Skocz do zawartości

Tuning / ubezpieczenie ...?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Z zasady jest tak, że jeżeli w momencie zajścia kolizji parametry auta są inne niż wbite w dowód rejestracyjny, to ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania (o ile to udowodni). I tak między Bogiem a prawdą to będzie miał rację, bo przykładowo ryzyko rozbicia auta, które ma silnik mocniejszy o 50-60% od seryjnego (czyli to, co ma w dowodzie) jest większe. To znaczy firma XYZ ubezpiecza za tyle i tyle takie i takie auto o takiej mocy, kolorze, prędkości maksymalnej, masie itp. itd. jaką ma seryjny samochód. Nie wiem, jak to się ma do innych modyfikacji typu hamulce, układ napędowy, elektryczny... Sticker tuning jest chyba z tego wyłączony :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli spowodujesz szkode i ubezpieczyciel udowodni ci ze bylo to spowowdowane przerobaki ( brak homologacji o ktorych pisal siekla ) to moze odmowic wyplaty odszkodowania, odszkodawnie zaplaci wtedy fundusz gwarancyjny a ty dostaniesz regres z funduszu do pokrycia kosztow :)

oczywiscie to skrajny przypadek ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jezeli potracisz kogos, majac zalozone np w forku hamulce brembo od STi, to jestes udupiony do konca zycia ?

 

Jezeli potracisz kogos to najpewniej pojawi sie opinia bieglego(-ych) ktora odpowie na zasadnicze pytania z postanowienia o powolaniu bieglego - co bylo przyczyna wypadku, kto odpuscil sie naruszenia zasad ruchu drogowego itp. Biegli jednak b. czesto nie zwracaja uwagi na takie szczegoly ( niestety) i zanizaja wartosci np. opoznienia hamowania itp.

 

Do konca zycia udupiony nie jestes. Hamulce od Sti raczej beda mialy na celu zwiekszenie bezpieczenstwa - ale tez - mozesdz przez to jezdzic szybciej :mrgreen: bo wiesz ze masz lepsze mozliwosci hamowania.

 

Teoretycznie auto po modyfikacjach robi sie tzw SAM - ze wzgledu na to ze traci homologacje producenta - po prostu jej nie spelnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej, jeżeli to nawalą właśnie hamulce od STi, KSport, XYZ - jakiekolwiek inne od oryginalnych, które miały być "żyleta", a coś z nimi tak nie do końca gra... Bo i takie rzeczy się zdarzają przecież - szczególnie z używanymi częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawala - ok. zdarza sie i oryginalom.

ale nie chce takiej sytuacji, gdzie ktos stwierdzi, ze uderzylem w cos (kogos), bo jechalem za szybko (moja wina) i bede musial finansowac odszkodowanie z wlasnej kieszeni, bo mialem nieseryjne hamulce. A nie oszukujmy sie - w 95% procentach przypadkow jezdze szybciej, niz pozwalaja przepisy. Niewiele szybciej, ale szybciej.

Ostatnio dostalem np pierwszy mandat - za przekroczenie ograniczenia do 30km/h.

 

Dlatego chcialbym, zeby zmiany, ktore wprowadzam w samochodzie, ktos kurde zatwierdzil. Bo w moim przypadku sluza one rowno: szybkosci i bezpieczenstwu. Wkurza mnie to, ze bede traktowany tak, jakbym jechal szrotem bez hamulcow z czip-tuningiem, zespawanym z 5 innych.

 

A budowanie samochodu po to, zeby raz na 3mce wjechac na tor (i tak nielegalnie chyba) jakos mnie nie interesuje. Czy sa jakies mozliwosci legalnego i odpowiedzialnego 'tuningu' ?

 

siekla, co to jest SAM ?

 

Piotr

 

[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 9:43 pm ]

http://www.homologacjapojazdow.eu/info_ ... pages_id=6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos to na wiki ladnie wytlumaczyl kiedys wiec po prostu zacytuje

"Sam to pojazd, przeważnie samochód albo motocykl wykonany samodzielnie lub w warsztacie. Wykonywany jest w jednym egzemplarzu, rzadziej małej serii. Powstaje przez gruntowną przeróbkę seryjnego pojazdu lub zbudowanie od podstaw. W budowie wykorzystuje się wiele podzespołów samochodów seryjnych. Nazwa wywodzi się od popularnego w latach 50. w Polsce konkursu tygodnika Motor o nazwie Samochód Amatorski Motoru, w którym redakcja czasopisma prezentowała konstrukcje wykonane własnoręcznie przez robotników czy rzemieślników."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Sam to pojazd, przeważnie samochód albo motocykl wykonany samodzielnie lub w warsztacie. Wykonywany jest w jednym egzemplarzu, rzadziej małej serii. Powstaje przez gruntowną przeróbkę seryjnego pojazdu

 

no wlasnie, sek w tym gdzie zaczyna sie to gruntownie...taki evokiller np. jest juz samem czy nie? znajac polskie realia to sad i biegli musieliby to osadzic... :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstaje przez gruntowną przeróbkę seryjnego pojazdu...

To nie jest prawda

 

"..Pojazdy określane jako SAM to pojazdy zbudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, do której z innych pojazdów zaadaptowano układ napędowy, kierowniczy, hamulcowy itp..."

 

A to oznacza, że nasze samochody nawet mocno przerobione nie mogą być SAM-ami bo bazują na fabrycznym nadwoziu, podwoziu... Są pewnie pojazdami które nie spełniają warunków technicznych i powinno im sie zabrać dowody :shock: :mrgreen: wg. prawa :lol:

 

Pamiętam kiedyś taką sytuacje, że przyjechał chłop który zbudował sobie ze sierry teranówkę i chciał to rejestrować jako SAM. Mimo że samochód fajny diagnosta nie dopuścił go do ruchu uznając go za przerobioną sierrę w sposób na jaki nie było homologacji od producenta :wink:

 

Najlepiej o tym wszystkim będzie wiedział diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...