Jump to content

czujnik stukowy


stani
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. mam pewien problem od dłuszego czasu w moim subaru legacy 2,5 gt w wersji usa zapala się kontrolka chek-enge z powodu włanczania się czujnika stukowego.wymieniłem swiece na nowe kable zapłonowe i cewkę.zauważyłem ze chociaż kable są nowe nadal trochę iskrzą ale nie kopią. gdy silnik jest zimny to kontrolka czasem gasnie ale znów sie zapala gdy jest ciepły.potrzebuję wachowej rady.myslę żeby sprawdzić jeszcze rozrząd.

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo wymień czujnik i po problemie ewentualnie spróbuj oczyścić stary i pamiętaj że czujnik musi być dokręcony kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą

U mnie się to sprawdziło i mam już z check engine spokój ponad rok.Wyczyściłem podstawę na silniku i na czujniku( starym).Jeżdziłem z kluczem chyba z tydzień -dokręcałem popuszczałem,(bo nikt na forum nie wiedział z jaką siłą dokręcić) i trafiłem :!: -nie świeci :lol: Jeszcze jest ważne żeby wszystkie połączenia masy między silnikiem a karoserią były czyste :!:

Link to comment
Share on other sites

Witam, u mnie czasami zapalało się CHECK ENGINE i kontrolka VDC OFF. Po chwili gasło. Na początku nie było poza tym żadnych oznak. Po pewnym czasie lampki zaświecały się częściej i wtedy samochód jakby nie miał mocy. Podobnie jak u kolegów chodziło o czyjnik stukowy. Po wymianie problem się skończył.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
U mnie się to sprawdziło i mam już z check engine spokój ponad rok.Wyczyściłem podstawę na silniku i na czujniku( starym).Jeżdziłem z kluczem chyba z tydzień -dokręcałem popuszczałem,(bo nikt na forum nie wiedział z jaką siłą dokręcić) i trafiłem :!: -nie świeci :lol: Jeszcze jest ważne żeby wszystkie połączenia masy między silnikiem a karoserią były czyste :!:
a mniej więcej z jaką siłą go trzeba dokręcic??
Link to comment
Share on other sites

Witam, u mnie czasami zapalało się CHECK ENGINE i kontrolka VDC OFF. Po chwili gasło. Na początku nie było poza tym żadnych oznak. Po pewnym czasie lampki zaświecały się częściej i wtedy samochód jakby nie miał mocy. Podobnie jak u kolegów chodziło o czyjnik stukowy. Po wymianie problem się skończył.

Ja też tak miałem . Byłem akurat w Pradze i nie mogłem wyjechać z podziemnego garażu TESCO . Wymiana czujnika załatwiła sprawę .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...