Skocz do zawartości

Slicki i inne profi opony


beben

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka razy sie nad tym zastanawiałem ale jestem totalnie zielony w tym temacie. Czy jakiś fachowiec mógłby mi w skrócie opisać jaki rodzaj opon założyć na różne pojeżdżawki? Chodzi mi o różnice pomiędzy oponami rajdowymi a wyścigowymi, twardymi a miękkimi, jakie ciśnienie nabić itd. Kiedy jakie zakładać biorąc pod uwagę rodzaj nawierzchni np Ułęż, Poznań, temperaturę otoczenia, długość próby.

 

Poniżej kilka typowych pojeżdżawek, proszę o propozycję opony

 

1. Ułęż, ok 4-5 km, lato (20-30 C na zewnątrz )

2. to samo co w 1. ale temperatura wiosenno jesienna np ok 10 - 15 st

3. POznań w lato

4. Poznań wiosna /jesień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy sie nad tym zastanawiałem ale jestem totalnie zielony w tym temacie. Czy jakiś fachowiec mógłby mi w skrócie opisać jaki rodzaj opon założyć na różne pojeżdżawki? Chodzi mi o różnice pomiędzy oponami rajdowymi a wyścigowymi, twardymi a miękkimi, jakie ciśnienie nabić itd. Kiedy jakie zakładać biorąc pod uwagę rodzaj nawierzchni np Ułęż, Poznań, temperaturę otoczenia, długość próby.

 

Poniżej kilka typowych pojeżdżawek, proszę o propozycję opony

 

1. Ułęż, ok 4-5 km, lato (20-30 C na zewnątrz )

2. to samo co w 1. ale temperatura wiosenno jesienna np ok 10 - 15 st

3. POznań w lato

4. Poznań wiosna /jesień

 

Bęben to jest naprawde cholrnie trudne i wymaga to wielu doświadczeń i pracy, jak sam wiesz dobór odpowiednich opon to kluczowa sprawa i nie da się idealnie dobrać nie dysponując wachlarzem wszystkich opon. Same profesjonalne teamy rajdowe czy wyscigowe mają z tym problemy gdzie mają zatrudnionych fachowców z danej firmy produkującej opony, szereg szpiegów pogodowych, profi narzędzia itd.

Bardzo upraszczając:

AD1 slick twardy typu RS5 , N20

ad2 slick średni typu RS7 , N22

AD3 sick wyścigowy ( zależy ile kółek )

ad4 slick wyścigowy ( średni / miękki zależy ile kółek)