Brat Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 A tak w ogóle - sorry koledzy - nieśmiało chcę zwrócić Waszą uwagę na fakt, że Forek się do szybkiej jazdy zwyczajnie na nadaje i nie dziwię się, że świstem protestuje A problemy ze świstem w kotekście możliwości warsztatu AK opisałem tutaj http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... &start=150 Nie pomogli niestety, odsyłając do ''szybiarzy" ... ale to było kilka miesięcy temu więc może już sobie z tym silikonem radzą (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 A tak w ogóle - sorry koledzy - nieśmiało chcę zwrócić Waszą uwagę na fakt, że Forek się do szybkiej jazdy zwyczajnie na nadaje i nie dziwię się, że świstem protestuje A problemy ze świstem w kotekście możliwości warsztatu AK opisałem tutaj http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... &start=150 Nie pomogli niestety, odsyłając do ''szybiarzy" ... ale to było kilka miesięcy temu więc może już sobie z tym silikonem radzą (?) Po pierwsze nie chodzi o uszczelkę - przynajmniej w moim przypadku, a o dociśnięcie wycieraczki. Po drugie 150 km/h przy autostradzie to nie maximum możliwości i wydaje się jeszcze dość bezpieczne, nawet w przypadku forestera. Dodam też, że 'świst wycieraczkowy' potrafi pojawić się nawet przy 120 km/h jeśli wiatr jest na wprost auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 mstar, też miałem tak ze jak włączałem wycieraczki to przestawało piszcześć. Na próbę zdjąłem wycieraczki i... dalej piszczy. Najczęściej jest to uszczelka szyby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 mstar, też miałem tak ze jak włączałem wycieraczki to przestawało piszcześć. Na próbę zdjąłem wycieraczki i... dalej piszczy. Najczęściej jest to uszczelka szyby. W takimm razie nie pozostaje nic innego jak sprawdzić. Zdemontuję pióra i pojadę... :cool: Wyniki opisze w tym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Powyżej 150 km/h (ona tej prędkości chyba nie osiągała) jakiś głośny świst w okolic belki podszybia. I tylko na ten dzwiek ( gwizd ) pomaga silikon umieszczony w uszczelce w prawym i lewym gornym rogu ( ok. 20cm ) Inne szumy , szczegolnie w okolicach lusterka probuje sie likwidowac poprzez docisniecie trójkata ( mocowanie lusterka ) i regulacje szyby . Jezeli szum wystepuje nadal ( najczescie auta powypadkowe , boczne uderzenia ) to jedynie blacharz moze pomoc ... AK ps. o wyjacych seryjnych wycieraczkach nie słyszalem....ale nieszczelnosci przy duzych szybkościach for. impr. i leg w poprzednich modelach wystepuja....ramki problem zlikwidowaly... :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Dolacze sie do tematu,tez mi swiszczy szybal przy ok +-120 km/h ale blizej slupka B.Napewno ma to zwiazek z tym ,ze z nieznanych mi powod mechanizm domykania szyb pomimo tego ze szyba jest w pelni zamknieta raz na kilka minut probuje ponownie ja domknac. Czasem tylko probuje w w gore a czasem minimalnie obnizy i znowu probuje dobic do gory. To wszystko dzieje sie na wysokosci 1-2 cm to otwieranie i domykanie.Dodam ,ze rok temu mialem wymieniony silniczek podnoszenia szyby na gwarancji.Pytanie gdzie szukac przyczyny takie zachowania mechanizmu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 ramki problem zlikwidowaly i skończyła się era pięknych i jedynych na świecie aut bez ramek i z czterema furtkami, ewenement na skalę światową, nie mówiąc oczywiście o hamerykanckich wynalazkach.... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 ramki problem zlikwidowaly i skończyła się era pięknych i jedynych na świecie aut bez ramek i z czterema furtkami, ewenement na skalę światową, nie mówiąc oczywiście o hamerykanckich wynalazkach.... :smile: To jest najstraszniejsza rzecz w ewolucji Subaru jak na razie. Hatchbacka zaakceptowałem, diesla strawię, ale ramki przyprawiają mnie o mdłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) W dniu 24.10.2009 o 09:46, Andrzej Koper napisał: I tylko na ten dzwiek ( gwizd ) pomaga silikon umieszczony w uszczelce w prawym i lewym gornym rogu ( ok. 20cm ) Inne szumy , szczegolnie w okolicach lusterka probuje sie likwidowac poprzez docisniecie trójkata ( mocowanie lusterka ) i regulacje szyby . Jezeli szum wystepuje nadal ( najczescie auta powypadkowe , boczne uderzenia ) to jedynie blacharz moze pomoc ... AK ps. o wyjacych seryjnych wycieraczkach nie słyszalem....ale nieszczelnosci przy duzych szybkościach for. impr. i leg w poprzednich modelach wystepuja....ramki problem zlikwidowaly... :wink: . Panie Andrzeju , @Andrzej Koper , chodzi o wciśnięcie silikonu w to miejsce zaznaczone na czerwono, czy to zaznaczone na żółto? Jakiego rodzaju silikonu użyć? Czy podczas mycia samochodu nie ma z tym kłopotu? Tzn, np. czy szczotki lub karcher go łatwo usuwają? Jak bezpiecznie "dopchnąć" ten trójkąt? Pozdrawiam Piotr Edytowane 14 Czerwca 2018 przez piotruś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 między karoserię a wargę uszczelki , nad żółtą linią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 W dniu 24.10.2009 o 09:46, Andrzej Koper napisał: ale nieszczelnosci przy duzych szybkościach for. impr. i leg w poprzednich modelach wystepuja....ramki problem zlikwidowaly W Legacy BE/BH, oraz BL/BP nieszczelne uszczelki szyb to nieczęsta sprawa - albo 1mln km przebiegu albo dzwon. W autach "normatywnych" temat niemal nieznany. Za to Forester SF i SG to jakiś dramat. Pomaga tylko wymiana uszczelek drzwi, które tanie nie są. Generalnie Subaru chyba jednak coś nie umiało zrobić tego jak trzeba. Mam Mustanga (co prawda dopiero niecałe 2 lata), ale temat świstów i gwizdów nie istnieje. I ramki wcale nie są potrzebne. A to tylko badziewny Ford a nie super-samochód marki Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Walczyłem z tym problemem, ale sobie darowałem... Stawiam na uszczelkę w górnych narożnikach szyby. Też posmarowałem silikonem... może trochę pomogło. Jednak silikon się brudzi i zaczęło to wyglądać szpetnie. Największy problem pojawił się podczas przygotować do wymiany szyby. Niech ktoś spróbuje usunąć dokładnie ten silikon z lakieru bez uszkodzenia lakieru... Są rozpuszczalniki do silikonu, ale strasznie żrące i nie wiadomo jak lakier zareaguje, wytrzyma. Polecam na próbę zakleić narożniki jakąś szeroką taśmą samoprzylepna i przejechać się 180 - 200 aby sprawdzić czy to to. Jeżeli to to, to proponuję zastosować klej dla elektryków. To są takie pręty jak świeca i wkłada się to do pistoletu elektrycznego, który to grzeje i się wyciska. Wydaje mi się że zadziała i na pewno klej ten odłazi łatwiej od lakieru niż silikon. Powyższego rozwiązania z klejem dla elektryków nie próbowałem. Przestałem jeździć ponad 180kmh... Ale życzę powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Używa ktoś wycieraczek: BOSCH TWIN 530/475 533S? Po ich zamontowaniu powyżej 130km/h pojawia się gwizd (jak z gwizdka). Ten model wycieraczek tak ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavca Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 2 godziny temu, Thomas napisał: przejechać się 180 - 200 aby sprawdzić czy to to Powiedzmy to sobie otwarcie: Forester SF/SG ma aerodynamikę TOY-TOY-A i przy prędkościach powyżej 120-130 km/h było, jest i będzie głośno. I kropka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 10 godzin temu, Thomas napisał: proponuję zastosować klej dla elektryków. To są takie pręty jak świeca i wkłada się to do pistoletu elektrycznego, który to grzeje i się wyciska. Wydaje mi się że zadziała i na pewno klej ten odłazi łatwiej od lakieru niż silikon. Wydaje mi się, że klej na gorąco nie zda egzaminu, bo odłazi aż za łatwo. Przy niskich temperaturach pewnie w ogóle się odspoi od metalu. No chyba że kleje na bazie poliolefiny (właśnie wyczytałem, że takie istnieją ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelBoro Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Ja wycisnołem silikon między uszczelkę a karoserie . Cieniutki pasek byle uszczelniło. Prawie tego nie widać i nic nie odchodzi już rok. No i nie gwiżdże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Dziękuję @Andrzej Koper i @PawelBoro, za cenne wskazówki . Wczoraj uszczelniłem to miejsce i faktycznie - przestał gwizdać . Kilka minut roboty i po wszystkim - problem zniknął. Nawet jak kiedyś silikon odpadnie, to warto to znowu zrobić, bo operacja prosta i szybka . Bardzo Wam dziękuję . Wklejam zdjęcie jak to wygląda. Faktycznie, niemal niewidoczne. Trochę mogłem bardziej sie postarać i ładniej to wykończyć , ale ... najważniejsze, że działa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelBoro Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Kurczę , szkoda ze teraz sobie przypomniałem : obklejałem taśmą malarską karoserie żeby było jescze mniej widoczne . I żeby ten pasek był naprawdę wąski taśmę przykleiłem dość głęboko . Potem sikikonik , palec, i oderwałem taśmę . Ważne ze nie gwizda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się