Jump to content

Slicki i inne profi opony


beben
 Share

Recommended Posts

Kilka razy sie nad tym zastanawiałem ale jestem totalnie zielony w tym temacie. Czy jakiś fachowiec mógłby mi w skrócie opisać jaki rodzaj opon założyć na różne pojeżdżawki? Chodzi mi o różnice pomiędzy oponami rajdowymi a wyścigowymi, twardymi a miękkimi, jakie ciśnienie nabić itd. Kiedy jakie zakładać biorąc pod uwagę rodzaj nawierzchni np Ułęż, Poznań, temperaturę otoczenia, długość próby.

 

Poniżej kilka typowych pojeżdżawek, proszę o propozycję opony

 

1. Ułęż, ok 4-5 km, lato (20-30 C na zewnątrz )

2. to samo co w 1. ale temperatura wiosenno jesienna np ok 10 - 15 st

3. POznań w lato

4. Poznań wiosna /jesień

Link to comment
Share on other sites

Kilka razy sie nad tym zastanawiałem ale jestem totalnie zielony w tym temacie. Czy jakiś fachowiec mógłby mi w skrócie opisać jaki rodzaj opon założyć na różne pojeżdżawki? Chodzi mi o różnice pomiędzy oponami rajdowymi a wyścigowymi, twardymi a miękkimi, jakie ciśnienie nabić itd. Kiedy jakie zakładać biorąc pod uwagę rodzaj nawierzchni np Ułęż, Poznań, temperaturę otoczenia, długość próby.

 

Poniżej kilka typowych pojeżdżawek, proszę o propozycję opony

 

1. Ułęż, ok 4-5 km, lato (20-30 C na zewnątrz )

2. to samo co w 1. ale temperatura wiosenno jesienna np ok 10 - 15 st

3. POznań w lato

4. Poznań wiosna /jesień

 

Bęben to jest naprawde cholrnie trudne i wymaga to wielu doświadczeń i pracy, jak sam wiesz dobór odpowiednich opon to kluczowa sprawa i nie da się idealnie dobrać nie dysponując wachlarzem wszystkich opon. Same profesjonalne teamy rajdowe czy wyscigowe mają z tym problemy gdzie mają zatrudnionych fachowców z danej firmy produkującej opony, szereg szpiegów pogodowych, profi narzędzia itd.

Bardzo upraszczając:

AD1 slick twardy typu RS5 , N20

ad2 slick średni typu RS7 , N22

AD3 sick wyścigowy ( zależy ile kółek )

ad4 slick wyścigowy ( średni / miękki zależy ile kółek)

 

dochodzą do tego różne kombinacje , na tył inne ( bardziej miękkie, nacięte ) ja sam dysponując w tej chili parkiem ok. 100 szt. róznych opon, sam mam czasami zagwostke co założyć , to wymaga niestety różnych kombinacji, doświadczeń i cały czas sie ucze :roll:

Link to comment
Share on other sites

podpisuje sie pod tym co napisal Carfit powyzej, chociaz to juz zupelna klasa profi i nie wiem czy powinnismy sie do niej odnosic

 

odpisalem Ci w innym watku nt. pytania dot. sredniego slicku na Ulez:

 

"beben napisał/a:

domyslam sie ze powinienem szukac wyścigowych zeby lepiej na Ułężu pojeździć

 

 

mysle, ze wrecz odwrotnie - Ulez to krotkie odcinki rzedu 3-4km wiec lepszy bedzie slikc rajdowy - wyscigowy dlugo sie dogrzewa no i ogolnie charakterystyka mieszanki inna - ale o tym sie juz nie bede wymadrzal, niech sie wypowie jakis specjalista

 

mieszanka srednia bedzie na Ulez jak najbardziej ok, pod warunkiem ze nie bedzie za goraco - wtedy opona bedzie trzymala gorzej i szybciej zejdzie...

 

na wysokie temperatury potrzeba twardego slicka rajdowego"

 

z wlasnych doswiadczen zastosowalbym dokladnie to co przypisal Carfit w punktach 1-4, dla mnie rowniez sprawdza sie niezle kominacja:

 

- deszczowka z przodu / slick z tylu - na mokra nawierzchnie ale nie "kaluze",

 

- bardziej miekki slick z przodu / twardzszy z tylu - nawet na goracym asfalcie daje rade - przod jest lekko podsterowny ale wiesz o tym z gory wiec sie przygotowac, mysle jednak ze opcja odwrotna bylaby lepsza - jeszcze nie testowalem - next time

 

ps.

miekkiego, docietego slicku nie polecam na imp[rezy typu Cyna - ostatnio to mialem - porazka...

Link to comment
Share on other sites

jest jeszcze podstawowa zasada czy mamy do dyspozycje koce :roll: rozumiem że nie :twisted: , a to też cholernie ważne , to jest wogóle temat rzeka :roll:

Link to comment
Share on other sites

ooooooo wlasnie, przyklad ostatni Ulez - "zimna" opona ustawione cisnienie 2,0 i po pierwszym przejezdzie cisnienie wzrasta na 2,6 :idea: , po kolejnym przejezdzie po wyrownaniu (po pierwszym) na 2,00 rowniez lekko do gory, pozniej juz trzymalem na 2,2 i bylo ok

Link to comment
Share on other sites

carfit ja wiem ze to temat rzeka, chodzi mi głowne zasady. Z tego co napisaliście to wnioski chyba takie

- im cieplej tym twardsza mieszanka

- krótkie kilkukm próby rajdowa opona, kilka kółek w Poznaniu wyścigowy

 

 

 

BTW carfit, mój park opon obejmuje obecnie 4 czarne zdarte slicki hankooki :wink: :lol: , pytałem czysto hipotetycznie, czasem pojawia sie jakaś opona w ogłoszeniu i chciałbym wiedzieć mniej wiecej czego potrzebuje zeby nie kupować w ciemno. Mysle ze wielu osobą sie przyda taki temat

Link to comment
Share on other sites

ja sam dysponując w tej chili parkiem ok. 100 szt. róznych opon

 

No to nieźle. My z Jabarem mamy jakieś 50-60 szt a co poniektórzy gadają że wylkanizacje otworzyłem :mrgreen: a tu widzę jeszcze daleka droga do Ciebie.

Bęben jak chcesz pogadać o profi dobieraniu opon to musisz poczekać na powrót Jabara z wakacji :!: Jak sięgniesz pamięcią to on dobierał opony na Monte Calvaria i ostanią Cynę :mrgreen::mrgreen::mrgreen: W naszym teamie to On się na tym zna... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bęben jak chcesz pogadać o profi dobieraniu opon to musisz poczekać na powrót Jabara z wakacji Jak sięgniesz pamięcią to on dobierał opony na Monte Calvaria i ostanią Cynę W naszym teamie to On się na tym zna...

 

przekonałeś mnie :twisted: , w takim razie musze jak najszybciej dowiedzieć się wszystkiego o dobieraniu opon zanim Jabar wróci z wakacji :lol: Żeby pogadać z takim fachurą muszę dysponować choćby elementarna wiedzą :mrgreen: . Jabar ma dosyć orginalne i nowatorskie podejscie do tego tematu (letnie na śnieg czy zjechane re070 na szuter :twisted: )

Link to comment
Share on other sites

wlasnie, a ze stanowisz konkurencje to tym bardziej nalezy zalozyc, ze wskazowki beda "poprawne inaczej" :razz: :evil::twisted::mrgreen:

 

Orzi - pamietam Monte Calvarie... to chyba w lutym bylo... letnie opona raczej nie daje rady wtedy :twisted::twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Żeby pogadać z takim fachurą muszę dysponować choćby elementarna wiedzą

 

Polecam zakup za parę marnych złotych archiwum magazynu WRC na DVD - w pierwszych numerach jest między innymi o oponach rajdowych, w tym: jak czytać oznaczenia itp. itd. Podejrzewam, że to jest ta elementarna wiedza, która może się przydać...

 

 

 

...szczególnie w dyskusjach z forumowymi fachurami :mrgreen:

 

PS Beben na profi oponie. Tośmy się pościgali... :roll: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

PS Beben na profi oponie. Tośmy się pościgali...

 

spoko, spoko Przemeq my z tymi naszymi cywilnymi padakami przy obecnych sprzętach pojeżdzawkowych to możemy sobie grilla przypilnować w Ułężu, siedząc na profi oponie :mrgreen:

 

Dyskusja z mojej strony jest sprowokowana ciekawością. Niestety obecnie nie moge sobie pozwolić na zakup kilku kpl profi opon i żonglowanie nimi w zależności od warunków :roll: Zostaja nieśmiertelne hankooki i cos złapanego na szybko :mrgreen:

 

to DVD muszę sobie kupić albo poszperać w archiwum na strychu bo mam chyba wszystkie wrce

Link to comment
Share on other sites

spoko, spoko Przemeq my z tymi naszymi cywilnymi padakami przy obecnych sprzętach pojeżdzawkowych to możemy sobie grilla przypilnować w Ułężu, siedząc na profi oponie

 

Tyz prawda :mrgreen:.

 

O oponach jest w numerze 6 magazynu WRC. Opisywane modele mogą być mocno nieaktualne, ale zasady się nie zmieniły 8).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...