Skocz do zawartości

Jakie słabe strony silnika 2.5?


kowalk

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli wymieni się zaraz po - jak w przypadku TomkaN - wychodzi kosztowo na to samo, co przy profilaktyce. Mowa tu jest jednak o tym, że kolega chce dłubnąć wóz - w tej sytuacji nie powinien się nawet zastanawiać.

No właśnie zawsze radzę zastanowić się przed zakupem do czego ma służyć auto /jak ma być eksploatowane / ? Jeśli jest tak jak piszesz dłubane w przyszłości , to warto najpierw się nacieszyć tym co się ma , a potem ocenić czego nam brakuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a są wogóle mocne strony

Nie jestem ortodoksyjnym wyznawcą dwulitrowego silnika (że niby pojemność rajdowa itd) i poza "delikatnym" problemem z awaryjnością w porównaniu do pancernego 2.0, to jeździ sie tym o wiele lepiej niż 2.0. Super idzie z dołu, nie ma może takiego zdecydowanego kopa w plecy bo przyspiesza bardziej płynnie, ale zrobienie ok 480-490 Nm nie stanowi problemu a to już jest pokaźny zastrzyk niutków

 

Popieram. Zdecydowanie lepiej idzie z dolu niz moj GT (2.0 250km po remapie).

 

Z uszczelkami cos klamiecie :razz: 45tys stuknelo i narazie chodzi jak zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem to dopisać, gdyż sam jestem - jak wiecie - zwolennikiem profilaktyki, ale zrezygnowałem, żeby nie wprowadzać do wątku zamieszania :mrgreen:.

 

profilaktyka kojarzy mi się przede wszystkim z pastę do zebów z zawartością fluoru... :mrgreen: a seryjny 2,5 ma większy moment i jedzie lepiej od dołu....a opinia ogółu jest miarodajna i stwierdza: 2L jest trwalszy.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 5 groszy. Może są jakieś statystyki co do tego silnika? Andrzej Koper ???

Myślę, że jeśli byłoby tak, jak mówicie, Subaru podjęłoby jakąś szerszą 'akcję gaśniczą'.

 

Od kiedy czytam forum to, o ile pamiętam, jeden forumowicz miał kłopoty z 2.5 T w WRXie. Pozostałę przypadki dotyczą STI. W większości dotyczą aut dosyć intensywnie używanych...

 

Mylę się?

 

Nie chciałbym - mam za sobą na razie 12 tysięcy mil :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może są jakieś statystyki co do tego silnika?

100% - wedlug pewnej firmy ze Sląska.

 

Wiarygodność tych statystyk jest tym większa, że firma ta zawodowo trudni się naprawą i ulepszaniem tych silników :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pozostałę przypadki dotyczą STI. W większości dotyczą aut dosyć intensywnie używanych...

 

 

 

Przemkowy nie byl katowany i z tego co wiem szakal tez jakos specjalnie nie upalal no chyba ze sprint ale to przeciez nie katowanie :mrgreen:

aa no i macka 2.5 za duzo tez nie wytrzymal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pozostałę przypadki dotyczą STI. W większości dotyczą aut dosyć intensywnie używanych...

 

 

 

Przemkowy nie byl katowany i z tego co wiem szakal tez jakos specjalnie nie upalal no chyba ze sprint ale to przeciez nie katowanie :mrgreen:

aa no i macka 2.5 za duzo tez nie wytrzymal...

 

czy któryś z nich to WRX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI. ale mowiles ze intesywnie uzytkowanych wiec podalem przyklad.

co do powyższych przykładów, nie wiem, nie widziałem, zarobiony jestem :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

myślę jednak, że STI nie kupują grzeczne pensjonarki do cotygodniowych dojazdów w rodzinne strony :cool:

inna sprawa, że to auto ma 'pewnego rodzaju' przeznaczenie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% - wedlug pewnej firmy ze Sląska.

 

Tak, tak. Jak przejedziesz bramę nie-ASO to pada uszczelka :mrgreen: . Sama z siebie. Nagle :mrgreen:

 

Płyną tłoki i jest 2-jka do wymiany... :mrgreen: ( 2-jkę już wymieniłem, teraz czekam na resztę...) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to słyszałem, że w warszawskim oddziale czarno-pomarańczowej firmy Adam Tomaszek podłącza przewód i dmucha 8 barów - przy takim ciśnieniu wywala uszczelki w 2.5T :mrgreen: .

 

zgadza się. wczoraj razem z Dzankiem dmuchali ponad 10 barów i dopiero jak podwazylem glowice srubokrętem, uszczelka poszła. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest w przypadku outback 2.5XT US automat 2005-2007

 

czy w tym modelu po kupnie tez nalezy profilaktycznie wymienic uszczelki pod glowicami i nowe szpilki?

 

zastanawiam sie nad takim autem dla taty ale nie chce go wpaklowac na mine...

 

zalezy mi na bardzo bezawaryjnym aucie!!!

 

a, moze lepiej odpuscic to turbo i kupic mu leniwego outbacka 2.5N/A - przyanjmieniej nie bedzie mial szybszego auta od syna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest w przypadku outback 2.5XT US automat 2005-2007

 

czy w tym modelu po kupnie tez nalezy profilaktycznie wymienic uszczelki pod glowicami i nowe szpilki?

 

zastanawiam sie nad takim autem dla taty ale nie chce go wpaklowac na mine...

 

zalezy mi na bardzo bezawaryjnym aucie!!!

 

a, moze lepiej odpuscic to turbo i kupic mu leniwego outbacka 2.5N/A - przyanjmieniej nie bedzie mial szybszego auta od syna :)

 

Ten silnik, w przeciwiństwie do imprezy i forestera, produkowany jest w US i zdaje się przede wszystkim na rynek US. Nie wiem nawet, czy ma coś wspólnego z 'legendarnym' 2.5 T. Moc - jakaś inna - 250 KM zamiast 230/300 i w ogóle... Ale niech się wypowiedzą mądrzejsi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle wystarczy wpisać 2.5T w temacie posta i wątek na kilka stron gotowy ;-)

kowalk, przerabiałem ten temat , gdybym cofnął się w czasie robiłbym przy każdej wymianie oleju test na obecność CO2.

Zrobiłem go pierwszy raz w porę i na szczęście udało się ogarnąć temat zanim cokolwiek zaczęło się przegrzewać. Nowe uszczelki + ARP (przebieg 70kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...