Kical Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Nigdzie nie moge sie doczytac żeby był taki temat. Potrzebuje takie komputerek i znalazłem kilka autroniców sm4 i sm2. Ktos wie czym sie róznią? Czy lepsze coś podobnego apexi, aem itp?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autronic to chyba troche nie ta liga co Apexi - dalece wieksze mozliwosci zdaje sie. No i cenowa Nie to, zeby Apexi byl zly - przede wszystkim jest zdecydowanie bardziej plug and play (chociaz zdaje sie jest jakis model Autronica P'n'P tez) Najlepiej poszukac informacji technicznych na temat kazdego z nich, a jeszcze lepiej po zastanowieniu sie, czego szukamy. Nawiasem mowiac - bo wlasnie spojrzalem na model Twojego samochodu - Apexi nie robi do new age (nie jestem pewien, czy w ogole jeszcze robi PowerFC - mozliwe, ze juz zaprzestano produkcji). Powinny byc dostepne za to ecu SimTek do Twojego samochodu, ktore zbieraja dobre opinie, tylko chyba nikt jeszcze w Polsce tego n ie robil? Ale dlaczego nie mialby zrobic pierwszy raz. Ecu Solaris wygladaja na jeszcze lepsze pod wzgledem palety mozliwosci - ale tez juz tanie nie sa i cena chyba siega spokojnie ceny Autronica. Ale Solaris chyba jest plug'n'play - warto sprawdzic. Ale na codzien prawde mowiac chyba nie zastanawialbym sie za wiele, bo new age ma chyba wystarczajaco dobry komputer prosto z fabryki. Zwlaszcza, ze ostatnio OpenECU (ale tutaj trzeba sprawdzic kompatybilnosc) wprowadzilo szereg ciekawych funkcji, a EcuTek zapewne tez raczej w tyle pod tym wzgledem nie bedzie. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Nigdzie nie moge sie doczytac żeby był taki temat.Potrzebuje takie komputerek i znalazłem kilka autroniców sm4 i sm2. Ktos wie czym sie róznią? Podstawowa różnica pomiędzy SM2 i SM4 jest w generacji procesora, w SM4 jest nowszy i zdecydowanie szybszy. Poza tym główna różnica polega na tym że SM4 obsługuje AVCS (choć nie w każdym przypadku jak się okazuje) a SM2 nie ma takiej opcji. [ Dodano: Pią Sie 21, 2009 10:35 am ] Ale na codzien prawde mowiac chyba nie zastanawialbym sie za wiele, bo new age ma chyba wystarczajaco dobry komputer prosto z fabryki.Zwlaszcza, ze ostatnio OpenECU (ale tutaj trzeba sprawdzic kompatybilnosc) wprowadzilo szereg ciekawych funkcji, a EcuTek zapewne tez raczej w tyle pod tym wzgledem nie bedzie. Ecutec robi dla mnie program i w seryjnym ECU STI potrafią zrobić to wszystko co jest w wysokiej klasy SA i jeszcze więcej. Miałem wybór bardzo wysokiej klasy SA i modyfikowany seryjny ECU i zdecydowanie polecam drugie rozwiązanie - taniej i zdecydowanie lepiej. A jeśli koniecznie chcesz SA to polecam Autronic, Motec, Pectel. W poprzednim aucie miałem Autronica SMC czyli jeszcze starszy niż SM2 i bardzo byłem zadowolony - prosta obsługa, klarowny interface, fajne opcje i dobrze się go stroi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Dlatego chyba wlasnie nad zmiana ecu zastanawialbym sie jedynie w przypadku klasykowych silnikow - zwlaszcza tych, gdzie inaczej sie nie da postroic. Kwestia jakas moze byc ew. wybranie drogi maf-less - ale przeplywka w new age nie jest zdaje sie juz problemem, jakim byla w ostatnich rocznikach klasyka. A jeszcze jedna kwestia w przypadku zainteresowania SimTekiem - niestety nie ma mozliwosci zakupu przez prywatna osobe, zakupu musi dokonac tuner. Poza tym bardzo zgrabny ecu - ale znow kwestia, czy w przypadku new age ma to sens... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Kwestia jakas moze byc ew. wybranie drogi maf-less - ale przeplywka w new age nie jest zdaje sie juz problemem, jakim byla w ostatnich rocznikach klasyka. Kwestii tej też nie ma bo Ecutec robi mi opcję ominięcia MAF czyli zupełnie już jak SA :wink: Moim zdaniem tak jak mówisz SA ma sens tylko tam gdzie inaczej się nie da, a w STI da się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Kical, dokładnie jak pisze kruk- zastanów sie nad zostawieniem seryjnego sterownika a wzbogaceniem go o wszystkie mozliwości jakie daje ecutek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Kical, dokładnie jak pisze kruk- zastanów sie nad zostawieniem seryjnego sterownika a wzbogaceniem go o wszystkie mozliwości jakie daje ecutek zgadza sie, ale przy zakupie autronic na poziomie około 2-3kpln to też ciekawa opcja. Kruk wspomniał że sm2 nie współgra z AVCS co to?? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 avcs - zmienne fazy rozrzadu w wykonaniu Subaru. autronic sm4 przy tej cenie niewatpliwie bylby ciekawa opcja, ale mmimo to nie wiem czy jest sens sie szarpac z wiazka itp. Jest cos czego realnie Ci brakuje w oryginalnym ecu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 avcs - zmienne fazy rozrzadu w wykonaniu Subaru. autronic sm4 przy tej cenie niewatpliwie bylby ciekawa opcja, ale mmimo to nie wiem czy jest sens sie szarpac z wiazka itp. Jest cos czego realnie Ci brakuje w oryginalnym ecu? wszystkiego W evo miałem podtrzymanie turbo i kontrole startu fajna sprawa. Wiem że modyfikując seryjne ecu też mozna to uzyskac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Wiem że modyfikując seryjne ecu też mozna to uzyskac. ...i przy okazji pozwolic komputerowi informować nas o różnych błędach, a nie działac tylko tak jak sie go zaprogramuje (SA). zgadza sie, ale przy zakupie autronic na poziomie około 2-3kpln to też ciekawa opcja. SM4 za tyle nie kupisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 ale przy zakupie autronic na poziomie około 2-3kpln to też ciekawa opcja. SM4 to koszt 8-12tyś w zależności od opcji dodatkowych, kosztów montażu i miejsca zakupu.W evo miałem podtrzymanie turbo i kontrole startu fajna sprawa.Wiem że modyfikując seryjne ecu też mozna to uzyskac. Ja będę miał w seryjnym ECU pełne podtrzymanie turbo z kontrolą uchylenia przepustnicy, flat-shift, procedurę startową, kontrola boostu na każdym biegu, wyłączanie MAF i wiele innych - myślę że to Ci wystarczy :wink: a do tego masz wszystkie zalety seryjnego ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 wszystko wiem , dzieki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się