markas Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Od kilku dni zgłębiam temat gwarancji na samochody SUBARU. Znalazłem na forum różne koncepcje użytkowników i odpowiedzi Dyrekcji. Dziś w dziale after sales znalazłem wielce intrygujące stwierdzenie Działu Technicznego: Witam. - SIP nie jest producentam ani gwarantem. tu link do tematu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=125183 O ile część pierwsza tego stwierdzenia jest dla mnie jasna, do druga rodzi pytanie... Kto jest gwarantem dla aut SUBARU :?: Będę wdzięczny za odpowiedź, bo może ona mieć wpływ na decyzję o zakupie pierwszego mojego SUBARU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Co prawda nie jestem Dyrekcją, ale może co nieco pomogę. Oto cytat z tegorocznej Książki gwarancyjnej i obsługi serwisowej, str. 5: Ogólne warunki gwarancji: SUBARU Import Polska sp. z o.o. jako oficjalny importer SUBARU na terenie Polski, udziela gwarancji zgodnie z podanymi niżej warunkami, omówionymi szczegółowo na następnych stronach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 31 Lipca 2009 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Zgodnie z kodeksem cywilnym gwarantem jest sprzedawca. Działa tu jednak pewien łańcuch odpowiedzialności: dla autoryzowanego dealera gwarantem jest SIP Dla SIP-u odpowiednio Fuji Heavy Industries Dla FHI .... nie wiem. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markas Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Bardzo serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź. Jednocześnie, jako że prosty człowiek jestem, chciałbym doprecyzować "łańcuch odpowiedzialności". Gwarantem jest "sprzedawca", pozostaje zapytać "Kto jest sprzedawcą?" bo w łańcuchu zabrakło mi w nim istotnego z mojego punktu widzenia elementu - ja "klient ostateczny". Łańcuch logiczny Dyrekcji zaczyna się od tego kto jest gwarantem dla autoryzowanego dilera. Czy można go zacząć?: dla klienta ostatecznego (mnie, który kupi samochód) gwarantem jest autoryzowany diler? a potem już jak mówi Dyrekcja: dla autoryzowanego dealera gwarantem jest SIP Dla SIP-u odpowiednio Fuji Heavy Industries Trochę to się nie zgadza z tym co napisał debtux, a przecież cytuje wiarygodne źródło :smile: że gwarancji udziela SIP. To może jednak sprzedawcą jest SIP? tylko po co wtedy pisać kto jest gwarantem dla autoryzowanego dilera? Strasznie to wszyskto trudne jest. Aż się boję się zapytać, czy łańcuch odpowiedzialności działa też w drugą stronę, czyli: jeśli gwarantem dla auta (przynajmniej z rynku UE - dla uproszczenia) jest FHI, to zapisy gwarancji obowiązują SIP, i analogicznie autoryzowanego dilera? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Czy można go zacząć?: dla klienta ostatecznego (mnie, który kupi samochód) gwarantem jest autoryzowany diler? Przepraszam za ew. niejasność wynikającą z faktu, że w KC "sprzedawca" to w przypadku samochodów (w większości przypadków) autoryzowany dealer. Określenie "sprzedawca" ma jednak nieco szersze znaczenie, albowiem obejmuje także te przypadki, w których samochód jest nabywany np. w wersji USA (brak gwarancji fabrycznej) od firmy ulokowanej w EU. W tym przypadku nabywca (wbrew obiegowej opinii !) jak najbardziej ma gwarancję, lecz wyłącznie sprzedawcy. Powracając do opisanego "łańcucha" oczywiście na pierwszym miejscu jest klient - to zrozumiałe samo przez się ( i prawdopodobnie ze względu na oczywistość przeze mnie pominięte - raz jeszcze przepraszam za uproszczenie). Co do łańcucha "odwrotnego" to zasadniczo jest on obowiązujący. Zasadniczo, albowiem ew. uchybienia proceduralne mogą powodować brak gwarancji fabrycznej. Przykładem może być zakup samochodu u podmiotu gospodarczego nieposiadającego autoryzacji. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markas Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Dziękuję za wyjaśnienia, właściwie takich się spodziewałem :grin: Pozostaje cieszyć się z promocyjnego kursu na Euro 4,1 oferowanego przez SIP i nie zastanawiać nad alternatywami. A może na wrzesień będzie 4,0... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Pozostaje cieszyć się z promocyjnego kursu na Euro 4,1 oferowanego przez SIP . No popacz! a byli tu oburzeni to promocjom. mamusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się