Skocz do zawartości

poliuretan zawieszenie gt


adamsa

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra panowie, jeszcze jedna sprawa.

Jakiej twardości kupować te poliuretany?

Nie da się ukryć, że Antyk, jak sama nazwa wskazuje, stracił już nieco ze swojej świeżości. Obawiam się, że włożenie mega twardych gum spowoduje, oprócz usztywnienia, przyspieszenie procesu rozpadania budy :roll:

Tak wiec co wkładać? - w przypadku Paździeża, a nie nówki sztuki...

sportowe poliuretany/poliuretany odpowiadające twardością seryjnym/oem’owe gumy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że twarde nie koniecznie są lepsze. Tzn. na pewno są dobrym pomysłem do w miarę nowego samochodu przeznaczonego na tor. Ja natomiast nie oszczędzam Legaca i niejeden, nie dwa, nie trzy... wahacze już pogiąłem, zwrotnice połamałem, sanki pokrzywiłem... :roll: :mrgreen:

Nie planuję klatki, ani spawania budy, ale nie chcę też, żeby ta zaraz się rozeszła :idea: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak brać te drugie, to może lepiej już po prostu serie, pewnie taniej

 

Co do twardości - czerwone odpowiadają OEM, żółte - "sportowe" - są twardsze.

Co do ceny, seryjne i strong-flexowe pewnie wyjdą dość podobnie...

 

Mam do wymiany gumeczki, zastanawiałem się nad strong-flex'em, ale jeśli ma to piszczeć i wymagać obsługi ("oliwienia") co jakiś czas, to zostanę przy gumach OEM, a zamontuję sobie anti-lift kit Whiteline'a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pokonywanie nierówności? Telepie jak wozem drabiniastym czy jest w miarę na luzie?

Wpadliście już w jakąś typową dziurę? Nic się nie urwało? Kolumna się nie skrzywiła? :wink:

 

Albo po prostu: jak odczucia w porównaniu do serii???

7tysi to nie tak mało, a z drugiej strony pewnie jeszcze pamiętacie jak sprawy się miały przed modyfikacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz my na raz wymieniliśmy wszystko więc jest całkiem inaczej. jeździmy bardzo spokojnie więc trudno powiedzieć jakie Ty byś miał odczucia. ja mam takie że jest mega twardo i sztywno i jade na prawde wolno jak jest nierówno.

Właśnie o takie opinie mi chodzi :idea: Dzięki.

 

Też mam zamiar wymienić wszystko na raz, ale nie mam zamiaru jeździć wolno, nawet jak będzie nierówno :twisted: więc chyba zrezygnuję ze sportów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIKKI, mam w Tdziadku żółte poliuretany ale mam też regulowane AGXy i wrażenie, że przednia szyba pękła mi ok 2 lata temu od jazdy po wyrypach na najtwardszym, "taczkowym" ustawieniu amorów a nie od antyliftów i in. Na miękkim ustawieniu AGXa samochód płynie jak kanapa. To jest co prawda moje subiektywne odczucie - ale na rozpadanie się spawów itp itd karoserii sztywne amory mają chyba większy wpływ, z poliuretanami po prostu stanie się to nieco szybciej. Aha - no i jeżdżę na 215/45/17 a nie na grubej kiszce z profilem 55 czy 60.

 

Edit

Puenty zabrakło: bierz żółte!

 

PS: JoyRide w Zako?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zrezygnuję ze sportów.

jeśli zamierzasz brać czerwone poliuretany, które, cytuję gościa ze strong-flexa (odpowiedź na mojego maila):

czerwone tuleje są zbliżone twardością do standardowych tulei gumowych, a żółte są już twardsze i dedykowane do samochodów tuningowanych mechanicznie, np na tor, do KJS, ale też montowane przez użytkowników cywilnych samochodów użytkowanych na co dzień, z tym że pojazd staje się bardziej sztywny, ale za to prowadzenie i pokonywanie zakrętów to sama przyjemność :o)

 

to jaka jest wyższość tych czerwonych na ori-OEM-gumkami? cena? trwałość?

 

Efekty dźwiękowe? :lol:

 

Owszem piszczą, ale tylko wtedy jeżeli nie były smarowane podczas montażu, tuleje poliuretanowe w Polsce są nadal jedną wielką niewiadomą dla niezorientowanych i montują je bez jakiegokolwiek smaru, choćby dla zasady mogli by je trochę przesmarować, uważają że skoro guma jest montowana bez smaru to poliuretan też tego nie potrzebuje :o)

90% naszych tulei ma kanałki na smar.

 

Ja jeżdżę od ponad dwóch lat na tulejach swojej produkcji i żadne skrzypienie/piszczenie nie miało miejsca, tylko pod warunkiem jw pisałem, trzeba nasmarować wszystkie części metalowe które stykają się z poliuretanem.

 

:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę wreszcie piszecie z sensem :lol:

 

Tzd, fajnie że wkleiłeś te fragmenty maila. Pierwszy mocno populistyczny, ale drugi nawet pouczający :wink: Co do pytania, to poliuretany są ponoć żywotniejsze. Są nawet szaleńcy, którzy dają na nie dożywotnią gwarancję :roll: Coś w ty musi być :roll: Cen oem z red s-f nie porównywałem.

 

Od początku wtrącenia się w dyskusję byłem zdecydowany na twardsze gumy, ale "moi zaprzyjaźnieni, bracia, mechanicy" :lol: znów zasiali ziarno niezgody. Teraz jednak kolega Fala spowodował, że wróciłem na właściwą drogę i będę zamawiał żółtki :coll:

 

Trzeba też pamiętać, że KASIAiMIŚ pisząc "na raz wymieniliśmy wszystko" mieli zapewne na myśli także inne gumy, których nie ma w zestawach z StrongFlex - takich jak np.: mocowanie drążka kierowniczego, poduszki pod silnik i skrzynię, pod taką belkę w tyłu :roll: , na której chyba opiera się wał i dyfer i poduchy samego dyfra w sankacg... , a któremają również istotny wpływ na komfort jazdy.

 

Czerwone poliuretany natomiast, mają w moim odczuciu olbrzymi walor estetyczny. Idealnie pasowałyby kolorystycznie do moich AGXów i sprężyn oraz reszty ruchomych elementów zawieszenia, które zostaną pomalowane na czerwono i będą się pięknie prezentować na tle podwozia pomalowanego białym barankiem :mrgreen: :wink: ale to chyba razem z blachą na wiosnę, bo lakiernicy mnie starszą, że początek zimy to kiepski pomysł na odnowę karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żółtych przejechałem już ok 65-75 tyś km. Nic nie stuka, jest cicho - więc są raczej trwałe...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...albo je zgubiłem :lol:

 

Poważnie - zamierzasz malować rusty cage po zimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, ograniczę się do minimum - zabezpieczę podwozie i profile zamknięte, zrobię nadkola/błotniki z tyłu, lewy próg i to chyba będzie tyle. Błotnik, drzwi, nakładkę na próg... już nawet mam, ale chyba ich nie wykorzystam... póki co.

 

Zastanawiam się jakby Antyk wyglądał bez tylniego zderzaka? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym zmienil wszystkie tuleje na poliuretany, to czy nadwozie mi to przetrwa? nie znam sie jeszcze na subaru, ale jak testowalem poliuretany w innych samochodach to czasem byl problem, ze wyrywalo mocowania wahaczy itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I prawidłowo, czerwone są miękkie jak kaczuszka.
jak testowalem poliuretany w innych samochodach to czasem byl problem, ze wyrywalo mocowania wahaczy itd..

czyli buda zachowuje się jak galareta...

tak źle i tak nie dobrze :roll:

, ale z tym wyrywaniem to chyba trochę przesadziłeś :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...