Skocz do zawartości

Czy można kręcić subaru do wysokich obrotów.


conrade

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam subaru od niedawna. Poprzedni właścicel zastosował swap silnika z 1.8 do 22 od subaru legacy outback, wycinając również katalizator, zostawiając jedynie goły dolot i stosując wydech końcowy Ultera. Czy kręcenie, podczas przyspieszania tej jednostki napędowej do 5.000-6000 obrotów jest bezpieczna, czy może się odbić negatywnie na silniku i lepiej obchodzić się z nią delikatniej?? Proszę o pomoc doświadczonych użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodziło. Bo wiadomo, że w samochodach takich jak np. Opel Astra 1.4 benzyna czy tym podobne, kręcenie do takich obrotów raczej szybko wykańcza jednostkę napędową. Chciałem wiedzieć jak jest w Subaru. Gdyż zauważyłem, że bardzo lubi on te obroty i bardzo fajnie się na nie wkręca, wydając przy tym piękny dźwięk jednostki boxer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodziło. Bo wiadomo, że w samochodach takich jak np. Opel Astra 1.4 benzyna czy tym podobne, kręcenie do takich obrotów raczej szybko wykańcza jednostkę napędową.
Obroty 5-6tyś. w żadnym silniku benzynowym nie wykańczają silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej szybko wykańcza jednostkę napędową.

coo to znaczy raczej szybko i dlaczego miało by niszczyć 'jednostkę' ?

Może jak uległa zniszczeniu to była słaba jednostka :twisted: Taka naturalna selekcja :twisted::twisted:

Pytanie czy jest sens kręcić wolnego ssaka do końca, to nie honda, że szczyt momentu obrotowego masz 250obr przed odcinką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze może ci się wydawać.

po to też zadałem pytanie:

Pytanie czy jest sens kręcić wolnego ssaka do końca, to nie honda, że szczyt momentu obrotowego masz 250obr przed odcinką ;)

 

pomuka prosie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca nie jest kręcony bo odcięcie ma wydaje mi się, że przy 6600 obr. Nie wiem, gdzie jest maksymalny moment obrotowy w tym silniku. Tylko zauważyłem, że bardzo ładnie się wkręca na 5.000 i czy dłuższa jazda i zmiana biegów przy takich obrotach nie wpłynie negatywnie na jednostkę napędową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dłuższa jazda i zmiana biegów przy takich obrotach nie wpłynie negatywnie na jednostkę napędową

dłuższa jazda na takich obrotach na pewno spowoduje wzrost ilości punktów we wszelkich programach lojalnościowych ze stacjach paliwowych, subarak jak nie był zabijany powinien przeżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niumen właśnie nawet ostatnio po przebyciu 900km dolałem około 75ml oleju. Najbardziej się obawiam tym cieknącym tylnym mostem, w mieście ciężko samemu sprawdzić poziom nie jadąc na warsztat. Ale pewnie niedługo będę się musiał wybrać zarówno z tym zawieszeniem jak i z tym cieknącym mostem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dłuższa jazda i zmiana biegów przy takich obrotach nie wpłynie negatywnie na jednostkę napędową

dłuższa jazda na takich obrotach na pewno spowoduje wzrost ilości punktów we wszelkich programach lojalnościowych ze stacjach paliwowych, subarak jak nie był zabijany powinien przeżyć.

 

Dłuższa jazda na takich obrotach na wysokich biegach może też poskutkować wzrostem ilości punktów w programie lojalnościowym o wdzięcznej nazwie "POLICJA" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłuższa jazda na takich obrotach na wysokich biegach może też poskutkować wzrostem ilości punktów w programie lojalnościowym o wdzięcznej nazwie "POLICJA" :mrgreen:

 

chyba że odcinasz na dwójce to możesz spokojnie jechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...