczej nie dało się założyć na śruby, więc śruba regulacji nie jest niezbędna

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Infra napisał:

nie wiem, bardziej się silnikowi przyglądałem, turbawkę na szybko cyknąłem bo do niej wrócimy za chwilę dopiero :)

Sprawdź koniecznie bo pęknięcie w tym miejscu może zaszkodzić poważnie silnikowi, będzie ciągnął lewe powietrze niezmierzone przez przepływkę, w efekcie za wysoki AFR i nawet kaboom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, skwaro napisał:

Sprawdź koniecznie bo pęknięcie w tym miejscu może zaszkodzić poważnie silnikowi, będzie ciągnął lewe powietrze niezmierzone przez przepływkę, w efekcie za wysoki AFR i nawet kaboom

Majster odbudowuje silnik śrubka po śrubce, wszystko jest czyszczone a jak coś nie gra to od razu wymieniane na nowy OEM. Dlatego to tyle trwa. Jak się otworzy maskę to ma być efekt O KUR.... :D Wczoraj dobierałem BOVa, będzie Bailey.

Oczywiście dzięki za podpowiedź z rurą, przekażę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tulej w wahaczach na czerwone poli rozpoczęte.

f81c39ec23679f8f410675bf7925302b.jpg

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Syn Adama napisał:

Daj znać jaki rezultat. Myślę o tym samym zabiegu tylko że na tył w swoim Outback'u.

Ja od paru miesiecy mam cały tyl na czerwonych strongflexach i póki co jestem zadowolony. Zwykle tuleje poddały się przez gwint

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...