pawel150 Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Od kilku tygodni mam problem z gasnącym silnikiem w Outbecku Diesel. Dzieje się to przy następujących sytuacjach: - skręt w prawo na skrzyżowaniu (no w lewo mi jeszcze nie zgasł): dojazd do skrzyżowania, redukcja z 3 na 2 jednocześnie hamulec - obroty silnika pomiędzy zmianami biegów spadają szybko do 0 i silnik gaśnie, na szczęście wspomaganie jeszcze działa chwilę po zgaszeniu silnika i można skręcić, tylko by potem uruchomić silnik to trzeba to zrobić z kluczyka - co trwa, - dojazd do skrzyżowania jak się pali czerwone światło, hamowanie (nie ma znaczenia, czy też hamuję biegami, czy np naciskam sprzęgło i hamuję) - samochód zwalnia i obroty spadają do 0 i silnik gaśnie i trzeba go odpalić z kluczyka. Największy problemem jest to, że te gaśnięcie nie zdarza się jakoś regularnie. Jednego dnia jest wszystko OK, drugiego gaśnie np. ze 3 razy podczas przejechania np. 70km po mieście. W trasie też gaśnie np. dojazdy do świateł na katowickiej. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimy czy ciepły, czy pada deszcz czy świeci słońce. Nie ma znaczenia też paliwo tankuję na BP, ale byłem też samochodem zagranicą i tankowałem na innych stacjach. Rozmawiałem telefonicznie z serwisem, czy mieli podobny przypadek. Podobno jak narazie nie. Powiedzieli bym przyjechał i im pokazał co się dzieje z samochodem, ale niestety ja nie jestem w stanie tego zademonstrować na życzenie, jak pisałem usterka raz występuje raz nie. Może ktoś jest w stanie poradzić coś w tej kwestii, albo miał podobną przypadłość i wie jak wywołać takie gaśnięcie na życzenie. A jeszcze by nie było wątpliwości zawsze wciskam pedał sprzęgła do końca. Usterka pojawia się od jakiś 6000km, a samochód ma przejechane 23tys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Na forum chyba też przerwszy raz taka usterka się zdarza. My kiedyś mieliśmy podobny problem, ale w zupełnie innym aucie i winny był czujnik prędkościomierza - jak nie działał licznik to działy się właśnie takie cuda z gaśnięciem. Ty masz nowe auto na gwarancji, więc lepiej nic nie kombinować tylko zlecić przegląd serwisowi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Też uważam, że rozsądniejsze przy nowym aucie jest powierzenie go serwisowi, chyba lepiej niż zamiast samemu eksperymentować i coś popsuć.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel150 Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 Sam nie zamierzam nic grzebać. Tylko, że serwis powiedział telefonicznie bym zademonstrował im usterkę, a ta pojawia się nieregularnie, nieraz przez kilka dni jest wszystko OK. Poczekam jeszcze może znajdzie się ktoś z podobnym problemem, jak nie to zostawię w serwisie, może przypadkiem usterka się pojawi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 na początku twojego postu :razz: myślałem, że walczysz z typowym tematem opanowania niskich obrotów diesla.. ale potem zobaczyłem, że 23kkm już minęło :wink: może zostaw auto w serwisie na parę dni (oczywiście zaufanym - w sensie, że ułęż odpuszczą :smile: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 na początku twojego postu :razz: myślałem, że walczysz z typowym tematem opanowania niskich obrotów diesla.. ale potem zobaczyłem, że 23kkm już minęło :wink: może zostaw auto w serwisie na parę dni (oczywiście zaufanym - w sensie, że ułęż odpuszczą :smile: ) Ułęż dieslem :?: Znalazł by się ktoś chętny :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 hmmm :roll: już dwa razy :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Witam, widze że te objawy nie występują tylko u mnie , mam przejechane 32 tys, od ok 29 tys auto nieregularnie zaczęło mi gasnąć w ten sam sposob, ale zauwazyłem ze ma na to wplyw gdzie zatankuje tzn. na jakim BP , tankuje tylko Ultimate Diesel, jestem z Wrocławia , niechce tu nic sugerowac ale objawy te nasilaja sie po zatankowaniu na pl. Kromera , normalnie tankuje na Karkonoskiej ale czasami musze gdzie indziej . Narazie kłopot znikł, jak powroci to dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel150 Posted August 5, 2009 Author Share Posted August 5, 2009 No chyba udało mi się wywołać to gaśnięcie silnika na życzenie. Włączona klima na max, włączone podgrzewanie lusterek i przedniej szyby oraz radio. Koniecznie 65-70km na III biegu. I wciśnięcie sprzęgła do deski. Obroty się zmniejszają sporo poniżej poziomu wolnych obrotów i co ok. piątą próbę silnik gaśnie. Sprawdzałem też na II biegu przy tej samej prędkości lub przy tych samych obrotach i problem nie występuje. :shock: Jadę dziś do serwisu by pokazać co się dzieje. Mam nadzieję, że coś poradzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Ja dzisiaj doswiadczylem czegos innego. Silnik zgasl przy zwyczajnym starcie ze skrzyzowania. Odpalilem i znowu zgasl. Znowu odpalilem, dodalem tylko gazu a on gasnie... Cykl powtorzylem jeszcze z 2-3 razy i wreszcie ruszylem. Jestem juz umowiony w serwisie na kontrole. Dotad gasniecie przy ruszaniu zdarzylo sie kilka razy ale nigdy jeszcze nie bylo problemow po ponownym uruchomieniu silnika. Auto ma 25kkm przebiegu. Ostatnio zatankowalem jakies nieszczegolne paliwo (co widac po wiekszej chmurce za samochodem), oczywiscie na statoilu Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Tak w ciemno obstawiam układ wtryskowy, a dokładniej zanieczyszczony jeden z zaworów - dawkujący na pompie wysokiego ciśnienia lub na listwie CR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel150 Posted August 5, 2009 Author Share Posted August 5, 2009 Byłem w serwisie. Serwisant przejechał się trochę moim autem z ustawieniami wg powyższych wskazań. Silnik nie zgasł, ale obroty spadały kilkukrotnie bardzo poniżej wolnych obrotów co nie jest normalne. Spotkał się pierwszy raz z czymś takim w dieslu. Jestem umówiony za 10dni na zostawienie samochodu i dłuższe testy. Zobaczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 jakaś pogoda nie taka dla naszych diesli , dzis tez mi zgasł przy wyrzuceniu 3-ki przed swiatłami , pozniej jeszcze były "trzesienia" silnika i spadki obrotow do ok 5tys. chyba tez umowie sie do serwisu i widze ze będzie to chyba choroba wieku dziecięcego naszych autek z super boxerem dieslem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 chyba tez umowie sie do serwisu Proponuje zbiornik paliwa z innej , tez jakiejs wiodacej :wink: , stacji benz. Nie wiem czy to sezon letni , czy cos innego :?: ale paliwo na stacjach rozni sie zdecydowanie :!: Jezeli zacznie sie kalibracja silnika to znaczy , ze poprzednie paliwo bylo >inne< :cool: , w niektorych sytuacjach moze gasnac :!: AK ps.ostatnio wystarczylo 20l akurat z prywatnej stacji , czego unikalem , by nagle na 3 biegu pod gore bez problemu jechal.....a dzien wczesniej dwojeczka :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matej Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 Nie ma to jak benzynka! Subaru powinno pomyslec o silniku typu tfsi fsi jak ma volksvagen, wszystkie nowe diesle to bagno:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 fakt optymistycznie to nie wygląda..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 Proponuje zbiornik paliwa z innej , tez jakiejs wiodacej :wink: , stacji benz. Nie wiem czy to sezon letni , czy cos innego :?: ale paliwo na stacjach rozni sie zdecydowanie :!: Moze raczej spadki cen paliw wymuszaja rozmnazanie asortymentu, zeby zbyt wiele nie stracic na paliwie kupionym kilka dni wczesniej po wyzszej cenie. Na pocieszenie: na tzw. Zachodzie tez ze dwa razy zdarzylo mi sie zatankowac 'cos dziwnego'... Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel150 Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 Wydaje mi się że w moim przypadku paliwo nie ma znaczenia. Silnik gaśnie niezależnie, czy tankuję na tych stacjach co zwykle (przed pojawieniem się usterki) w Warszawie, czy też w małopolsce, nad morzem, jak również w austrii czy szwajcarii. W Polsce tankuję na BP - ON Ultimate, na zachodzie tankowałem BP, Shell, OMV. Jakoś nieuwierzę, że we wszystkich tych miejscach w jakich tankowałem przez ostatnie 6000km zepsuła się jakość paliwa. Wydaje mi się, że jest to sprawa elektroniki - komputer, jakiś czujnik. Dziś jadę do Krakowa. Zobaczymy czy też jak ostatnio będzie gasł co 5 czerwone światło na katowickiej. Na szczęście wspomaganie kierownicy i hamulców działa po wyłączeniu silnik, choć się tak trochę zastanawiam co by było gdyby niezadziałało i bym wjechał komuś w tył. Mam nadzieję, że SIP ma OC Link to comment Share on other sites More sharing options...
lembke Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Stawiam na elektronikę i problemy z autokalibracją. W moim legacy na razie nic takiego nie zauważyłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kancelista1 Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Nareszcie ktoś zauważył ten problem. Myślałem, że jestem sam. Od jakiś trzech miesięcy mam to samo. Mój przebieg to 25000 km. Wyjechałem na wschodnie rubieże Polski i stało się tak 5 razy w ciągu całej trasy. najczęściej jest to redukcja na zakręcie z biegu trzeciego na dwójkę. Sprzęgło do podłogi. Widzę, że silnik gaśnie i trzeba auto odpalić na na nowo. Droga powrotna 3 razy to samo. Ludzie kochani. na pewno coś jest nie tak i Subaru Polska powinna zrobić jakąś akcję przeglądową. Serwis Kocar w Poznaniu - szef serwisu - twierdzi, że powinienem z trójki redukować na ....jedynkę, bo takie jest zestopniowanie tej skrzyni biegów. Oj dramat, dramat. A ja kupiłem Subaru w celu unikania awaryjności.... A teraz moje Subaru jest w serwisie Kocar, bo nie działa drugi i piąty bieg, a części być może będą.... za jakieś dwa tygodnie...!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 a części być może będą.... za jakieś dwa tygodnie...!!!! to i tak dość szybko :wink: poważnie :neutral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Nareszcie ktoś zauważył ten problem. Myślałem, że jestem sam. Od jakiś trzech miesięcy mam to samo. Mój przebieg to 25000 km. Wyjechałem na wschodnie rubieże Polski i stało się tak 5 razy w ciągu całej trasy. najczęściej jest to redukcja na zakręcie z biegu trzeciego na dwójkę. Sprzęgło do podłogi. Widzę, że silnik gaśnie i trzeba auto odpalić na na nowo. Droga powrotna 3 razy to samo. Ludzie kochani. na pewno coś jest nie tak i Subaru Polska powinna zrobić jakąś akcję przeglądową. Serwis Kocar w Poznaniu - szef serwisu - twierdzi, że powinienem z trójki redukować na ....jedynkę, bo takie jest zestopniowanie tej skrzyni biegów. Oj dramat, dramat. A ja kupiłem Subaru w celu unikania awaryjności....A teraz moje Subaru jest w serwisie Kocar, bo nie działa drugi i piąty bieg, a części być może będą.... za jakieś dwa tygodnie...!!!! dzwon po auto zastępcze a od szefa serwisu od Kocara poproś zalecenia na piśmie. wyślemy do telexpresu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 dzieńdobry, zaczekawiony rozmawiałem z Pan Jurkiem R. szef warsztatu KOCAR , jedyną rzeczą którą mówił jest, aby przy przejazdach przez chopki zwalniające redukować do 1!! Często na jeździe próbnej z klientem widzę że skoro elastyczny diesel to 3 bieg służy od zakresu 5--80 km/h non stop. i nagle gaśnie na 3 Mi osobiście ani Forester ani Impreza Diesel nie gaśnie, dobieram bieg do prędkości obrotowej... , nie gasną mi na luzie. AdAM 12 , napisz coś na temat konfabulować i przekręcać wypowiedziane zdanie widzę łatwo , ale to chyba nasza specyfika... Pozdrawiam Piotr Kociałkowski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 P. Piotrze wiedziałem post zostanie namierzony objaw jest raczej ewidentny . gaśnie przy redukcji w skutek spadku obrotów. szczerze mówiąc dla mnie to horror. gasnący silnik przy wyprzedzaniu na przykład.... Osobiście zrobiłem Legacy My08 2.0D ok. 2 - 3k. km i ani razu mi nie zgasł ale problem dotyczy OBK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 sprawdzę zachowanie w Outbacku przy najbliżej okazji Legacy zrobiłem około 2000km i ani razu mi nie zgasło nie sądzę aby to było ogólne... 1 sprawa jest za mała dawka , za mało gazu przy ruszaniu spod świateł , na którą się ludzie się skarzą wynika wyłącznie z techniki jazdy , Druga przygasanie na 3 biegu będę miał to na uwadze, spróbuję nagrać parametry w trakcie, to może coś pomóc Adam było takie hasło power without control is nothing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now