Skocz do zawartości

Subaru Forester 2009 - wyłączenie poduszki pasażera


panewka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

potrzebuję super pilnie informacji odnośnie możliwości odłączenia przedniej poduszki powietrznej w Foresterze MY2009 - czy da się to zrobić i ewentualnie jak.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam,

krzyś

 

Poszukaj w archiwum, ale z tego co pamiętam, szukasz bezpiecznika i go wyciągasz, ale jednocześnie coś jeszcze odłączasz no i klapa :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Chciałem odświeżyć wątek. Interesuje mnie w modelu z 2001 roku. Podejrzewam że tak samo jak w 09.

Pomocy. Z tyło jak mała sama siedzi to jeżdżę na sygnale. Tylko szyber okno otworzyć i gaz do dechy;)

Poważnie ważna sprawa!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest czujnik obciążenia na przednim fotelu pasażera - jak syn (36kg) siedzi na przednim siedzeniu i używa "siedziska od fotelika" to poduszka pasażera jest wyłączona.

Tak przynajmniej informuje mnie wyświetlacz - i mam nadzieję, że tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest czujnik obciążenia na przednim fotelu pasażera - jak syn (36kg) siedzi na przednim siedzeniu i używa "siedziska od fotelika" to poduszka pasażera jest wyłączona.

Tak przynajmniej informuje mnie wyświetlacz - i mam nadzieję, że tak jest.

 

 

36 kg to nie małe dziecko, nie wolałbyś by jednak ta poduszka mogła uratować mu życie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest czujnik obciążenia na przednim fotelu pasażera - jak syn (36kg) siedzi na przednim siedzeniu i używa "siedziska od fotelika" to poduszka pasażera jest wyłączona.

Tak przynajmniej informuje mnie wyświetlacz - i mam nadzieję, że tak jest.

 

 

36 kg to nie małe dziecko, nie wolałbyś by jednak ta poduszka mogła uratować mu życie?

 

Wolałbym, więc co proponujesz :?:

 

Podałem sytuację jako przykład, że wożenie dziecka w foteliku na przednim fotelu powoduje, że system sam rozłącza poduszkę i pojawia się stosowna informacja dla kierowcy na ekranie. Dlatego nie ma potrzeby dodatkowo jej wyłączać.

Jednak nigdy bym nie zamontował fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu w samochodzie, w którym nie można wyłączyć samodzielnie poduszki, a tak właśnie jest w foresterze 2009US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W europejskiej wersji tez jest cos w siedzeniu? Pierwsze slysze

 

Mata oporowa, wykrywająca nacisk. Rozwiązanie stosowane obecnie w wiekszości, jak nie we wszystkich samochodach.

Kiedyś jak to padało w fiatach symulowało się obecność, lub nieobecność pasażera odpowiednią opornością, jak w golfach brakujące poduszki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest czujnik obciążenia na przednim fotelu pasażera - jak syn (36kg) siedzi na przednim siedzeniu i używa "siedziska od fotelika" to poduszka pasażera jest wyłączona.

Tak przynajmniej informuje mnie wyświetlacz - i mam nadzieję, że tak jest.

 

 

36 kg to nie małe dziecko, nie wolałbyś by jednak ta poduszka mogła uratować mu życie?

 

Wolałbym, więc co proponujesz :?:

 

Skucha, nie wiem co sie da zrobić...

 

Podałem sytuację jako przykład, że wożenie dziecka w foteliku na przednim fotelu powoduje, że system sam rozłącza poduszkę i pojawia się stosowna informacja dla kierowcy na ekranie. Dlatego nie ma potrzeby dodatkowo jej wyłączać.

Jednak nigdy bym nie zamontował fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu w samochodzie, w którym nie można wyłączyć samodzielnie poduszki, a tak właśnie jest w foresterze 2009US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W europejskiej wersji tez jest cos w siedzeniu? Pierwsze slysze

 

Mata oporowa, wykrywająca nacisk. Rozwiązanie stosowane obecnie w wiekszości, jak nie we wszystkich samochodach.

Kiedyś jak to padało w fiatach symulowało się obecność, lub nieobecność pasażera odpowiednią opornością, jak w golfach brakujące poduszki ;)

 

 

Znaczy we forku jest? Chyba nie :)

 

Cos takiego mialem w volvo, ale to bylo tylko do sygnalizacji niezapietych pasow pasazera z przodu i tylu. Nie odwazyl bym sie ryzykowac i klasc fotelik na takie siedzenie. A co jesli waga dziecka by byla na granicy przelaczania i na nierownosciach poduszka by sie zalaczala? No chyba ze to jest jakis specjalny patent ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W europejskiej wersji tez jest cos w siedzeniu? Pierwsze slysze

 

Mata oporowa, wykrywająca nacisk. Rozwiązanie stosowane obecnie w wiekszości, jak nie we wszystkich samochodach.

Kiedyś jak to padało w fiatach symulowało się obecność, lub nieobecność pasażera odpowiednią opornością, jak w golfach brakujące poduszki ;)

 

 

Znaczy we forku jest? Chyba nie :)

 

Cos takiego mialem w volvo, ale to bylo tylko do sygnalizacji niezapietych pasow pasazera z przodu i tylu. Nie odwazyl bym sie ryzykowac i klasc fotelik na takie siedzenie. A co jesli waga dziecka by byla na granicy przelaczania i na nierownosciach poduszka by sie zalaczala? No chyba ze to jest jakis specjalny patent ;)

 

Podejrzewam że jest, w innym przypadku była by stacyjka czy inna możliwość wyłączenia poduchy, a tak jak posadzisz odpowiednia masę to wykrywa i włącza poduchę pasażera.

Zresztą w instrukcji do forków MY06 jest dopuszczone montowanie fotelika tylko na tylnym siedzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

miałem ten sam problem i kolega rozłączył mi kostkę od tej konkretnej poduszki i założył tam jakiś opornik. Na desce (przy uruchomionym silniku) nie świeci się kontrolka poduszki, co nie drażni oczu. Myślę, że to najprostszy sposób.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

miałem ten sam problem i kolega rozłączył mi kostkę od tej konkretnej poduszki i założył tam jakiś opornik. Na desce (przy uruchomionym silniku) nie świeci się kontrolka poduszki, co nie drażni oczu. Myślę, że to najprostszy sposób.

 

pozdrawiam

 

To jest jedyny sposób, bez wyłączenia błedem całego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
W dniu 26.07.2012 o 10:58, Arq napisał:

 

To jest jedyny sposób, bez wyłączenia błedem całego systemu.

W nieszczęśliwej sytuacji na drodze, za takie manewry w systemie bezpieczeństwa SRS, niestety jest prokurator.

Proponuję dwa razy przemyśleć takie zabiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, markiz napisał:

W nieszczęśliwej sytuacji na drodze, za takie manewry w systemie bezpieczeństwa SRS, niestety jest prokurator.

Proponuję dwa razy przemyśleć takie zabiegi.

Oczywiście, i za nie homologowane opony i każdy inny agro tuning. Skonsultowałeś to z jakimś prokuratorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2018 o 22:16, Arq napisał:

Oczywiście, i za nie homologowane opony i każdy inny agro tuning. Skonsultowałeś to z jakimś prokuratorem?

Z prokuratorem nie konsultowałem, bo nie miałem nigdy takiej potrzeby, ale w sytuacji kiedy dochodzi do wypadku śmiertelnego - ktoś musi odpowiedzieć..

Przypadek z przed kilku lat: rezystory w napinaczach pasów w mercedesie vito i osoba która "przerobiła" wystrzelone już wcześniej napinacze, z zarzutami..

Przypadek kolejny: "modyfikacja" pompy ABS w Iveco, po wypadku dostało się warsztatowi jak i diagnoście, który podbił na to badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...