Jump to content

Impreza GT (około 340KM) vs. Evo VI FQ340 ????


niebieski708
 Share

Recommended Posts

Witam, sporo jeżdże, a moc mojego seryjnego GT juz zaczyna mi nie wystarczac. Planuje zwiekszyc troche moc do około 320-340KM, ale kolega JED mnie zaraził wizją mało awaryjnego Evo VI FQ340. I teraz pytanie, co na codzien do jazdy będzie lepsze ? czy przerobienie Imprezy do takiej mocy nie będzie jakimś hardcorowym rozwiązaniem ? czy lepiej kupic seryjne Evo z taką mocą ? Wole zostac przy Subaru (jedyna słuszna marka), ale po wymianie piątej skrzyni (druga już w tym miesiącu) z czego dwa razy w trasie :mad: zacząłem myślec troche ekonomicznie. Proszę o poradę i przepraszam za głoszenie herezji :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Witam, sporo jeżdże, a moc mojego seryjnego GT juz zaczyna mi nie wystarczac. Planuje zwiekszyc troche moc do około 320-340KM, ale kolega JED mnie zaraził wizją mało awaryjnego Evo VI FQ340. I teraz pytanie, co na codzien do jazdy będzie lepsze ? czy przerobienie Imprezy do takiej mocy nie będzie jakimś hardcorowym rozwiązaniem ? czy lepiej kupic seryjne Evo z taką mocą ? Wole zostac przy Subaru (jedyna słuszna marka), ale po wymianie piątej skrzyni (druga już w tym miesiącu) z czego dwa razy w trasie :mad: zacząłem myślec troche ekonomicznie. Proszę o poradę i przepraszam za głoszenie herezji :twisted:

 

Lepiej kupić sti bagaja i pozostać przy marce.

Link to comment
Share on other sites

zrobienie 340 konnego GT będzie kosztować, a i może być awaryjne. Fun bedzie duży bo GT 300km+ już zdrowo zapinają. Evo VI to zły pomysł- (będzie drogi w eksploatacji). Najlepiej kupić STi lub Evo VIII + wydech i remap, ta moc nie jest dla nich uciązliwa :wink:

 

po wymianie piątej skrzyni (druga już w tym miesiącu)

 

to jak Ty te biegi zmieniasz?

Link to comment
Share on other sites

Lepiej kupić sti bagaja i pozostać przy marce.

Z ust mi to wyjąłeś! :razz: :mrgreen:

 

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 12:30 am ]

niebieski708 napisał/a:

po wymianie piątej skrzyni (druga już w tym miesiącu)

 

 

to jak Ty te biegi zmieniasz?

Tak jak Garnkogłowy. :razz: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Też mnie zadziwiaja te skrzynie :grin: trzy razy drugi bieg i raz trzeci padł. Mysle czy nie przesadziłem z kołami 225/40/18 :???: padały podczas szybkiej zmiany biegów (nie redukcji !!!)

 

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 12:38 am ]

GT najbardziej mi sie podobają dlatego mysle o jego przeróbce zamiast kupywac nowszy model :)

Link to comment
Share on other sites

ale po wymianie piątej skrzyni
wstaw z STI

 

skoro 5 razy mieliles skrzynie i 5 razy wkladales ten sam typ/model to wedlug mnie chyba tak mniej wiecej o 2/3 razy za duzo ;) po mojemu to juz dawno powinienes sie rozejrzec za czyms mocniejszym np. 6mt z sti jak podpowiedzial radexx, moze masz takie lapki, ze gtkowska konstrukcja szybko sie poddaje ;)

Link to comment
Share on other sites

mysłałem za kazdym razem ze to przypadek ale jednak nie :D jezdziłem roznymi autami ale wzadnym sie skrzynie nie rozsypała. Przy przyszłych przeróbkach napewno wejdzie z sti. Jedynie martwi mnie awaryjnosc EJ20 przy takiej mocy jat to bedzie chodzic, jak narazie zrobiłem 30 000 km od kupna czyli nie cały rok i nic sie nie stało :D

Link to comment
Share on other sites

Ja znam dwa GT'ki z przełożonym motorem i skrzynią STI nie są za bardzo wysilone troche ponad 300KM i auta są jak narazie całkowicie bez awaryjne jedno zrobiło ponad 20 tys km drugie dopiero 4 tys km bo nie dawno wyjechało skończone z warsztatu.

 

Mi się wydaje że kasa za takie mody łącznie z zawieszeniem itp wyjdzie taka jak dobre, nie bite i zdrowe EVO IX.

 

Ale trzeba powiedzieć otwarcie że taki GT'ek raczej nie będzie tak jeździł i nie będzie miał takiej trakcji jak EVO :razz:

Link to comment
Share on other sites

ale może mieć przewagę masową ! mając 320KM i 450 Nm będzie szybszy od evo9 ,10

a czemu nie może mieć takiej trakcji? kwestia dyfrów

kwestia zachowania się autka też jest do ustawienia... wymaga inwestycji jak wszystko

Link to comment
Share on other sites

Pozostaje jeszcze kwestia kultowości - fajne szybkie dobrze zrobione GT to wypas i piękny dźwięk, rzadkie i piękne auto. A seryjne Evo 8 czy 9 to każdy może kupić, szału nie robi - takich jak psów. GT wyjdzie drożej ale czy nie warto? Inna sprawa z Evo VI - też jest kultowe i piękne ale dużo droższe od GT w zakupie i w utrzymaniu. Zależy co dla kogo ważne. Jeździłem kilka dni Evo 8 365KM - zużycie paliwa masakryczne w porównaniu z Subaru, poza tym świetnie się prowadzi i ogólnie bardzo fajne auto ale nie ma tego klimatu co Subaru - powinno się mieć i Subaru i Evo bo oba auta są super ale zupełnie inne dlatego trzeba najlepiej ujeżdżać obydwa na zmianę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Evo VI to zły pomysł- (będzie drogi w eksploatacji).

 

potwornie drogi....... z tego co wiem to koszty utrzymania i serwisu sa o wiele wieksze niz w przypadku nowszych evolucji.Zrasza najpierw znajdz tu takiego nie zmeczonego i w jako takim stanie bo z tego co tez syszalem to wiekszosc aut kupiona na polskim rynku wymagala pozniej worka pieniadzy na doprowadzenie tego do jako takiego stanu i worka pieniadzy na sam zakup :wink:

Link to comment
Share on other sites

Co do stanu aut to pewnie jak Subaru jaka cena takie auto :D ja swoją imprezke kupiłem taniej, sporo w nia wsadziłem, ale wiem czym jezdze i co miala robione :) Nissana tez tak kupiłem :) i był robiony od podstaw.

Link to comment
Share on other sites

Do Evo 6 żeby tym upalać przekłada się wszystko z Evo 8 i dopiero jest ok bo seryjne Evo VI dość awaryjne i delikatne jest podobnie jak w przypadku GT i przekładki z STI.

Link to comment
Share on other sites

Czemu ten post wyplynal dwa moze cztery dni po tym jak zamknieto watek sprzedarzy po-krukowego killera.

Trzeba bylo sprzedac niebieskiego i kupowac czarnego nic prostrzego. A tak to chlopie sam sobie szklo pod nogi wysypales :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

E6 to jest w porownaniu z GTkiem studnia bez dna - GieTek jest duzo tanszy w utrzymaniu

 

w GieTeku wystarczy ok 30k PLN coby na prawde zapitalal

 

kupic GieTeka z 96 roku z motorem EJ20G (polzamkniety blok i tloki z natryskiem oleju na denko) do tego 6MT (lub 5MT STi ale z wkladem wzmocnionym PPG/PAR itp), szpery i DCCD. Zawias i hamulec Brembo z STi i masz na prawde fajnie przygotowane auto

na ESLu stroisz na jakies 300 KM i jest git

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...