Jump to content
Sign in to follow this  
conrade

Czy można kręcić subaru do wysokich obrotów.

Recommended Posts

Posiadam subaru od niedawna. Poprzedni właścicel zastosował swap silnika z 1.8 do 22 od subaru legacy outback, wycinając również katalizator, zostawiając jedynie goły dolot i stosując wydech końcowy Ultera. Czy kręcenie, podczas przyspieszania tej jednostki napędowej do 5.000-6000 obrotów jest bezpieczna, czy może się odbić negatywnie na silniku i lepiej obchodzić się z nią delikatniej?? Proszę o pomoc doświadczonych użytkowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz śmiało kręcić do 6 tysięcy. To nie diesel :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie o to mi chodziło. Bo wiadomo, że w samochodach takich jak np. Opel Astra 1.4 benzyna czy tym podobne, kręcenie do takich obrotów raczej szybko wykańcza jednostkę napędową. Chciałem wiedzieć jak jest w Subaru. Gdyż zauważyłem, że bardzo lubi on te obroty i bardzo fajnie się na nie wkręca, wydając przy tym piękny dźwięk jednostki boxer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie o to mi chodziło. Bo wiadomo, że w samochodach takich jak np. Opel Astra 1.4 benzyna czy tym podobne, kręcenie do takich obrotów raczej szybko wykańcza jednostkę napędową.
Obroty 5-6tyś. w żadnym silniku benzynowym nie wykańczają silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
raczej szybko wykańcza jednostkę napędową.

coo to znaczy raczej szybko i dlaczego miało by niszczyć 'jednostkę' ?

Może jak uległa zniszczeniu to była słaba jednostka :twisted: Taka naturalna selekcja :twisted::twisted:

Pytanie czy jest sens kręcić wolnego ssaka do końca, to nie honda, że szczyt momentu obrotowego masz 250obr przed odcinką ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o to, że wydaje mi się, że najlepiej przyspiesza jak zbienia się biegi 1-2-3 przy około 5.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze może ci się wydawać.

po to też zadałem pytanie:

Pytanie czy jest sens kręcić wolnego ssaka do końca, to nie honda, że szczyt momentu obrotowego masz 250obr przed odcinką ;)

 

pomuka prosie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do końca nie jest kręcony bo odcięcie ma wydaje mi się, że przy 6600 obr. Nie wiem, gdzie jest maksymalny moment obrotowy w tym silniku. Tylko zauważyłem, że bardzo ładnie się wkręca na 5.000 i czy dłuższa jazda i zmiana biegów przy takich obrotach nie wpłynie negatywnie na jednostkę napędową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dłuższa jazda i zmiana biegów przy takich obrotach nie wpłynie negatywnie na jednostkę napędową

dłuższa jazda na takich obrotach na pewno spowoduje wzrost ilości punktów we wszelkich programach lojalnościowych ze stacjach paliwowych, subarak jak nie był zabijany powinien przeżyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

conrade, nic się nie stanie, ale jak będziesz z takimi obrotami jeździł np. dłużej po autostradzie, to sprawdzaj częściej poziom oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niumen właśnie nawet ostatnio po przebyciu 900km dolałem około 75ml oleju. Najbardziej się obawiam tym cieknącym tylnym mostem, w mieście ciężko samemu sprawdzić poziom nie jadąc na warsztat. Ale pewnie niedługo będę się musiał wybrać zarówno z tym zawieszeniem jak i z tym cieknącym mostem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
po przebyciu 900km dolałem około 75ml oleju.

jakbyś dolał 750ml to by było coś ;)

 

wpadnij na spota, popatrzmy fachowymi oczkami wytkniemy błędy w sztuce...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kiedy jest planowany jakiś spot blisko warszawy. Chętnie bym się wybrał, porozmawiał i może ktoś technicznie pomógłby co należy naprawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To krecac pod 8000rpm powinienem miec juz przerazenie w oczach, czy jeszcze nie? ;)

 

(dobra dobra, tylko zartuje... z tym przerazeniem oczywiscie :) - zreszta te 8000 to i tak w moment sie nakreca :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
dłuższa jazda i zmiana biegów przy takich obrotach nie wpłynie negatywnie na jednostkę napędową

dłuższa jazda na takich obrotach na pewno spowoduje wzrost ilości punktów we wszelkich programach lojalnościowych ze stacjach paliwowych, subarak jak nie był zabijany powinien przeżyć.

 

Dłuższa jazda na takich obrotach na wysokich biegach może też poskutkować wzrostem ilości punktów w programie lojalnościowym o wdzięcznej nazwie "POLICJA" :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
To krecac pod 8000rpm powinienem miec juz przerazenie w oczach, czy jeszcze nie? ;)

 

Rka się tyle kręci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kręć do odcinki, na obrotach motór ma dopiero odpowiednie smarowanie.... :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rka się tyle kręci?

 

Seryjnie odcina przy okolo 8250 bodaj - przynajmiej wedlug obrotka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dłuższa jazda na takich obrotach na wysokich biegach może też poskutkować wzrostem ilości punktów w programie lojalnościowym o wdzięcznej nazwie "POLICJA" :mrgreen:

 

chyba że odcinasz na dwójce to możesz spokojnie jechać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chyba że odcinasz na dwójce to możesz spokojnie jechać

 

zalezy w jakim samochodzie :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
chyba że odcinasz na dwójce to możesz spokojnie jechać

 

zalezy w jakim samochodzie :mrgreen:

 

i na jakim ograniczeniu :D

80 / 40 to już parę punktów lojalnościowych :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh, w hondzie to od 6000obr dopiero jechać zaczyna:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...